• ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
  • کد خبر: 23819
  • readingTime: ۴ دقیقه
سپاهان و پاختاکور

تیم‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی قاطع سه بر یک نماینده ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در اولین بازی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، امروز، پنجشنبه از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر البریده عربستان به مصاف تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان رفت. این بازی در نهایت با دبل مغانلو و تک گل دیدنی حسینی با نتیجه سه بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمدمهدی نژادمهدی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نوافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی (دقیقه ۷۶_ مسعود ریگی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۷_ میلاد جهانی)، سید محمدرضا حسینی (دقیقه ۹۰_ رضا میرزایی)، شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده (دقیقه ۸۷ _ جلال علی‌محمدی).
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم پاختاکور:البدوربف سویونوف، کامن هزیدف، خوجیبار علیجونوف، اوکلسی لارین، ایکمورجف علیبائف (دقیقه ۶۵_ سردار رشیدف)، یامروبکف (دقیقه ۸۵_ خلماتف)، عزیز تورگنبوئف، دراگان چران، هوجیماف ارکیموف، سردار خبی‌جاعف، فرخ سایفیف.
سرمربی: اسلاچ ووجنسکی

تیم داوری: احمد محمد تماح ماخادمه‌، احمد معانز نادی الرعالی‌، محمد مصطفی حسن و محمد حسن محمود از کشور اردن.

گل‌ها: دراگان چران برای پاختاکور، شهریار مغانلو (دو گل) و سید محمدرضا حسینی برای سپاهان

شرح گل

دقیقه ۲۸؛ دراگان چران (پاختاکور ۱ _ سپاهان صفر): امید نورافکن توپ را لو داد، هافبک پاختاکور توپ را به کنار زمین آورد و ارسال او با غفلت مدافعان سپاهان به چران زهردار رسید، چران نیز با یک چرخش زهر خود را ریخت و اولین ضربه پاختاکوری‌ها تبدیل به اولین گل آن‌ها شد.

دقیقه ۴۸؛ شهریار مغانلو (پاختاکور ۱ _ سپاهان ۱): کرنر ارسالی سپاهانی‌ها روی پای مغانلو فرود آمد و این مهاجم سر ضرب توپ را به درون دروازه فرستاد.

دقیقه ۵۵؛ شهریار مغانلو (پاختاکور ۱ _ سپاهان ۲): بار دیگر یک شروع مجدد و حرکت کار شده عالی سپاهان به گل منجر شد، فرشاد با یک سانتر زیبا توپ را در نقطه کور برای نژادمهدی فرستاد و او با یک ضربه سر توپ را در دهانه دروازه برای مهاجمان تیم کاشت، شهریار نیز با حضور به موقع خود ضربه تمام کننده را زد و گل دوم خودش و تیمش به ثمر رسید.

دقیقه ۶۹؛ سید محمدرضا حسینی (پاختاکور ۱ _ سپاهان ۳): دانیال پشت محوطه جریمه یک توپ ربایی عالی از مدافعان حریف داشت و توپ را به حسینی سپرد، این بازیکن نیز با یک ضربه فنی و دیدنی به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه پاختاکور را باز کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: سپاهانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و چند باری هم سعی داشتند که با استفاده از عنصر غافلگیری مدافعان حریف را به اشتباه بیاندازند، از طرفی پاختاکوری‌ها نیز با پاس‌های بلند و بازی سریع سعی در نزدیک شدن به دروازه سپاهان داشتند. با این حال در ابتدای بازی تیم سپاهان تیم برتر میدان بود و با پاسکاری‌های متوالی به خوبی خود را به حریف نزدیک کرد.سپاهان در دقایق ابتدایی بازی جسورتر از حریف ظاهر شد و موقعیت‌های بیشتری نیز داشت، اما غفلت مدافعان سپاهان در دفاع باعث شد تا اولین ضربه در چهارچوب پاختاکور تبدیل به اولین گل بازی شود و طلایی پوشان ایران بر خلاف روند بازی یک گل از حریف عقب بیافتند.

نیمه دوم: سپاهان نیمه دوم را پرقدرت آغاز کرد و برای جبران گل خورده به میدان آمد، تلاش‌های بازیکنان سپاهان در این نیمه خیلی زود به ثمر رسید و آن‌ها پس از چند کرنر و حمله متوالی توسط مغانلو گل تساوی را به ثمر رساندند. سپاهان که در این نیمه سر و شکل خیلی بهتری به خود گرفته بود، فشار حملات خود را حفظ کرد و مزد بازی بهتر خود را با زدن گل دوم گرفت. پس از این گل سپاهان عقب نشست و پاختاکور بیشتر صاحب توپ و میدان بود، آن‌ها با استفاده از پاس‌های قطری و نفوذ از کناره‌ها برای گلزنی تلاش‌هایی کردند، اما در همین میان بود که حسینی که با یک ضربه غافلگیر کننده گل سوم سپاهان را به ثمر رساند. پس از این گل سپاهان با ارائه یک بازی منطقی و تعویض‌های خوب نویدکیا بازی را مدیریت کرد.

دقایق حساس

*دقیقه ۱: سانتر بلند حسینی از جناح راست به هیچ یک از بازیکنان حاضر در محوطه جریمه پاختاکور نرسید.

*دقیقه ۳: ارسال بازیکنان ازبک به محوطه جریمه را مدافعان سپاهان دفع کردند تا توپ به چران نرسد.

*دقیقه ۶: پاس‌کاری عالی سپاهانی‌ها فرشاد را پشت محوطه جریمه در موقعیت شوت زنی قرار داد، اما شلیک احمدزاده با فاصله کمی از دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۲۴: ضربه سر دیدنی گولسیانی روی کرنر ارسالی سپاهانی‌ها با واکنش خوب دروازه بان پاختاکور همراه شد، توپ برگشتی را نیز مدافعان پاختاکور دفع کردند.

*دقیقه ۳۱: ضربه فرشاد احمدزاده با اختلاف زیاد از کنار دروازه پاختاکور به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۷: ضربه تورگنبوئف به شکل خطرناکی از بالای دروازه رشید به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۳: حسینی در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف قرار گرفت که ضربه او به دروازه بان برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

*دقیقه ۴۶: حرکت خوب بازیکنان سپاهان، در نهایت پشت محوطه جریمه توپ را به نورافکن رساند، شوت محکم این بازیکن در میانه راه به مدافعان برخورد کرد و راه به جایی نداشت.

*دقیقه ۴۹: پاختاکوری‌ها یک حمله سریع را ترتیب دادند و با هشیاری مدافعان سپاهان این خطر دفع شد.

*دقیقه ۷۴: شهریار مغانلو با نفوذ از جناح چپ تیم پاختاکور فرصت خوبی برای هتریک داشت، اما ضربه این بازیکن با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۴: ضربه خطرناک علیجانف با برخورد به بازیکنان سپاهان راهی کرنر شد.

*دقیقه ۸۵: ضربه چران از زاویه بسته به تیر دروازه مظاهری برخورد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =