• ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
  • کد خبر: 22028
  • readingTime: ۱ دقیقه
سپيد

آیین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آیین بهره‌برداری از کارخانه سپید پرتو از زیرمجموعه‌های گروه بسپار شیمی سپیدان با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت سمت برگزار شد.
در این کارخانه تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت ۲۵ هزار تن و اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر آغاز به فعالیت نموده است.
محمد کریمیان، رئیس هیئت‌مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان در خصوص مشخصات فنی این طرح بیان کرد: کارخانه شامل ۵ عدد دستگاه اکسترودر ۷۵ به همراه میکسر از شرکت Jwell و ۵ خط دوزینگ و ۲ عدد دستگاه تزریق با ظرفیت مجموع ۱۶۰ تن بر ساعت است.
وی افزود: سرمایه ثابت موردنیاز در این طرح مبلغ ۱۰۷۲ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۳ ماهه موردنیاز برابر با مبلغ ۱۵۴۰ میلیارد ریال است که مدت ۹ ماه اجرا می‌شود.
کریمیان همچنین در خصوص مزیت‌های این طرح اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل تولید و رشد روزافزونی دارد.
وی افزود: بر این اساس و به جهت کسب سهم بیشتری از سهم بازار کامپاند و مستربچ می‌بایست در خصوص افزایش ظرفیت تولید اقدامات مؤثر و سریعی انجام داد. لذا از مزایای این طرح می‌توان به مواردی از جمله توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در تولید محصولات باکیفیت، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل‌شدن به قطب تأمین‌کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم‌خانگی و خودرو و کارآفرینی و ایجاد فرصت شغلی اشاره داشت.
رئیس هیئت‌مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان در پایان گفت: دستیابی به ظرفیت تولید و سهیم شدن از سهم بازار به میزان بیش از ۴۰۰۰ تن در سال اول و افزایش این میزان طی ۵ سال به میزان سالانه ۱۴۰۰۰ چشم‌انداز و تأثیرات میان‌مدت و بلندمدت این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =