وزیر مسکن

گفت‌وگو با فعالان بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد فروشندگان درپی ریزش قیمت دلار، از بازار خارج شده‌اند و تعداد آگهی‌های فروش ملک در سایت‌های آنلاین کاهش چشمگیری یافته است. درمقابل تعداد آگهی‌های فروش فوری آپارتمان در طول دو هفته اخیر افزایش‌ یافته‌است زیرا مالکان از ترس ریزش قیمت مسکن در تلاشند تا هرچه زودتر ملک خود را نقد کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رصد آخرین وضعیت بازار مسکن اصفهان از کاهش تعداد آگهی‌های فروش ملک پس از افت نرخ ارز حکایت می‌کند. بازار مسکن همگام با ریزش قیمت‌ها، روزهای رکود را سپری می‌کند و حضور فروشندگان در سایت‌های آنلاین کم‌رنگ‌تر از هر زمانیست. فعالان بازار مسکن بر این باورند که مردم همیشه زمان ریزش قیمت‌ها دست از معامله می‌کشند تا بتوانند ملک خود را با قیمت بهتر و در شرایط مناسب‌تری عرضه کنند؛ از این‌رو بازار وارد رکود شده و آگهی‌های فروش ملک در اصفهان آب رفته است. از طرفی فروشندگان حاضر در بازار نیز از ترس ریزش قیمت مسکن در تلاشند تا هرچه سریعتر ملک خود را نقد کنند.

فروش فوری‌ها شدت می‌گیرد

برازنده، عباس آباد، مشتاق، خاقانی، شیخ صدوق، هشت بهشت، خانه اصفهان، شهرک‌ولیعصر و ... تفاوتی میان محله‌های لوکس و متوسط شهر وجود ندارد، اکنون در بیشتر محله‌های شهر اصفهان آپارتمان به صورت فوری و زیر قیمت به فروش می‌رسد و بررسی آگهی‌های فروش نشان می‌دهد هر روز بر تعداد این فروش‌های فوری اضافه می‌شود. امروز حتی در محله‌هایی مانند یزدآباد و زینبیه نیز فروش فوری آپارتمان صورت می‌گیرد ولی تعداد آگهی‌های فروش فوری در محله‌های لوکس شهر بیشتر است. آپارتمان ۷۰ مترمربعی تک خواب در خانه اصفهان با قیمت سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، آپارتمان ۹۱ مترمربعی دو خواب در خیابان خاقانی با بهای هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۰۵ مترمربعی دو خواب در آینه خانه با قیمت هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش فوری آگهی شده‌اند.

نوسازها پرچمدار فروش فوری

بررسی‌ آگهی‌های فروش فوری مسکن اصفهان نشان می‌دهد این آپارتمان‌ها نوساز هستند و یا عمر ملک حداکثر به پنج سال نمی‌رسد که بازسازی شده‌اند. همچنین این املاک از امکانات لوکس و مدرنی بهره می‌برند و بیشتر آن متراژی بالاتر از ۱۰۰ متر مربع دارند. براساس مشاهدات میدانی از سایت‌های آنلاین تعداد زیادی از آگهی‌های فروش فوری در اصفهان شامل پنت هاوس‌های نوساز با نمای زاینده‌رود می‌شوند که با قیمت بالاتر نجومی به فروش می‌رسند. برخی از فعالان بازار مسکن اصفهان عقیده دارند نوسازبودن این املاک موجب شده مالکان از بیم کاهش قیمت‌ها و تحمیل ضرر و زیان برای فروش ملک خود تعجیل داشته باشند.

جزئیات تعدادی از آگهی‌های فروش فوری ملک در اصفهان به شرح جدول زیر است:
آگهی های فروش مسکن در اصفهان آب رفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =