شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بازدیدهای میدانی از مراکز صنعتی کمک قابل توجهی به شفاف‌سازی بیشتر درخصوص آلایندگی‌ها خواهد کرد و انصافاً فولاد مبارکه اقدامات مؤثری برای پیشگیری از آلودگی هوا انجام داده است

به گزارش خبرنگار ایراسین، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بازدید سرزده از شرکت بزرگ فولاد مبارکه با بیان اینکه خوشبختانه گزارشات محیط زیست با آنچه که امروز در فولاد مبارکه مشاهده کردیم، مطابقت داشت، اظهار کرد: براساس بازدیدهایی که امروز از واحدهای گندله‌سازی، احیای مستقیم و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه انجام شد، متوجه شدیم که علاوه بر کاهش میزان فعالیت، میزان مصرف گاز نیز کاهش یافته که این امر منجر به اختصاص گاز به نیروگاه‌ها می‌شود و این امر موجب جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه‌های اصفهان و کاهش آلودگی هوا است.

وی ادامه داد:محدودیت فعالیت در شرایط اضطرار به فولاد مبارکه ابلاغ شده بود که این شرکت براساس تعهدات قبلی میزان فعالیت‌های خود در واحد تولید آهن اسفنجی را به میزان بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است.

شیشه فروش با بیان اینکه فولاد مبارکه ۳ ایستگاه اندازه‌گیری شاخص آلودگی هوا راه اندازی کرده و روی کلیه دودکش‌های فولاد مبارکه دستگاه‌های پایش لحظه‌ای آلایندگی را قرار داده است، گفت: از این طریق به صورت بر خط میزان آلودگی هوا در اداره کل حفاظت از محیط زیست قابل مشاهده است و علاوه بر آن مه‌پاش‌هایی برای کنترل گرد و غبار در واحد احیای مستقیم و غبارگیرهایی را نیز در واحد گندله‌سازی نصب کرده است.

تطابق گزارش محیط‌زیست با واقعیت فولاد مبارکه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خوشبختانه گزارشات سازمان محیط زیست با آنچه که امروز در بررسی میدانی و عملیاتی از فولاد مبارکه به عینه مشاهده کردیم، مطابقت داشت؛ براساس گزارشات محیط زیست، پروژه نصب سیستم‌های غبارگیر برای کوره‌های قوس الکتریکی واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و برای تکمیل فرایند آن نظارت کاملی از سوی محیط زیست صورت خواهد گرفت.

وی مرجع اعلام نظر درخصوص آلاینده‌های زیست‌محیطی را سازمان محیط زیست و پایش‌هایی که این سازمان انجام می‌دهد دانست و افزود: گزارشات سازمان محیط زیست در رابطه با میزان آلایندگی فولاد مبارکه نیز به ما اعلام شده که در همین راستا کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان شامل عوامل اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات گاز و محیط زیست شهرستان مبارکه امروز برای راستی‌آزمایی و اطمینان از صحت این اطلاعات در این شرکت به صورت سرزده حضور پیدا کردند تا از نزدیک در جریان اقدامات پیشگیرانه این شرکت برای کاهش میزان آلایندگی قرار گیرند.

فولادمبارکه خط مقدم اقدامات پیشگیرانه آلایندگی هوا

شیشه‌فروش طبق بازدیدهای انجام داده شده گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد حمل و نقل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه به صورت ریلی انجام می‌شود که این کار ارزشمندی است. ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شرکت فولاد مبارکه هر ۳ ماه یک بار ملزم به انجام معاینات فنی است و این امر تحت نظارت سازمان محیط زیست در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تعهد فولاد مبارکه، مقرر شده ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به سازمان محیط زیست جهت نصب در مناطق مورد نظر تحویل داده شود.

وی معتقد است که بازدیدهای میدانی از مراکز صنعتی کمک قابل توجهی به شفاف‌سازی بیشتر درخصوص آلایندگی‌ها خواهد کرد و انصافاً فولاد مبارکه اقدامات مؤثری برای پیشگیری از آلودگی هوا انجام داده است.

شیشه‌فروش با اشاره به فیلم منتشر شده توسط یکی از رسانه‌ها در فضای مجازی مبنی بر ایجاد آلایندگی از سوی شرکت فولاد مبارکه، گفت: در همین راستا عوامل کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان بلافاصله در محل تصویربرداری‌شده حاضر شدند و متوجه شدند که دود و غبار ناشی از این مجموعه نبوده است.

۳۰۰۰ پایش شبانه‌روزی از واحدهای آلاینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذشده در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان یک ماه فرصت دارد تا طبق مطالعات انجام‌شده قبلی و با رصد و پایش لازم، سهم هر بخش در ایجاد آلودگی هوای اصفهان را اعلام کند.

وی با بیان اینکه همه اقدامات کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان با این هدف است که میزان انتشار آلاینده‌های هوا در بخش‌های مختلف کاهش پیدا کند، گفت: طی روزهای گذشته این کمیته به صورت خاص و بدون اطلاع قبلی در نیروگاه شهید منتظری، ذوب‌آهن اصفهان، شهرک صنعتی سجزی و واحدهای دیگر صنعتی حضور پیدا کرد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر بیش از ۳ هزار پایش شبانه‌روزی از واحدهای آلاینده توسط عوامل اداره کل محیط زیست استان اصفهان صورت گرفته و منجر شده تا به بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی اخطار داده شود و حدود ۲۸۰ واحد صنعتی همچون کوره‌های تولید مصالح آجر و گچ و کوره‌های تولید زغال با حکم قضایی پلمب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =