افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی صبح امروز با حضور شرکت‌های برتر کشور و سخنرانی ریاست محترم جمهور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران تا بیستم اردیبهشت ماه با حضور ۷۵۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از ۶۰ کشور برپاست.در ادامه خواننده حاشیه های افتتاحیه این نمایشگاه به روایت ایراسین خواهید بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ که پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به شمار می رود، از امروز در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا بیستم اردیبهشت ماه با حضور ۷۵۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از ۶۰ کشور برپاست. امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه و چین از جمله شرکت کنندگان در این رویداد هستند که در ۱۲ بخش از جمله صنعت، پزشکی لوازم خانگی، مواد غذایی، پتروشیمی توانمندی های خود را عرضه کرده اند.

حاشیه‌های ‌افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در محل اجلاس سران با حاشیه‌هایی همراه بود. یک از این حواشی، سخنرانی دو نوبتی مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران بود که یک نوبت قبل از حضور ریاست جمهوری در سالن و یک دفعه پس از حضور آیت الله رئیسی انجام شد.

مشارکت هیئت های‌خارجی از قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکا از نکات حاشیه ای این برنامه بود که قبل از حضور رئیس‌جمهور در صندلی‌های خود مستقر شده بودند، اما برخی از این هیئت‌ها به‌درستی برای استفاده از گوشی به منظور بهره‌گیری از ترجمه همزمان راهنمایی نشده بودند. به همین خاطر شماری از تجار و بازرگانان آفریقایی بدون گوشی شاهد سخنرانی ریاست جمهوری بودند.

حاشیه‌های ‌افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی

برخلاف مراسم‌های پیشین که برای ورود به سالن اجلاس سران سخت گیری‌های زیادی انجام می‌گرفت، مدعوین پس از تحویل وسایل ممنوعه ( موبایل، اشیا فلزی، کیف و...) به کیوسک مربوطه، به‌راحتی خود را به سالن مراسم می رساندند.

این مراسم سخنرانی‌های برنامه‌ریزی شده داشت، اما وقتی بازدید رئیس جمهور از غرفه‌ شرکت‌های برتر حوزه صادرات طولانی شد، به‌ناچار قدری مجری سخنرانی کرد و در ادامه فرصتی هم به یک فعال در ارتباط با موضوعات تجارت و بازرگانی داده شد.

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در غرفه این شرکت در محل اجلاس سران گزارشی در زمینه فعالیت‌های تولیدی و صادراتی بزرگترین فولاد ساز کشور به آیت الله دکتر رئیسی ارائه داد.

آیت الله دکتر رئیسی در سخنان خود خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: آمریکایی‌ها میز مذاکرات را ترک کردند و اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند ، اما جمهوری اسلامی ایران بنابر گزارش‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ نوبت به تعهدات خود عمل کرد.

حضور هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف همسایه به‌ویژه با لباس عربی از نکات دیگری بود که در مراسم مشابه پیشین مسبوق به سابقه نیست.

حاشیه‌های ‌افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی

رئیس جمهوری در سخنرانی خود با اشاره به ارزش صادرات ۵۳ میلیارد دلاری سال گذشته گفت: تحقق این رقم یک رکورد در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در سخنرانی خود پیش‌بینی کرد همزمان با برپایی این نمایشگاه و در نشست‌های دو جانبه، هیأت‌های خارجی با طرف‌های ایرانی بیش از دو میلیارد دلار قرار داد به امضا برسانند.

شایان ذکر است گروهی از فولاد مبارکه اصفهان متشکل از مدیرعامل و تنی چند از مدیران این شرکت در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل اجلاس سران با حضور رئیس جمهور حاضر بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =