• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
  • کد خبر: 42634
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

قیمت طلا در روزهای نیمه تعطیل هفته‌ گذشته افزایش پیدا کرد. روز دوشنبه بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی روز کارگر در آمریکا، نیمه تعطیل بودند و از روز چهارشنبه نیز بازارهای داخلی به تعطیلات پایان هفته‌ رفتند و حجم معاملات پایین‌ بود. با این حال قیمت طلای آبشده افزایشی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته‌ دوم شهریورماه افزایش پیدا کرد با این حال هم نوسانات و هم حجم معاملات کاهشی بود. تعطیلی روز چهارشنبه و به صورت کلی تعطیلات نیمه دوم ماه صفر با کاهش شدید حجم معاملات همراه بوده‌ است. تعطیلی روز چهارشنبه باعث شد تا بازار در روز پنجشنبه نیز تعطیل باشد و این مسئله معاملات روز سه‌شنبه را تحت تاثیر قرار داد، ضمن‌اینکه بانک‌های آمریکایی روز دوشنبه به دلیل روز کارگر تعطیل بودند تا نوسانات انس در بازارهای جهانی کاهش پیدا کند. روز شنبه و یکشنبه نیز بازارهای جهانی تعطیل است.

این مسائل باعث شد تا بسیاری از معامله‌گران هفته‌ دوم شهریورماه را کار نکنند. تقاضا از سوی مردم عادی نیز با توجه به نزدیک بودن به آخرین روزهای صفر کاهش یافته‌ است.

طلای آبشده

طلای آبشده متاثر از افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، هفته‌ دوم شهریورماه را با بازدهی مثبت به اتمام رساند البته در اواسط هفته به محدوده‌ قیمتی مهمی برخورد کرد که بارها برای عبور از آن ناتوان بود. در انتها طلای آبشده هفته را با قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیون تومان به اتمام رساند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64fae5840450f.png

در طول هفته‌های گذشته هر زمانی قیمت طلای آبشده به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسید با افزایش شدید تقاضا مواجه‌ شد. خریداران در قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان با قدرت از قیمت طلای آبشده حمایت می‌کنند. گفت‌وگو با چند نفر از فعالان بازار نشان می‌دهد بعضی از آنها عقیده‌ دارند قیمت آبشده در نیمه دوم سال به محدوده ۱۶ میلیون تومان می‌رسد.

سکه امامی

سکه امامی هفته‌ گذشته را در کانال ۲۸ میلیون تومان پشت سر گذاشت و نوسان خاصی نداشت به همین دلیل معامله‌گران روزانه نیز تمایلی به خرید و فروش سکه‌ نداشتند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64fae73d629a5.png

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته نوسان قیمت سکه در نیمه دوم سال به مراتب بیشتر از نیمه اول سال است و به نظر می‌رسد دوران ثبات قیمت سکه با پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

طلای ۱۸ عیار

نمودار قیمتی طلای ۱۸ عیار شبیه به طلای آب شده‌ است با این تفاوت که رشد قیمت طلای ۱۸ عیار در طول هفته‌ گذشته بیشتر از طلای آبشده بود. نوسانات قیمت طلای ۱۸ عیار در محدوده‌ای شبیه به مثلث انجام می‌شود و در طول چند ماه گذشته هر بار سقف پایین‌تری به ثبت رسانده‌ است.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64fae789c1a9d.png

به صورت سنتی تقاضا برای طلای ۱۸ عیار و مصنوعات آن با پایان ماه صفر افزایش پیدا می‌کند. از طرفی سال گذشته نیز قیمت طلای ۱۸ عیار در نیمه دوم سال افزایشی شد با این حال سطح تقاضا اکنون کمتر از سال گذشته‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =