• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر: 39549
  • readingTime: ۲ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند؛

با وام مسکن در کدام منطقه اصفهان می‌توان آپارتمان خرید؟

با مصوبه شورای پول و اعتبار مجموع وام در کلان‌شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان رسید
مسکن

مجموع وام خرید مسکن و اوراق ۸۰۰ میلیون تومان شد. بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد؛ صاحب‌خانه شدن با ۸۰۰ میلیون تومان در شهر اصفهان به رویا تبدیل شده‌ است. ولی در بهارستان، خمینی‌شهر، شهر مجلسی و فولادشهر امکان خرید آپارتمان‌ با بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وام خرید مسکن به همراه اوراق تسهیلات در اصفهان به ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد. این تسهیلات به دو صورت زوجین و فردی پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات به ترتیب ۳۲۰ و ۶۴۰ میلیون تومان است. همچنین به هر یک از زوجین تا مبلغ ۸۰ میلیون تومان وام جعاله پرداخت می‌شود. اگرچه وام مسکن افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است ولی با ۸۰۰ میلیون تومان امکان خرید آپارتمان در کدام محله‌های اصفهان وجود دارد؟ بررسی آگهی‌های فروش ملک در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد امکان خرید آپارتمان و حتی خانه کلنگی با بودجه ۸۰۰ میلیون تومان در اصفهان وجود ندارد. در مقابل با این بودجه آپارتمان‌های زیادی در شهرستان‌های اطراف اصفهان یعنی بهارستان، خمینی‌شهر، شهر مجلسی و فولادشهر به فروش می‌رسد.

بهارستان

خرید آپارتمان با بودجه ۸۰۰ میلیون تومان در بهارستان کار ساده‌ای نیست؛ زیرا درصد بالایی از املاک فروشی، قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان دارند. بررسی جزئیات آگهی‌های فروش املاک نشان می‌دهد؛ آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان در بهارستان متراژ کوچکی دارند ولی نوساز هستند؛ مانند آپارتمان ۶۵ مترمربعی تک خواب با قیمت ۶۶۰ میلیون تومان و آپارتمان ۹۰ مترمربعی نوساز دو خواب با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان.

خمینی‌شهر

آپارتمان‌های ۳۸، ۵۵ و ۶۰ مترمربعی با عمر ساخت بالا در رنج قیمت ۶۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در خمینی‌شهر معامله می‌شوند. همچنین شماری از آپارتمان‌های مسکن‌مهر خمینی‌شهر با قیمت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند که این آپارتمان‌ها خام هستند یعنی تجهیزاتی مثل کابینت و شیرآلات ندارند. آپارتمان ۴۵ مترمربعی تک خواب با عمر بیش از ۲۰ سال با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان، ۳۸مترمربعی تک خواب با بهای ۷۵۰ میلیون تومان، ۶۰ مترمربعی دو خواب با ۱۵ سال سن بنا با نرخ ۸۱۰ میلیون تومان و آپارتمان مسکن‌مهر ۷۵ مترمربعی خام با قیمت ۷۲۰ میلیون تومان ازجمله آپارتمان‌های خمینی‌شهر محسوب می‌شود که امکان خرید آن‌ها با وام مسکن وجود دارد.

شهر مجلسی

بازار مسکن شهر مجلسی مانند بهارستان به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود. در بخش اول قیمت املاک با محله‌های مختلف اصفهان رقابت می‌کند و با قیمت میلیارد تومانی برای فروش آگهی شده‌اند. در مقابل در بخشی از شهر مجلسی تعداد زیادی آپارتمان‌ اقتصادی با قیمت بین ۶۷۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مشخصات تعدادی از این آپارتمان‌های اقتصادی به‌قرار جدول زیر است:

متراژ (مترمربع)

سن بنا

تعداد اتاق‌خواب

قیمت(تومان)

۷۵

نوساز

۱

۶۷۰ میلیون

۷۹

۱۰

۲

۶۷۰ میلیون

۹۴

۱

۲

۷۲۰ میلیون

۹۰

۸

۱

۷۵۰ میلیون

۸۰

۵

۱

۷۹۵ میلیون

۸۵

۶

۲

۸۰۰ میلیون

۸۳

نوساز

۱

۸۰۰ میلیون

۸۰

نوساز-خام

۲

۸۱۰ میلیون

فولادشهر

آپارتمان‌های مسکن‌مهر فولادشهر رشد قیمت بی‌سابقه‌ای در طول سال‌های گذشته تجربه کردند. سال ۹۶ هر واحد مسکن مهر فولادشهر کم‌تر از ۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد و امروز با رشد چند برابری به ۷۰۰ میلیون تا بالاتر از یک میلیارد تومان رسیده‌ است. در کنار آپارتمان‌های خام مسکن مهر، آپارتمان‌های قدیمی ساخت فولادشهر با قیمت حوالی ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند. این آپارتمان‌ها با عمری حدود ۴۰ سال در ساختمان‌های ۹ تا ۱۲ طبقه خریدوفروش می‌شوند. جزئیات آگهی فروش تعدادی از آپارتمان‌های اقتصادی فولادشهر به شرح جدول زیر است:

متراژ (مترمربع)

سن بنا

تعداد اتاق‌خواب

طبقه

قیمت(تومان)

۷۰

بیش از ۳۰

۱

۱۱

۶۳۰ میلیون

۶۳

۴۰

۱

۹

۷۱۰ میلیون

۷۵

بیش از ۳۰

۲

۷

۷۶۵ میلیون

۷۰

۴۰

۲

۵

۷۹۰ میلیون

۹۰

۴۰(بازسازی‌شده)

۳

۱۲

۸۰۰ میلیون

۸۲

۱۰

۲

۴

۸۰۰ میلیون

۹۰

نوساز-خام

۲

۳

۸۱۰ میلیون

۸۲

نوساز-خام

۱

۴

۸۱۰ میلیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =