• ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
  • کد خبر: 23789
  • readingTime: ۳ دقیقه
سپاهان و پاختاکور

تیم فوتبال سپاهان ایران در اولین بازی خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مطلبی ویژه پیرامون بازی سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان نوشته است: طرف ازبک یعنی پاختاکور برای هجدهمین بار به ایران رقابت‌ها وارد شده و پس از الهلال عربستان رکورددار حضور در ACL است، از طرفی تیم سپاهان با ۱۳ حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های ایرانی رکورددار بوده و همواره جز مدعیان در ایران محسوب می‌شود.

شرایط لیگ‌های داخلی دو کشور کاملا متفاوت است و در حالی که لیگ ایران هفته‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، لیگ ازبکستان تازه آغاز شده و در هفته چهارم رقابت‌ها است. سپاهان در لیگ داخلی خود در جایگاه سوم قرار دارد و از ماه ژانویه در هیچ بازی شکست نخورده است. در سوی دیگر زمین، پاختاکور پیش از اعزام به عربستان از چهار بازی در لیگ برتر آمار سه برد و یک تساوی را کسب کرده و به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر در جایگاه دوم جدول ازبکستان قرار دارد.

هر دو این تیم‌ها در آخرین بازی خود در لیگ‌های داخلی‌شان پیروز شدند، پاختاکور توانست به لطف گل دیر هنگام دراگان چران با نتیجه یک بر صفر نوبهار را شکست دهد و سپاهان در یک بازی حساس با نتیجه چهار بر دو برابر صنعت نفت آبادان پیروز شد.

رکوردداران رو در روی هم

روی نیمکت تیم پاختاکور تغییراتی رخ داده در ماه‌های اخیر اسلاچ ووجنسکی، مربی اهل مقدونیه شمالی روی نیمکت را جایگزین پیتر هوسترا کردند. از طرفی وینگر تاثیرگذار این تیم یعنی سردار رشیدف نیز پس از مقطعی دوری به این باشگاه بازگشته است؛ اما دوستنک همدمف، دیگر بازیکن تاثیرگذار این تیم در ابتدای فصل از این تیم جدا و به یک تیم قطری پیوست.

ووجنسکی درباره شرایط گروه گفته است: «همه تیم‌های حاضر در گروه در یک سطح قرار دارند و رقابت برای صعود از گروه دشوار خواهد بود. بازی اول برابر سپاهان بسیار مهم است و ما برای کسب سه امتیاز و یک شروع خوب در رقابت‌ها پا به میدان می‌گذاریم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرده: «تیم پاختاکور با ۱۷ بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه زیادی دارد و فکر می‌کنم این امر به ما برتری نسبی می‌دهد. بنابراین سعی می‌کنیم از آن بهره ببریم تا بتوانیم در رقابتی سخت برای صعود از مرحله گروهی پیشتاز باشیم».

رکوردداران رو در روی هم

در سوی دیگر میدان، سپاهان نسبت به حضور قبلی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تغییری در سرمربی خود نداده است، اما در خط جلو شهریار مغانلو، مهاجم سابق باشگاه سانتا کلارا پرتغال به این تیم پیوسته است. این مهاجم فصل قبل به صورت قرضی در تیم پرسپولیس حاضر بود و برای این تیم در رقابت‌های آسیایی چهار گل به ثمر رساند. از طرفی در خط هافبک نیز مسعود ریگی از استقلال به سپاهان پیوسته و در این رقابت‌ها حضور دارد.

سپاهان و پاختاکور پیش تر در سال ۲۰۱۰ در گروه c رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم‌گروه بودند که بازی این دو تیم در تاشکند با گلزنی الکساندر گنریخ و احمد جمشیدیان با نتیجه دو بر یک به سود پاختاکور به پایان رسید. اما سپاهان در اصفهان انتقام این شکست را گرفت و حریف ازبک را با نتیجه دو بر صفر شکست داد، با این حال در آن سال این پاختاکور بود که مجوز صعود به دور بعدی رقابت‌ها از آن خود کرد.

رکوردداران رو در روی هم

محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان درباره شرایط بازی با پاختاکور در نشست خبری پیش از بازی گفت: «از آنجایی که این دوره سیزدهمین حضور سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است، بازیکنان سپاهان در رقابت‌های آسیایی تجربه خوبی دارند. ۹ سال در بازی‌های آسیایی برای سپاهان بازی کردم و به عنوان بازیکن تجربه بزرگی دارم، اما به عنوان سرمربی دومین حضور من در آسیا است. در این تجربه با کمک همکارانم و اعضای تیم تلاش برای بهبود شرایط تیم داریم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «ما اینجا هستیم تا با انجام ۶ بازی مقابل تیم‌های قدرتمند بهترین نتایج را در مرحله گروهی به دست آوریم و واقعاً تلاش خواهیم کرد تا به مرحله حذفی صعود کنیم. پیش تر دو بار مقابل پاختاکور بازی کردیم که سهم هر تیم یک برد بوده، بازی برابر این تیم همیشه سخت خواهد بود به خصوص اینکه آن‌ها از بازیکنان خارجی خوبی در ترکیب خود بهره می‌برند».

گفتنی است، بازی سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان روز پنجشنبه، ۱۷ فروردین‌ماه ساعت ۲۱:۴۵ به وقت ایران و ساعت ۲۰:۱۵ به وقت محلی در شهر بریده عربستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =