اجاره بها

سقف وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در مرکز استان‌ها درحالی ۱۵۰میلیون تومان اعلام شد که رصد آگهی‌های اجاره آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعداد کمی ملک در اصفهان با بودجه ۱۵۰میلیون تومان برای رهن کامل آگهی شده‌اند و بیشتر مالکان همراه با ودیعه، دست‌کم دو میلیون تومان اجاره ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳ از منابع بانکی تا سقف ۸۰ هزار میلیارد تومان اعطا می‌شود که سقف مبلغ این وام برای استان تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها و روستاها به ترتیب ۲۰۰، ۱۵۰، ۱۰۰ و ۴۰ میلیون تومان است. سود بانکی این تسهیلات بانکی ۱۸ درصد بوده و باید در طول پنج سال پرداخت شود. با این اوصاف سهم مستأجران اصفهانی از وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ معادل ۱۵۰ میلیون تومان است. بررسی میدانی از آگهی‌های رهن و اجاره ملک در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد مستأجران اصفهانی با پرداخت ودیعه ۱۵۰ میلیون تومانی حق انتخاب زیادی ندارند و تعداد محدودی ملک مسکونی در اصفهان با بودجه ۱۵۰ میلیون تومان به صورت رهن کامل اجاره داده می‌شوند. در مقابل اگر مستأجر ۱۵۰ میلیون تومان رهن و ماهانه دو تا سه میلیون تومان اجاره دهد، گزینه‌های زیادی در مناطق مختلف اصفهان برای سکونت وجود دارد.

رهن کامل آپارتمان با وام ودیعه مسکن

سال ۹۸ و قبل از آن بسیاری از املاک اجاره‌ای شهر رهن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی داشتند و در بیشتر مناطق اصفهان امکان رهن کامل یک آپارتمان نوساز با بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی وجود داشت. ولی بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد در بهار ۱۴۰۳ امکان رهن کامل تعداد انگشت شماری ملک مسکونی در مناطق حاشیه‌ای اصفهان با بودجه ۱۵۰ میلیون تومان وجود دارد که بعضی از مالکان شرایط خاصی مانند بدون فرزند بودن متقاضی را ضمن آگهی خود درج کرده‌اند. با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان دو گزینه برای رهن کامل ملک در مقابل مستأجر قرار دارد، گزینه اول املاک ویلایی با متراژ بالاتر از ۹۰ مترمربع که عمر ساخت بالایی دارند، برای نمونه در محله زینبیه خانه ویلایی ۱۰۰ مترمربعی با عمر بنا ۲۸ سال و رهن کامل ۱۵۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود و یا رهن کامل ملک ویلایی ۹۷ مترمربعی با سن بنا ۲۰ سال در خانه اصفهان به بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی نیاز دارد. گزینه دوم برای رهن کامل ملک مسکونی در اصفهان با مبلغ وام ودیعه آپارتمان‌های نقلی با عمر بنا پایین‌تر از ۱۰ سال است، از جمله آن‌ها باید به آپارتمان ۷۰ مترمربعی تک خواب احداث سال ۹۶ در خانه اصفهان، ۶۰ مترمربعی دو خواب با سه سال عمر بنا در زینبیه و ۵۰ مترمربعی تک خواب در امیریه با ۹ سال عمر بنا اشاره کرد.

ودیعه ۱۵۰ میلیون تومان، اجاره دو تا سه میلیون تومان

اجاره معمول آپارتمان با ودیعه ۱۵۰ میلیون تومانی در محله‌های متوسط اصفهان بین شش تا ۱۰ میلیون تومان است. با این حال مستأجران اصفهانی با پرداخت ودیعه ۱۵۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه دو تا سه میلیون تومانی می‌توانند در مناطقی مانند دولت آباد، خانه اصفهان، زینبیه، پروین اعتصامی، لاله، امیریه و… یک آپارتمان نقلی نوساز یا بزرگ با عمر بنا بیش از ده سال اجاره کنند، برای مثال آپارتمانی ۱۱۳ مترمربعی دو خواب ساخت سال ۸۸ در دولت آباد با ۱۵۰ میلیون ودیعه و اجاره ماهانه دو میلیون تومانی به دست مستأجر می‌سپارند، یا در محله زینبیه آپارتمانی ۱۱۰ مترمربعی سه خواب با عمر بنا ۲۰ سال با رهن ۱۵۰ میلیونی و اجاره ماهانه دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی آگهی شده است. بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد دو میلیون تومان کف قیمت اجاره ماهانه املاک در اصفهان با ودیعه ۱۵۰ میلیون تومانی است ولی در صورت پرداخت اجاره ماهانه تا سه میلیون تومانی گزینه‌های بیشتری برای اجاره آپارتمان با امکانات به نسبت بهتر و جدیدتر وجود دارد. آپارتمانی ۱۰۰ مترمربعی دو خواب ساخت سال ۷۵ بازسازی شده در خیابان مدرس با رهن ۱۵۰ میلیون و اجاره ماهانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، آپارتمانی ۸۰ مترمربعی تک خواب در محله شفق با سن بنای ۱۰ سال با رهن ۱۵۰ میلیونی تومانی و اجاره ماهانه دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، آپارتمانی ۸۵ مترمربعی تک خواب در پروین با ودیعه ۱۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه سه میلیون تومان و آپارتمان ۶۰ مترمربعی تک خواب ساخت سال ۹۷ در لاله با رهن ۱۵۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه سه میلیون تومان از جمله آگهی‌های اجاره ملک در اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازار رهن و اجاره اصفهان به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =