• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 37085
  • readingTime: ۱ دقیقه
سفر رئیس جمهور به دمشق

رییس‌ جمهور کشورمان در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی بشار اسد همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در یازدهمین سفر خارجی خود در ۲۰ ماه اخیر صبح امروز - چهارشنبه - تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال محمدسامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه قرار گرفت.

پس از استقبال از رییس جمهور در فرودگاه، آیت الله رئیسی و هیات همراه عازم کاخ ریاست جمهوری سوریه می شوند تا روسای جمهور ایران و سوریه دیدار رسمی خود را برگزار کنند.

سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و روسای دستگاههای دولتی و نهادها برای استقبال از رییس جمهور در فرودگاه دمشق حاضر شده بودند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه، جواد اوجی وزیر نفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور و نیز جمعی از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این سفر حضور دارند.

رییس جمهور صبح امروز با بدرقه محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای دولت عازم دمشق شد.

رییس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این، رییس جمهور در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان در زمینه های اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر می کند.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =