• ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
  • کد خبر: 23667
  • readingTime: ۲ دقیقه
پاختاکور

تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان یکی از رقبای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است، تیمی که همیشه برای تیم‌های ایرانی دردسرساز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پاختاکور ازبکستان یکی از هم‌گروهی‌های تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در گروه D است، گروهی که غیر از این دو تیم التعاون عربستان و الدحیل قطر هم در آن حاضر هستند. پاختاکور در این دوره از رقابت‌ها حریف اول سپاهان است، تیمی که اسم او برای تیم‌های ایرانی آشنا و یادآور خاطرات مختلفی است.

پاختاکور از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ازبک محسوب می‌شود که در شهر تاشکند استقرار دارد، این باشگاه در دهه ۱۹۵۰ تاسیس شد و همواره در کنار تیم‌هایی مانند بنیادکار و نوبهار از جمله اصلی‌ترین مدعیان ازبکستان به حساب می‌آید. همچنین پاختاکور تیمی است که در تاشکند و دیگر شهرهای ازبکستان طرفداران زیادی دارد و بازی‌های خانگی این تیم به خصوص در رقابت‌های آسیایی با حضور چشمگیر هواداران برگزار می‌شود.

پاختاکور همیشه در برابر رقبای ایرانی خوب ظاهر شده و آن‌ها را به دردسر انداخته است، آخرین رویارویی آن‌ها با تیم‌های ایرانی به فصل قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که این تیم با تراکتور ایران هم‌گروه شد. پاختاکور در بازی رفت با تراکتور سازی و در یک بازی حساس و دیدنی موفق شد نتیجه باخته را برگرداند و در یک بازی حساس و نفسگیر با نماینده ایران به نتیجه سه بر سه تساوی رضایت دهد. بازی برگشت دو تیم اما آن جذابیت را نداشت و با نتیجه بدون گل تساوی به پایان رسید.

در دوره قبلی مسابقات نیز پاختاکور به پرسپولیس برخورد کرد و در سالی که پرسپولیس تا چهار تیم برتر آسیا پیش رفت، پاختاکور در برابر نماینده ایران تن به شکست داد. اما پاختاکور سابقه پیروزی و کسب تساوی در ورزشگاه آزادی را نیز دارد و جز تیم‌هایی است که همیشه باید از آن‌ها ترسید. پاختاکور در برابر استقلال و شهرخودرو نیز موفق به کسب پیروزی شده و در کل آمار و نتایج خوبی در برابر تیم‌های ایرانی به ثبت رسانده است.

پاختاکور ورژن ۲۰۲۲

همانطور که گفته شد، پاختاکور جز تیم‌هایی است که همیشه از شرایط خوبی برخوردار بوده و تداوم حضور آن‌ها در رقابت‌های آسیایی نیز گواه همین موضوع است. این تیم در رقابت‌های لیگ ازبکستان در سال جاری نیز شرایط خوبی داشته و با کسب ۱۰ امتیاز از چهار بازی در رده دوم لیگ برتر قرار دارد. پاختاکور که در فصل ۲۰۲۰ توانست به قهرمانی لیگ ازبکستان دست یابد، در ماه گذشته و در سوپر جام این کشور نیز به پیروزی رسید تا پیش از آغاز لیگ یک جام دیگر در افتخارات خود به ثبت برساند.

پاختاکور در شرایطی پا به مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ گذاشته که تنها چهار بازی در لیگ برتر کشور ازبکستان انجام داده و از نظر شرایط بدنی نسبت به رقبای دیگر از جمله سپاهان شرایط بهتری دارد. اما از طرفی سپاهان و دیگر رقبای تیم ازبک با پشت سر گذاشتن بیش از نیم فصل از لیگ داخلی به هماهنگی خوبی رسیدند و با آمادگی کامل پای به رقابت‌ها گذاشتند که این موضوع می‌تواند برای پاختاکوری‌ها دردسرساز شود.

پاختاکور در ترکیب خود از بازیکنانی نظیر سردار رشیدف و آبروبک اسماعیلف بهره می‌برد و در نوک پیکان خط حمله این تیم یک ماشین گلزنی به نام دراگان چران حضور دارد که کار را برای مدافعان سپاهان و دیگر رقبا سخت خواهد کرد. پاختاکور چهار بازیکن خارجی نیز دارد.

گفتنی است که برنامه بازی‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان به شرح زیر است:

پاختاکور - سپاهان / پنجشنبه ۱۸ فروردین / ساعت ۲۱:۴۵
سپاهان - پاختاکور / جمعه ۲ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =