• ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر: 41972
  • readingTime: ۳ دقیقه
خودرو

قیمت خودرو مردادماه را با ریزش چشمگیری به پایان رساند و این روند ریزشی با شروع شهریور نیز پایان نیافت. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد چری تیگو ۷ IE، فیدلیتی پرایم، پژو ۲۰۷، تارا، سمند، تیبا و پراید ۱۵۱ با ریزش ۵ تا ۳۰ میلیون تومانی رکورد ریزش قیمت‌ها را در اولین روز شهریورماه ۱۴۰۲ زدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت خودرو در اولین روز از شهریور ۱۴۰۲ به روند نزولی خود ادامه داد و این روند بیشتر در بازار خودروهای مونتاژی نمایان بود. اگرچه از میزان افت قیمت‌ها در بازار چهارچرخ‌ها درمقایسه با دو سه روز گذشته کاسته شده است و قیمت شماری از خودروهای داخلی بدون تغییر ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو همچنان از اخبار ریزش ارز و واردات اتومبیل‌های دست دوم بیشترین اثرپذیری را دارد و پژو ۲۰۷، تارا، سمند، تیبا و پراید ۱۵۱بیشترین ریزش قیمتی در روز جاری را برای خود رقم زدند.

قیمت محصولات ایران‌خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ با حفظ ثبات نسبی در روز جاری با بهای ۴۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود . درمقابل پژو ۲۰۶ پانوراما نسبت به سه روز گذشته ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد و با قیمت نهایی ۵۱۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو۲۰۷ به عنوان لوکس‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو نیز بسته به مدل با ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شد. پژو ۲۰۷ مدل دستی فرمان برقی با ریزش ۱۰ میلیون تومانی حوالی ۶۱۰ میلیون تومان و مدل دنده‌ای پانوراما آن با افت پنج میلیون تومانی با قیمت ۶۴۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شوند. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک بدون تغییر در کانال ۷۵۰ میلیون تومان ماند، البته این خودرو درمقایسه با روزهای ابتدایی تابستان بیش از ۱۵۰ میلیون تومان افت قیمت تجربه کرده است.

قیمت تارا، سدان لوکس ایران خودرو ۵ میلیون تومان در روز جاری کاهش یافت و اکنون مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن به ترتیب ۶۸۰ و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سمند درکنار پژو ۲۰۷ و تارا پرچم‌دار کاهش قیمت در اولین روز شهریور ماه شد. قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ و سورن پلاس بنزینی مالتی‌مدیا مدل ۱۴۰۲هر کدام ۵ میلیون تومان کاهش یافت تا به ترتیب به حوالی ۵۷۰ میلیون و ۵۴۵ میلیون تومان برسد.

قیمت محصولات سایپا

تیبا از قافله ریزش قیمت‌ها جا نماند و مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار آن به ترتیب ریزش ۵ و ۱۰ میلیون تومانی را به ثبات رساند. قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۱۰ میلیون تومان و تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ حوالی ۳۲۰ میلیون تومان است.

قیمت پراید وانت ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به سه روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش یافت.

کوییک درمیان خودروهای تولید داخل ساز مخالف زد و با شروع شهریور روند صعودی درپیش گرفت. قیمت کوییک دنده‌ای S مدل ۱۴۰۱ امروز به ۳۴۵ میلیون تومان رسید که از افزایش ۵ میلیون تومانی آن درمقایسه با روز گذشته حکایت می‌کند.

شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود که مانند کوییک افزایش ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد. همچنین قیمت این خودرو درمقایسه با دهه آخر مردادماه حدود ۳۰ میلیون تومان رشد کرده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی مانند محصولات ایران‌خودرو و سایپا درگیر روند نزولی بود و چری تیگو ۷ IE پرچم‌دار افت قیمت در بازار چهارچرخ‌ها شد.

چری تیگو ۷ IE کراس‌اوور چری امروز ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون در بازار آزاد معامله شود.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، کراس‌اوور گروه بهمن امروز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت برای خود رقم زد تا با بهای یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

پیش بینی قیمت خودرو

اگرچه روند معاملات بازار خودرو نزولی است ولی پیش‌بینی فعالان از صعود قیمت خودرو در آینده حکایت دارد. برخی از فعالان بازار معتقدند قیمت دلار آینده بازار را رقم می‌زند و تا پایان سال نرخ ارز افزایش پیدا خواهد کرد. در مقابل شمار زیادی از کارشناسان از کاهش قیمت‌ها درصورت ورود اتومبیل‌های وارداتی کارکرده به کشور می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =