مسکن

براساس آگهی‌های فروش مندرج در پلتفرم‌های آنلاین یک میلیارد تومان پایین‌ترین بازه قیمتی آپارتمان‌های فروشی در شهر اصفهان در مرداد ماه است. اگرچه در بیشتر مناطق شهر آپارتمان با قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان آگهی شده است ولی هنوز در بسیاری از محله‌های اصفهان امکان خرید آپارتمان یک میلیارد تومانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعدادی از آپارتمان‌ها در بازه قیمت یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند. این آپارتمان‌ها اکنون ارزان‌ترین املاک شهر هستند. براساس مشاهدات میدانی در شهرهای همسایه با اصفهان مانند بهارستان، خمینی‌شهر، شهررضا، زرین شهر و فولادشهر نیز امکان خرید آپارتمان یک میلیارد تومانی با عمر بنای پایین یا نوساز وجود دارد ولی در شهر اصفهان ارزان‌ترین آپارتمان‌ها بالاتر از پنج سال عمر دارند.

ویژگی ارزان‌ترین آپارتمان‌های شهر

متراژ آپارتمان‌های ارزان اصفهان در بیشتر مشاهدات کم‌تر از۸۰ مترمربع است تا قیمت هر متر آپارتمان دست‌کم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد. درمقابل آپارتمان‌های محله‌های لوکس اصفهان با قیمت هرمترمربع بالاتر از ۵۰ میلیون تومان برای فروش آگهی ‌شده‌اند. تعداد آپارتمان‌های یک میلیارد تومانی در اصفهان به نسبت بالاست و مالکان زیادی به دلایل مختلف آپارتمان‌های خود را در این بازه قیمت برای فروش آگهی کرده‌اند. طول عمر بالاتر از پنج سال، امکانات و تجهیزات قدیمی و متراژ پایین از ویژگی مشترک آپارتمان‌های یک میلیارد تومانی شهر محسوب می‌شود.

معاوضه آپارتمان با خودرو

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد بسیاری از مالکان آپارتمان‌های ارزان تمایل به معاوضه ملک خود با خودروهای صفرکیلومتر یا کارکرد پایین دارند؛ برای مثل در محله اشراق مالکی آپارتمان ۵۵ مترمربعی ۱۵ سال ساخت خود را با قیمت یک میلیارد یا معاوضه با دنا پلاس توربو اتوماتیک صفر کیلومتر آگهی کرده است، یا مالک دیگری در منطقه خانه اصفهان آپارتمان ۸۵ مترمربعی با ۲۰ سال ساخت را با قیمت یک میلیارد تومان یا آریزو پنج کم کارکرد معاوضه می‌کند. اگرچه عمر ساخت بیشتر آپارتمان‌های ارزان اصفهان بالاست ولی با جست‌وجو در آگهی‌های فروش می‌توان تعداد محدودی آپارتمان یک میلیارد تومانی بازسازی شده پیدا کرد؛ ازجمله آن‌ها باید به آپارتمان ۵۵ مترمربعی بازسازی شده شش سال قبل در آبشار، آپارتمان ۵۰ مترمربعی شهر نیکان با عمر بازسازی هفت سال، آپارتمان ۷۸ مترمربعی با سن بازسازی ۹ سال در خانه اصفهان و آپارتمان ۶۰ مترمربعی با عمر بازسازی ۱۰ سال در امیریه اشاره کرد.

آپارتمان‌های ارزان در شهرهای اطراف

بخش‌ عمده آپارتمان‌های یک میلیارد تومانی در شهرستان‌های بهارستان، خمینی‌شهر، شهررضا، زرین شهر و فولادشهر هستند. آپارتمان‌های ارزان واقع در شهرستان‌های اطراف متراژ بالاتری از املاک ارزان اصفهان دارند و از امکالات جدید بهره می‌برند. آپارتمانی ۹۵ مترمربعی در زرین‌شهر با عمر ساخت دو سال، ۱۰۰ مترمربعی نوساز در خمینی‌شهر و ۱۰۰ مترمربعی در شهررضا با سن بنای سه سال ازجمله آپارتمان یک میلیارد تومانی در شهرستان‌های اطراف اصفهان است. در بسیاری از موارد این آپارتمان‌ها از امتیاز وام مسکن نیز برخوردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =