• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 53057
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار

هفته اول اردیبهشت ماه با کاهش قیمت‌ طلا و سکه در بازار داخلی همراه بود. قیمت سکه امامی تا کانال ۴۱ میلیون تومان ریزشی شد و قیمت طلای آبشده به حمایت مهم ۱۵ میلیون تومان رسید. در پایان هفته افزایش قیمت انس طلا امیدها برای افزایش قیمت‌ سکه و طلای آبشده در هفته‌های آینده را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طی هفته اول اردیبهشت‌ماه یک دست ریزشی بود. فعالان بازار از کاهش شدید تقاضای خرد خبر می‌دهند ضمن اینکه ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها پای فروشندگان خرد را به بازار باز کرده است. سال گذشته در نیمه اردیبهشت‌ماه نیز قیمت طلا ریزشی شد و بازار تا مهرماه بر مدار رکود قرار داشت. اکنون فعالان از احتمال رکود چند ماهه در بازار طلای اصفهان خبر می‌دهند. نامداری یکی از فعالان بازار طلای اصفهان دراین‌باره می‌گوید: وقتی قیمت طلا افزایشی باشد خریداران خرد با عطش بیشتری می‌خرند ولی اگر قیمت طلا کمی کاهشی شود خریداران دست نگه می‌دارند تا قیمت‌ها در بازار تعدیل شود.

هفته اول اردیبهشت ماه قیمت سکه امامی در بازار تک فروشی حمایت ۴۲ میلیون تومان را از دست داد و در پایان هفته به محدوده ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. فعالان بازار مدعی‌اند در کانال ۴۱ میلیون تومان تقاضا برای سکه تقویت شد. با این حال هیچ نشانه‌ای از آغاز روند صعودی جدید در بازار سکه نیست.

برگ‌ریزان بهاری در بازار طلا

نامداری فعال بازار طلای اصفهان در مورد قیمت سکه امامی در هفته پیش‌رو می‌گوید: هنوز افراد زیادی خرید خود را انجام نداده‌اند و منتظرند قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان یا پایین‌تر برسد. در بازار طلای آب شده نیز شرایط مانند سکه امامی است با این تفاوت که افزایش نرخ انس طلا در روزهای پایانی هفته گذشته امید برای افزایش قیمت طلای آبشده را زنده کرده است.

هفته گذشته انس طلا در بازارهای جهانی به مدار صعود بازگشت و این خبر خوبی برای خریداران طلای آبشده بود. با این وجود قیمت‌ها در بازار طلای آبشده تا محدوده ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ریزشی شد. بعضی از منابع مدعی‌اند قیمت طلای آبشده برای ساعاتی کانال ۱۵ میلیون را نیز از دست داد و دوباره به این کانال بازگشت.

برگ‌ریزان بهاری در بازار طلا

نامداری فعال بازار طلای اصفهان در مورد نوسانات طلای آبشده در هفته گذشته می‌گوید: طلای آبشده به شدت ریزشی بود ولی روز پایانی هفته افزایش نرخ انس کار را برای فروشندگان سخت کرد و خریداران به آهستگی وارد بازار شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دو عامل نرخ ارز و نرخ انس طلا قیمت طلای آبشده در بازار داخلی را تعیین می‌کنند. هفته گذشته نرخ ارز در بازار غیررسمی نزولی بود و ادامه این روند با وجود افزایش نرخ انس طلا بازار طلای آبشده را پیچیده‌تر خواهد کرد. بسیاری از فعالان بازار عقیده دارند طلای آبشده برای آغاز یک روند صعودی باید چند ماه در این محدوده قیمتی باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =