اتحادیه اروپا

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، هشدار داد که صنعت خودروسازی اروپا در آستانه یک بحران جدی قرار دارد. او تأکید می‌کند که سیاست‌های سختگیرانه و تغییرات پی‌درپی قوانین محیط زیستی و ممنوعیت خودروهای درون‌سوز، چرخه سرمایه‌گذاری و تولید خودرو را فلج کرده است. در همین حال، خودروسازان چینی با خودروهای برقی ارزان، سهم بازار اروپا را به سرعت تصاحب می‌کنند و تولید خودرو در این منطقه به پایین‌ترین سطح پس از دوران کرونا رسیده است.

به گزارش ایراسین، جیم فارلی، مدیرعامل فورد، هشدار داد که اروپا ممکن است با ادامه سیاست‌گذاری‌های سختگیرانه و تغییر آن‌ها در پایان هر سال، خودروسازان داخلی خود را تضعیف کند. او این موضوع را در ستون خود در Financial Times مطرح کرده است.

فارلی تأکید می‌کند که منطقه نیازمند یک چارچوب قانونی منسجم است که صنعت را قادر سازد تا برنامه‌ریزی بلندمدت قابل اطمینان داشته باشد. وی معتقد است رویکرد فعلی، چرخه پیچیده برنامه‌ریزی، طراحی و زنجیره‌های تأمین محصولات را مختل می‌کند؛ چرخه‌ای که نیازمند زمان‌بندی طولانی و سرمایه‌گذاری میلیاردی است.

مشکلات سرمایه‌گذاری ناشی از مقررات سختگیرانه

مدیرعامل فورد اشاره می‌کند که ترکیب هدف‌گذاری‌های سختگیرانه انتشار کربن، الزامات محلی‌سازی تولید و تغییرات پی‌درپی در ممنوعیت خودروهای درون‌سوز، مشکلات سیاسی ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری‌های جدید را دشوار می‌سازد.

وی هشدار داد که در حالی که مقامات اروپایی قوانین را سختگیرانه‌تر و بازنگری می‌کنند، برندهای چینی با خودروهای برقی ارزان‌تر سهم بازار را افزایش می‌دهند.بر اساس گزارش فارلی، سهم بازار برندهای چینی در اروپا طی ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده و در آگوست به ۵.۵٪ رسید. در همین حال، سهم بازار خودروهای برقی در اتحادیه اروپا حدود ۱۶٪ ثابت مانده است و تولید خودرو در این منطقه سه میلیون واحد کمتر از سطح پیش از همه‌گیری کرونا است.

فارلی تأکید می‌کند که وضعیت فعلی یک دوره گذار نیست، بلکه یک کوچک‌سازی واقعی صنعت خودروسازی اروپا است. وی خاطرنشان کرد که صنعت خودروسازی درخواست کمک مالی یا حمایت از ناکارآمدی‌ها را ندارد و از کمیسیون اروپا می‌خواهد که اهداف کاهش انتشار کربن را با پذیرش واقعی بازار همسو کند و افق ۱۰ ساله قابل اتکایی برای تولیدکنندگان فراهم کند. چرا که مصرف‌کنندگان هنوز آماده پذیرش تحمیل‌شده خودروهای برقی نیستند و این روند باید از طریق مشوق‌ها تشویق شود.

براساس آخرین گزارش EUROFER، انتظار می‌رود که تولید خودرو در اروپا در سال ۲۰۲۵ تنها ۳.۸٪ کاهش سالانه داشته باشد، در حالی که پیش‌تر ۴.۳٪ کاهش پیش‌بینی شده بود. با این وجود، چشم‌انداز کلی بخش خودروسازی همچنان تحت تأثیر مشکلات ساختاری و ریسک‌های خارجی باقی مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =