بازدید معاون وزیر صمت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از ناحیه نوآوری شریف، از همکاری دانشگاه صنعتی شریف و وزارتخانه صمت برای ساخت پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه از ناحیه نوآوری شریف بازدید کرد.در این بازدید که به میزبانی حسن حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مجید دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری این دانشگاه انجام شد، رسولیان با حضور در ایستگاه نوآوری شریف، برج فناوری بنتک، باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان (باکس) و برج فناوری طرشت از نزدیک با فعالیت‌های این واحدها آشنا شد.

معاون وزیر صنعت در حاشیه این بازدید گفت: دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه پیشران کشور در توسعه فناوری است. دلیل بازدید از ناحیه نوآوری شریف این است که بتوانیم به زنجیره‌ی ایده تا تولید محصول کمک کنیم به‌خصوص تلاش می‌کنیم تا درزمینه ایجاد فضای مناسب برای واحدهای دانش‌بنیان، واحدهای فناور و واحدهایی که سطح فناوری بالایی دارند، اقداماتی انجام دهیم.

رسولیان یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا پیشرفته‌ترین شهرک فناوری کشور را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف ایجاد کنیم. فضای ساخت این شهرک تعیین‌شده و امسال وارد مرحله عملیاتی و ساخت آن می‌شویم.

وی افزود: قصد داریم برای واحدهایی که به محصول رسیدند و در مرحله تجاری‌سازی هستند هم اماکنی را اختصاص داده و شهرک‌های دانش‌بنیانی در نواحی صنعتی اطراف تهران و شهرهای بزرگ ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: سال گذشته «نهضت کارگاه سازی» را باهدف ایجاد کارگاه‌های کوچک و متوسط برای شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کردیم. امروز در بازدیدی که از ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید به این موضوع سرعت بدهیم و اماکنی را باقیمت‌های پایین احداث و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم تا فرآیند تولید را انجام دهند.

رسولیان ابراز امیدواری کرد که با همکاری میان؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و وزارت صنعت زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =