خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: بازار سیاهی برای خرید و فروش کد ملی و حواله خودرو شکل گرفته است. مردم باید بدانند حواله‌های خودرو غیرقابل فروش بوده و این معامله غیرقانونی محسوب می‌شود. لذا مردم نباید تحت هیچ شرایطی امتیاز یا حواله خودرو خود را بفروشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خرید و فروش حواله خودرو در پلتفرم‌های آنلاین با هر بار عرضه اتومبیل‌ها در سامانه یکپارچه خودرو جان می‌گیرد و کاسبی‌های میلیونی آغاز می‌شود اما این تمام ماجرا نیست و این روزها فروش حواله و کد ملی جانبازان و مادران با اضافه شدن خودروهای وارداتی و تولید داخل به سامانه یکپارچه رونق یافته است.

براساس مصوبه هیأت دولت، جانبازان تحت شرایط خاصی قادر به خرید یک خودرو وارداتی یا داخلی با قیمت مصوب هستند و شماری از جانبازان واجد شرایط در بهمن ماه سال جاری برای خرید یک خودرو وارداتی با ارز دولتی در سامانه ثبت نام کردند. اگرچه ثبت نام جانبازان به معنای واردات قطعی خودرو نبوده و حتی وضعیت مدل یا حواله خودرو آن‌ها مشخص نیست اما آگهی‌های بسیاری مبنی بر خرید و فروش حواله خودرو جانبازان در گوشه‌گوشه شهر با قیمت‌های عجیب و غریبی به چشم می‌خورد برای مثال حواله خودرو وارداتی تویوتا کمری به قیمت سه میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد و یا فرد دیگری حواله ۲۵ هزار یورویی واردات خودرو را به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد حواله خودروهای ۲۵ هزار و ۳۰ هزار دلاری بین دو تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و خودروهای ۳۵ هزار دلاری حوالی چهار میلیارد تومان قیمت دارد.

1

خرید و فروش حواله و امتیاز کد ملی فقط به اتومبیل‌های وارداتی اختصاص ندارد و این روزها بازار خرید و فروش حواله خودرو تولید داخلی ویژه مادران و جانبازان نیز در پلتفرم‌های آنلاین رونق گرفته است.

امتیاز و حواله خودروهای تولید داخل در فضای مجازی با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد، برای نمونه در یکی از آگهی‌های فروش حواله خودرو در پلتفرم‌های آنلاین دنا پلاس با بهای ۱۸۰ میلیون تومان و در آگهی دیگری این خودرو با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. با این وجود تقاضا برای خرید این حواله‌ها بالاست و به سرعت به فروش می‌رسند.

خطر! نزدیک بازار حواله‌ها نشوید

علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص خرید و فروش حواله خودرو به خبرنگار ایراسین می‌گوید: بازار سیاهی برای خرید و فروش کد ملی شکل گرفته است که متأسفانه عده‌ای تصور می‌کنند کد ملی یا حواله خودرو خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و در ازای آن مبلغی دریافت می‌کنند. ولی این تمام داستان نبوده و فروش حواله خودرو یا کد ملی تبعات سنگینی را به دنبال دارد. فعالان صنف خودرو در اصفهان تا به امروز به هیچ عنوان وارد حوزه خرید و فروش حواله خودرو نشده و نخواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به غیرقانونی بودن این معامله توضیح می‌دهد: ما به کرات به اطلاع مردم رسانده‌ایم که تحت هیچ شرایطی کارت و کد ملی یا حواله خودرو خود را نفروشند. مردم باید بدانند حواله‌های خودرو غیرقابل فروش است و خرید و فروش آن غیرقانونی محسوب می‌شود. از این رو مردم نباید حتی در ازای دریافت مبالغ بالا با سوداگران در این بازار سیاه معامله کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =