• ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
  • کد خبر: 39669
  • readingTime: ۱ دقیقه
خودرو

قیمت‌ها در بازار خودرو پس از چند هفته طوفانی در ابتدای بهار ۱۴۰۲، اکنون در محدوده‌ کوچکی نوسان می‌کنند. اگرچه قیمت خودرو در آخرین هفته خرداد ماه وارد دور جدید صعودی شد ولی با شروع تابستان ترمز افزایش قیمت چهارچرخ‌ها کشیده شد تا بازار خودرو تابستان را بلاتکلیف شروع کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خودرو هفته نخست تابستان را با آرامش به پایان رساند. این روزها قیمت خودرو در یک محدوده کوچک نوسان می‌کند و حرکت روبه رشد یا نزول چشمگیری در بازار وجود ندارد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد روند نزولی در آخرین هفته خردادماه در بازار خودرو متوقف شد و قیمت‌ها با شیب ملایمی وارد مدار صعودی شدند. ولی این روند صعودی دوام چندانی نداشت و قیمت‌ خودرو در روزهای ابتدایی تیرماه یکدست ریزشی شد. در این‌ میان حجم معاملات کاهش یافته‌ است و خریداران یا فروشندگان هیچ‌کدام قدرت بیشتری در بازار ندارند. روز شنبه دهم تیرماه ۱۴۰۲ قیمت اتومبیل‌های تولید داخل و مونتاژی ثابت ماند و نرخ خودروهای وارداتی همراه با قیمت دلار اندکی نوسان می‌کنند. ازاین‌رو بازار خودرو تابستان را بلاتکلیف شروع کرد.

قیمت شماری از خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار آزاد به‌قرار جدول زیر است:

مدل

قیمت بازار آزاد (تومان)

کوییک

۳۴۵ میلیون

ساینا S اتوماتیک

۴۰۸ میلیون

سورن پلاس (تیپ۱)

۵۶۲ میلیون

شاهین

۵۸۰ میلیون

پژو پارس TU۵

۶۳۶ میلیون

دنا پلاس

۶۶۰ میلیون

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۸۲۵ میلیون

دنا پلاس توربو اتوماتیک

۸۵۸ میلیون

X۲۲ اتوماتیک

۸۸۰ میلیون

هایما اس ۵ پلاس

یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون

هایما اس ۷

یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون

آریزو ۶ پرو

یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون

فیدلیتی (۵ نفره)

یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون

تیگو ۷ پرو

یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون

دیگنیتی پرستیژ

دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون

لاماری ایما

دو میلیارد و ۵۰ میلیون

سقوط سنگین قیمت تیبا

اکنون تیبا ارزان‌ترین خودرو بازار محسوب می‌شود که با بودجه ۳۳۰ میلیون تومانی امکان خرید مدل صفرکیلومتر آن وجود دارد. نمودار قیمتی تیبا از فروردین ۱۴۰۲ تا ابتدای تیرماه نشان می‌دهد؛ نرخ این خودرو در محدوده ۳۲۵ تا ۳۸۰ میلیون تومان نوسان کرده است.

تابستان بلاتکلیفی در بازار خودرو

چهارچرخ پرطرفدار با ریزش ۱۰۰ میلیون تومانی

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو به عنوان یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی در بهار سال جاری رکورد جدیدی را ثبت کرد و به بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان رسید. ولی پس از چند هفته ریزش، قیمت این خودرو به کم‌تر از ۶۰۰ میلیون تومان بازگشت. با این‌حال اواخر ماه گذشته قیمت پژو ۲۰۶ مجدد وارد مدار صعودی شد ولی نتوانست ماه را با صعود به پایان برساند. اکنون پژو ۲۰۶ صفرکیلومتر در بازار آزاد با بهای ۵۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود ولی فروشندگان و خریداران با این قیمت زیربار معامله آن نمی‌روند.

تابستان بلاتکلیفی در بازار خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =