برتری سپاهان مقابل استقلال در لیگ برتر فوتبال

عکس:مجتبی جهان بخش

در آغاز هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، ورزشگاه آزادی میزبان دیدار دو تیم استقلال تهران و فولادمبارکه سپاهان خواهد بود.

​به گزارش ایراسین، هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ با انجام یک دیدار آغاز می‌شود و طبق برنامه از ساعت ۱۶، تیم فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران میهمان استقلال است.  

بدون شک این بازی یکی دیدارهای مهم طلایی‌پوشان اصفهانی در نیم‌فصل نخست است و شاگردان محرم نویدکیا برای حداکثر امتیاز به میدان خواهند رفت. سپاهانی‌ها در ۹ بازی قبلی ۶ پیروزی، یک مساوی و ۲ شکست کسب کرده‌اند و با تفاضل گل نسبت به گل‌گهرسیرجان صدرنشین با ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند و به دنبال هفتمین پیروزی هستند.

https://media.irasin.ir/d/2021/02/13/4/15095.jpg

از طرفی تیم فوتبال استقلال تهران تاکنون شکستی را در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کسب نکرده و با ۴ پیروزی و ۵ تساوی در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. شاگردان فرهاد مجیدی تا قبل از هفته نهم، ۵ تساوی متوالی را تجربه کردند و در هفته قبل با ۳ گل برتری مقابل پیکان به استقبال بازی با فولاد مبارکه سپاهان خواهند رفت.

با توجه به رده‌بندی تیم‌ها در جدول، هر دو تیم به تساوی راضی نخواهند بود و این باعث می‌شود که علاقه‌مندان به فوتبال بازی خوبی را شاهد باشند.

از ستارگان هر دو تیم می‌توان به سجاد شهباززاده، مسعود ریگی، یاسین سلمانی، شهریار مغانلو و دانیال اسماعیلی فر در تیم سپاهان و از آن‌سو در تیم استقلال می‌توان به مهدی مهدی‌پور، وریا غفوری، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و رودی ژستد اشاره کرد.  

https://media.irasin.ir/d/2021/02/13/4/15085.jpg

اولین دیدار استقلال و سپاهان در تاریخ ۸ بهمن سال ۱۳۵۱ در مسابقات جام منطقه‌ای برگزار شد و آبی‌پوشان با نتیجه ۴ بر صفر با گل‌های غلامحسین مظلومی (۲) ، مسعود مژدهی و کارو حق‌وردیان پیروز شدند.

آخرین رویارویی دو تیم هم به بازی دور برگشت فصل گذشته در تهران برمی‌گردد که فولاد مبارکه سپاهان با گل‌های رضا میرزایی و سجاد شهباززاده مقابل تک گل مهدی مهدی‌پور پیروز شد.

جالب است بدانید دو تیم در رقابت‌های جام منطقه‌ای، لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در مجموع ۷۷ بار به مصاف هم رفتند و سهم پیروزی هر دو تیم نیز ۲۹ بار بوده و ۱۹ دیدار هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

البته در ۲۰ دوره لیگ برتر نیز آمار دو تیم نیز به صورت مساوی است چراکه استقلال و سپاهان در لیگ برتر ۴۲ بار برابر یکدیگر به میدان رفتند و دو تیم ۱۵ بار پیروز بودند تا ۱۲ بازی نیز مساوی تمام شود. البته آمار استقلال در لیگ آزادگان به مراتب بهتر از سپاهان است و در ۱۶ دیدار این رقابت‌ها، آبی‌ها ۸ بار پیروز بودند، در حالی‌که زردپوشان اصفهانی ۴ بار برنده بودند. گرچه در رقابت‌های جام حذفی سپاهان آمارش بهتر از استقلال است و در ۸ دیدار، ۶ بازی را با برتری مقابل آبی‌پوشان به پایان رساند.

بهترین پیروزی استقلال مقابل سپاهان در همان اولین دیدار به ثبت رسید که با برتری ۴ بر صفر آبی‌پوشان همراه بود و بهترین برد سپاهان هم در ۱۷ خرداد سال ۱۳۸۱ در نیمه‌نهایی جام حذفی رقم خورد که زردپوشان با نتیجه ۴ بر ۲ موفق به شکست آبی‌پوشان شدند.

فرهاد کاظمی عنوان بهترین مربی را بین مربیان دو تیم در اختیار دارد. این مربی با ۱۱ بار هدایت سپاهان در دیدار دو تیم و ۸ پیروزی برای تیمش رکورددار پیروزی است، وی فقط یک‌بار مقابل تیم آبی‌پوشان تن به شکست داده است و دو بازی را با تساوی به پایان رساند. محرم نویدکیا سرمربی فعلی طلایی پوشان با ۲۶ بار حضور در دیدار دو تیم بیشترین بازی را مقابل استقلال انجام داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =