• ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
  • کد خبر: 42348
  • readingTime: ۱ دقیقه
انس طلا

فعالان بازار طلا در طول هفته‌ گذشته روزهای سختی را پشت‌ سرگذاشتند زیرا نوسانات هیجانی بسیاری از معامله‌گران را فریب داد و منجر به زیان آنها شد. به نظر می‌رسد شرایط در بازار طلا تا پایان شهریور به همین منوال ادامه‌ داشته‌ باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا در نخستین‌ روزهای شهریورماه نیمه‌تعطیل شد، زیرا حجم معاملات کاهش چشم‌گیری داشت و معامله‌گران روزانه‌ نیز یا به بازار ورود نکردند و یا حجم سفارشات را کاهش دادند؛ به همین دلیل قیمت‌ها نیز در محدوده کوچکی نوسان می‌کرد. بازاریان عقیده دارند بازارهای مختلف طلا تا پایان شهریورماه کم‌نوسان می‌مانند ولی در طول مهر طلا به شدت صعودی یا نزولی خواهد شد. بازار طلای ایران هر سال به صورت سنتی در طول ماه صفر نیمه‌ تعطیل می‌شد، امسال همزمانی ماه صفر با شهریور نیز باعث شد تا تقاضا برای طلا بیش از هر زمان دیگر کاهش پیدا کند.

بازار طلای آبشده

معاملات در بازار طلای آبشده به شدت کاهش یافته‌ است و هفته‌ گذشته نوسانات عجیب باعث شد بازار دست کم در دو روز ضرر سنگینی به فعالان بازار تحمیل کند. عباس شاه‌نظری یکی از فعالان بازار طلای آبشده در مورد شرایط فعلی این بازار به خبرنگار ایراسین گفت: بازار به گونه‌ای عمل می‌کند تا معامله‌گران جوان و تازه‌وارد حذف شوند و فقط باتجربه‌ها سود ببرند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64f216a5e5a38.png

بازار طلای آبشده هفته‌ گذشته صعودی بود ولی قیمت رشد چندانی نداشت، ضمن اینکه الگوهای شمعی آن با سایه‌های (شدو) بلند به سمت بالا و پایین معامله‌گران را فریب می‌داد. شرایط در بازار انس طلا نیز به همین منوال سپری شد.

بازار سکه امامی

ماه صفر به صورت سنتی فصل کاهش تقاضا در بازار سکه امامی است. قیمت سکه امامی ماه‌هاست در کانال ۲۶ میلیون تا ۲۹ میلیون تومان نوسان می‌کند ولی هفته‌ گذشته دربازه ۴۰۰ هزار تومانی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان کرد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64f2178ec962a.png

در بازار سکه امامی بر عکس طلای آبشده معامله‌گران متحمل زیان کمتری شدند. با این حال ثبات قیمت‌ها باعث شد تا تعداد معاملات نیز کاهشی باشد.

بازار طلای ۱۸ عیار

بازار طلای ۱۸ عیار نیز مانند طلای آبشده هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و این صعود با الگوهای شمعی «دوجی بلند» همراه بود تا معامله‌گران را نسبت به آینده بازار فریب دهد. به نظر می‌رسد تقاضا در این بازار با پایان ماه صفر افزایش پیدا می‌کند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64f21886599c3.png

طلای ۱۸ عیار در نمودار قیمتی خود الگوی شبیه به مثلث ساخته است و این مثلث به زودی به سمت صعود یا نزول شکسته خواهد شد. شرایط کلی مثلث به گونه‌ای است که شانس شکست به سمت ریزش قیمت بیشتر است ولی افراد بسیاری به افزایش قیمت طلا خوشبین هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =