دکل حفاری نفت و گاز

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد که احتمال افزایش قیمت نفت بالا است. این بانک میانگین قیمت نفت در چهارمین فصل سال ۲۰۲۲ میلادی را ۱۲۵ دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گلدمن ساکس اعلام کرد که با وجود عقب‌نشینی اخیر قیمت نفت تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله نگرانی از رکود جهانی، با کمبود عرضه فعلی احتمال افزایش قیمت نفت همچنان قوی است.

این بانک سرمایه‌گذاری در یادداشتی اعلام کرد، بازار در قیمت‌های جاری در کسری ناپایدار باقی خواهد ماند و متعادل کردن آن همچنان مستلزم «تخریب تقاضا در کنار رکود اقتصادی مداوم» است. واگرایی بین قیمت‌های معیار برنت که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به‌طور میانگین ۱۱۰ دلار در هر بشکه بود و قیمت جهانی سوخت خرده‌فروشی معادل ۱۶۰ دلار در هر بشکه برای ایجاد کاهش تقاضا برای پایان دادن به کسری عرضه کافی نیست.

بر اساس گزارش رویترز، در متن تحلیل این بانک آمده است:«تخفیف بی‌سابقه قیمت برنت، حتی بیشتر از آنچه ما انتظار داشتیم، را می‌توان با تشدید بحران انرژی روسیه توضیح داد، زیرا هزینه‌های تبدیل نفت خام (برنت) به خرده‌فروشی در سراسر جهان را از طریق افزایش گاز اتحادیه اروپا افزایش می‌دهد.»

گلدمن پیش‌بینی قیمت برنت برای سه ماهه سوم و چهارم را به ترتیب به ۱۱۰ و ۱۲۵ دلار در هر بشکه کاهش داد، در حالی که پیش‌بینی‌های قبلی ۱۴۰ و ۱۳۰ دلار بود اما چشم‌انداز ۱۲۵ دلاری خود در سال ۲۰۲۳ را بدون تغییر نگه داشت.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرد که قیمت بنزین و گازوئیل خرده فروشی ایالات متحده تا سه ماهه چهارم به ترتیب به ۴.۳۵ و ۵.۵۰ دلار در هر گالن و میانگین ۴.۴۰ و ۵.۲۵ دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

گلدمن گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌های سوخت خرده‌فروشی ایالات متحده تا پایان سال افزایش یابد و از سه ماهه دوم به بعد با شروع عادی شدن حاشیه‌های پالایشی و بازاریابی کاهش یابد.»

داده‌های گروه حمایت از رانندگان انجمن اتومبیل آمریکا نشان داد که میانگین قیمت خرده فروشی بنزین در ایالات متحده در اواسط ژوئن به اوج ۵.۰۲ دلار در هر گالن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =