• ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 51260
  • readingTime: ۲ دقیقه
کارواش

براساس مشاهدات میدانی ۱۰۰ هزار تومان پایین‌ترین قیمت پکیج شست‌وشوی خودرو در کارواش‌های اصفهان در آخرین روزهای اسفند ماه است. پکیج‌های شست‌وشوی ویژه و چند مرحله‌ای خودرو مناسب نوروز نیز با قیمتی بالاتر از دو میلیون تومان به مشتریان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پکیج شست‌وشوی ساده خودرو همراه با جارو در آستانه نوروز بسته به مدل خودرو و منطقه مکانی کارواش به بودجه چند صد هزار تومانی نیاز دارد. ولی اگر انتخاب شما پکیج‌های ویژه شست‌وشو در کارواش است، باید دو و سه میلیون تومانی خرج کنید. بررسی‌های میدانی از کارواش‌های اصفهان نشان می‌دهد پکیج‌های متنوع شست‌وشوی خودرو قیمت یکسانی ندارد و برای یک شست‌وشوی ساده همراه با جارو رقم‌های مختلفی از جمله ۱۲۰، ۱۷۰، ۲۱۰، ۴۳۰ و حتی ۶۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود، برای نمونه روشویی و جارو ساده برای خودروی هاچ‌بک و سدان در یک کارواش ۱۲۰ هزار تومان و در کارواشی دیگر ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد. کارواش‌های لوکس شهر نیز همین کار را با مبلغ دست کم ۲۰۰ هزار تومان انجام می‌دهند. اگر خودرو شما کراس اوور یا شاسی بلند باشد، باید بودجه ۲۳۰ تا ۶۵۰ هزار تومانی برای آن در نظر گیرید. در حقیقت تعرفه کارواش‌ها در اصفهان بیشتر به موقعیت مکانی آن کارواش بستگی دارد و خبری از سقف قیمتی نیست. هرچه کارواش به مناطق بالاشهر و گران اصفهان نزدیک‌تر باشد، قیمت شست‌وشوی خودرو نیز بالاتر خواهد رفت. همچنین هر چقدر قیمت خودرو و مدل آن بالاتر باشد، هزینه شست‌وشوی آن نیز بیشتر می‌شود.

شست‌وشوی خودرو میلیونی شد

نوروز با پکیج ویژه کارواش‌های نصف‌جهان

پراید یا بنز، هاچ‌بک یا شاسی بند فرقی ندارد. این زمان هر کس که سراغ کارواش‌ها می‌رود، دلش یک شست‌وشوی ویژه با آب و کف و مواد نانو برای نوروز می‌خواهد. شست‌وشویی خاص که زیر و روی خودرو را تمیز می‌کند و درنهایت واکس و پولیش چند مرحله‌ای نگاه هر رهگذری را به بدنه درخشان خودرو جذب خواهد کرد. ولی پکیج شست‌وشوی ویژه خودرو در کارواش‌های اصفهان چقدر هزینه دارد؟

«پکیج شست‌وشوی ویژه شامل صفرشویی و پولیش و واکس سه مرحله‌ای می‌شود. مرحله آخر خودرو با مواد نانو شسته خواهد شد تا هرچقدر هم در نوروز باران ببارد، ظاهر ماشین تغییری نکند. طوری که فکر کنید خودرو الان از خط تولید کارخانه خارج شده!» ولی همین شست‌وشوی ویژه هزینه میلیون تومانی به دنبال دارد و مشتری باید دست کم دو میلیون تومان برای شستن خودرو خود در کارواش‌های شهر بپردازد. بر اساس مشاهدات میدانی پکیج ویژه کارواش‌ها شامل صفرشویی همراه با شست‌وشوی موتور، واکس، پولیش و استفاده از مواد نانو می‌شود که بهای این پکیج برای خودروهای هاچ‌بک از دو میلیون تومان، سدان از دو میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان و نیمه شاسی و شاسی بلند از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. البته هزینه انعام کارگران کارواش را نیز باید به این مبالغ اضافه کرد. همچنین پکیج شست‌وشوی ویژه خودرو زمان‌بر بوده و باید دو تا چهار ساعت اتومبیل خود را در کارواش قرار دهید.

شست‌ وشوی خودرو در محل با بهای میلیونی

این روزها آگهی‌های تبلیغاتی زیادی با مضمون «اگر مراجعه به کارواش، رفت‌وآمد در ترافیک و ساعت‌ها منتظر ماندن برای شست‌وشوی خودرو شما دشوار است، نگران نباشید ما به محل خودرو شما می‌آییم.» در فضای مجازی یا بیلبوردهای شهر به چشم می‌خورد. در کنار کارواش‌های معمولی در سطح شهر، بعضی از کارواش‌ها به صورت سیار بوده و در محل موردنظر مشتری برای شست‌وشو خودرو حاضر می‌شوند. در کارواش سیار اغلب آبی مصرف نخواهد شد، از این‌رو به کارواش بدون آب معروف‌اند. در این روش به جای استفاده از آب، مواد ویژه نانو برای شست‌وشو بکار گفته خواهد شد و بدنه، موتور و قطعات داخلی خودرو نظافت می‌شود. با این حال خدمات شست‌وشوی سیار خودرو قیمت بالایی دارند و مشتری باید بین یک تا سه میلیون تومان بدون در نظر گرفتن هزینه، حمل وسایل و انعام کارگران برای شستن اتومبیل خود خرج کند.‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =