• ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
  • کد خبر: 40931
  • readingTime: ۳ دقیقه
مسکن

براساس آگهی‌های فروش مندرج در پلتفرم‌های آنلاین یک تا دو میلیارد تومان پایین‌ترین بازه قیمتی خانه‌های ویلایی در شهر اصفهان است. اگرچه در بیشتر مناطق شهر ملک حیاط ‌دار با قیمتی دو تا ۱۰ میلیارد تومان آگهی شده است؛ ولی هنوز در بعضی از محله‌های اصفهان امکان خرید خانه ویلایی با حیاط نقلی در رنج قیمت کم‌تر از دو میلیارد تومان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی آگهی‌های فروش املاک مسکونی اصفهان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد خانه‌های ویلایی شهر به چهار دسته شبه ویلایی، اقتصادی، نیمه‌لوکس و لوکس تقسیم می‌شوند. اکنون با بودجه دو میلیارد تومان امکان خرید یک خانه ویلای نقلی با حیاط کوچک وجود دارد. این بودجه برای ویلایی‌های اقتصادی با متراژ مناسب به دو تا پنج میلیارد تومان می‌رسد. در محله‌های متوسط شهر نیز خانه‌های حیاط دار لوکسی طراحی‌شده‌اند که خرید آن دست‌کم شش میلیارد تومان آب می‌خورد. درنهایت هرچه از محله‌های متوسط شهر به سمت زاینده‌رود حرکت کنید بهای خانه‌های ویلایی نوساز نجومی‌تر می‌شود.

شبه ویلایی

مشاهده آگهی‌های فروش املاک مسکونی در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد با بودجه کمتر از دو میلیارد تومان می‌توان یک خانه ویلایی یا حیاط‌ ‌دار در اصفهان خرید. البته در بیشتر مشاهدات این املاک مسکونی شباهت زیادی به خانه ویلایی ندارد و فقط با حیاطی بسیار کوچک احداث‌شده‌اند؛ مانند خانه ویلایی ۶۰ مترمربعی در خانه اصفهان با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان با حیاط شش مترمربعی و یا خانه ویلایی ۷۰ مترمربعی در خیابان بیست و چهارمتری با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان که با یک حیاط کوچک به متراژ پارک یک موتور سیکلت ساخته شده است. جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد این املاک متراژ پایینی با عمر ساخت بالایی دارند. مشخصات تعدادی از خانه‌ شبه ویلایی‌های اصفهان به‌قرار جدول زیر است:

محله

متراژ بنا(مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

قائمیه

۵۴

بیش از ۱۰ سال- بازسازی شده

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون

شیخ طوسی

۸۵

هفت سال

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون

دولت آباد

۱۵۰

بیش از ۱۰ سال

یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون

مدرس

۹۵

بیش از ۳۰ سال

یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون

زینبه

۸۰

بیش از ۱۰ سال

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون

ویلایی‌ اقتصادی

دو تا پنج میلیارد تومان بودجه موردنیاز برای خرید یک خانه ویلایی اقتصادی در اصفهان است. بر اساس آگهی‌های منتشرشده این املاک به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول خانه‌های حیاط‌دار قدیمی در مناطق بالاشهر؛ مانند شیخ صدوق و دسته دوم املاک مسکونی قدیمی ولی بازسازی‌شده در مناطق متوسط شهر. زیربنای خانه‌های ویلایی اقتصادی در اصفهان بالاتر از ۱۰۰ مترمربع است که با حیاطی بزرگ همراه با دو یا سه اتاق خواب ساخته شده‌اند. جزئیات تعدادی از آگهی‌های فروش خانه ویلایی در اصفهان با رنج قیمت دو تا پنج میلیارد تومان در جدول زیر مشخص شده است:

محله

متراژ بنا(مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

اشراق

۱۰۰

۱۰ سال- بازسازی‌شده

دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون

بزرگمهر

۱۰۴

۲۰ سال- بازسازی‌شده

سه میلیارد و۷۰۰ میلیون

رودکی

۱۱۰

بیش از ۳۰ سال

چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون

خانه اصفهان

۱۸۰

پنج سال

چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون

شیخ صدوق

۱۳۰

بیش از ۳۰ سال

پنج میلیارد

ویلایی نیمه‌لوکس

ویلایی‌های نیمه لوکس در محله‌های مختلف اصفهان با رنج قیمت پنج تا ۱۰ میلیارد تومان یعنی حداقل قیمت هرمترمربع ۳۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند. اگرچه خرید امثال این خانه‌های نوساز در محله‌های بالاشهر به بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد. خانه‌های حیاط‌دار نیمه‌لوکس اصفهان از امکانات زیادی بهره می‌برند و متریال مورد استفاده در آن‌ها جدید و مدرن است. ضمن اینکه متراژ این املاک به بیش از ۲۰۰ مترمربع می‌رسد و بیشتر آن‌ها به صورت دوبلکس با تعداد دو تا پنج اتاق خواب طراحی شده‌اند؛ برای‌مثال در محله خانه اصفهان با پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان یک خانه ویلایی ۲۵۰ مترمربعی نوساز با چهار اتاق خواب با نقشه دوبلکس خرید؛ ویژگی و قیمت تعدادی از خانه ویلایی نیمه‌لوکس اصفهان به شرح جدول زیر است:

محله

متراژ بنا(مترمربع)

عمر بنا

قیمت (تومان)

احمد آباد

۲۶۰

۱۰ سال-بازسازی‌شده

پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون

دولت آباد

۳۳۰

کلید نخورده

شش میلیارد و۵۰ میلیون

رهنان

۳۰۰

چهار سال

هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون

رزمندگان

۲۵۰

کلید نخورده

هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون

خانه اصفهان

۳۲۰

پنج سال

۱۰ میلیارد

ویلایی لوکس

تعداد انگشت‌شماری خانه‌ حیاط ‌دار لوکس در محله‌های بالاشهر اصفهان برای فروش آگهی شده‌است که شرایط بازدید از آن‌ها ساده نیست. مشاهده جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد؛ ویلایی‌های لاکچری اصفهان دارای منظره ابدی زاینده‌رود هستند؛ متراژ آن‌ها به بالاتر از ۴۰۰ مترمربع می‌رسد و سازنده برای ملک سونا، استخر، جکوزی و پارکینگ اختصاصی با ظرفیت چهار خودرو در نظر گرفته‌است. این ویلایی‌های لوکس قیمت نجومی دارند؛ برای‌ نمونه خانه ویلایی نوساز با متراژ ۶۰۰ مترمربع هفت خوابه در خیابان مشتاق بر رودخانه با قیمت ۹۰ میلیارد تومان و یا ویلایی ۴۶۸ متر مربعی پنج خوابه در چهارباغ بالا با بهای ۸۰ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است. فروشندگان مدعی‌اند؛ متریال استفاده شده در خانه ویلایی‌های لوکس شهر یا وارداتی بوده و یا از مواد طبیعی مانند چوب درخت گردو برای ساخت کابینت و کمد دیواری استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =