ماشین چهار ریخته گری

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از به‌روزرسانی ماشین ۴ ریخته‌گری فولاد مبارکه در فرایندی کاملا بومی خبر داد و افزود: در ناحیه آهن‌سازی، ارتقای اتوماسیون مدول D و کوره‌های آهک‌سازی و در ناحیه فولادسازی، افزایش ارتفاع قالب ماشین شماره ۴ ریخته‌گری صورت گرفت که همه در نوع خود کارهایی بزرگ و درخور تقدیر است.

به گزارش ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با بیان اینکه ماه‌های طلایی تولید پیش روی فولاد مبارکه قرار دارد، اظهار کرد: پس از طی محدودیت‌هایی که فولاد مبارکه طی ماه‌های اخیر با آن روبه‌رو بود، تولید در بخش‌های مختلف به شرایط عادی بازگشت و امید است بتوانیم با پایداری این شرایط، روند رو به پیشرفتی داشته باشیم.

وی افزود: طی زمان محدودیت منابع انرژی و توقف برخی خطوط تولید، فعالیت‌های بهینه‌سازی ارزشمندی در همه نواحی تولید به‌صورت مدیریت‌شده و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت و نتایج خوبی حاصل گردید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه اخیرا بهره‌برداری از برخی از این اقدامات ارزشمند را شروع کردیم، خاطرنشان کرد: در ناحیه آهن‌سازی ارتقای اتوماسیون مدول D و کوره‌های آهک‌سازی و در ناحیه فولادسازی افزایش ارتفاع قالب ماشین شماره ۴ ریخته‌گری صورت گرفت که همه در نوع خود کارهایی بزرگ و درخور تقدیر است.

وی اذعان داشت: اتفاقاتی که در گذشته نه‌چندان دور توسط شرکت‌های خارجی و صاحبان تکنولوژی صورت می‌گرفت امروز با وجود تحریم‌ها و با همت و غیرت فولادمردان کشورمان از مرحله طراحی، شبیه‌سازی، ساخت تا نصب و راه‌اندازی در داخل صورت می‌پذیرد.

طیب‌نیا تصریح کرد: کاری که قبلا با ارزبری بالا و با صرف زمان چندین‌ماهه و تحت نظارت و استقرار کارشناسان خارجی و واردات تجهیزات مربوطه در ریخته‌گری شماره ۲ صورت پذیرفته، این بار پس از مطالعات اولیه و طراحی دقیق کارشناسان داخلی شرکت، طی مدت ۵۵ روز در فرصتِ فراهم‌شده به دلیل محدودیت انرژی اعمال‌شده، به بهترین شکل ممکن و با موفقیت کامل انجام شد و با نهادینه‌سازی دانش آن، قابلیت انجام در سال‌های بعدی بر روی ماشین‌های ۱ و ۳ ریخته‌گری فراهم شده است.

وی در پایان ابراز داشت: این افزایش ارتفاع قالب از ۷۰۰ میلی‌متر به ۹۰۰ میلی‌متر باعث افزایش سرعت ریخته‌گری و در نتیجه، افزایش تولید و بهبود کیفیت سطحی تختال تولیدی خواهد شد؛ همچنین ارتقای اتوماسیون مدول D واحد احیای مستقیم توسط کارشناسان فنی این بخش و به پیمانکاری شرکت ایریسا با موفقیت انجام شده و علاوه بر افزایش بهره‌وری این واحد امکان تکرار آن در سایر مدول‌های احیای مستقیم شرکت در ریومپ‌های سال‌های بعدی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =