مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه با تکمیل ورزشگاه نقش جهان مسئولیت اجتماعی خود را به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش ایراسین، پایبندی و تعهد شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به رسالت های اجتماعی اش باعث شده ساخت مجموعه ورزشی نقش جهان در سطح استانداردهای بین المللی توسعه پیدا کند. ورزشگاهی که بیش از ۲۵ سال مسکوت مانده بود و در حال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی توانسته است به عنوان یک ورزشگاه بین المللی، نقش موثری در توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی کشور داشته باشد.

به همین منظور برای اطلاعات بیشتر به سراغ سید محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و سید حسین محمودیه مدیر و رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان رفتیم تا با ابعاد مختلف این ابرپروژه ملی بیشتر آشنا شویم.

ورزشگاه نقش جهان بزرگترین پروژه ورزشی ایران پس از انقلاب بود

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدا اظهار داشت: پروژه ورزشگاه نقش جهان بزرگترین پروژه ورزشی ایران پس از انقلاب اسلامی بود که سالیان سال با توجه به اعتبارات قطره چکانی، وسعت کار و حجم عملیاتی انبوه مسکوت مانده بود زیرا مستلزم اعتبارات زیادی بود.

وی در ادامه افزود: از طرفی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان تنها نماینده کشور عزیزمان ایران است که در جام باشگاه‌های جهان به میدان رفته و سالیان سال به عنوان نماینده شایسته فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضوری چشمگیر داشته است. لذا اصفهان میزبانی های متعددی در حوزه فوتبال به واسطه حضور تیم های سپاهان و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا داشته و اینها مستلزم این بود که یک ورزشگاه با تمام تجهیزات در حد استانداردهای AFC داشته باشیم.

طباطبایی تصرح کرد: خوشبختانه با ورود شرکت فولاد مبارکه در راستای بحث تکمیل پروژه نقش جهان اقدام بسیار خوب و مثمر ثمری انجام شد تا بتوانیم پس از سالیان سال شاهد تحقق یک انتظار به حق جامعه ورزش به ویژه علاقمندان به فوتبال باشیم.

وی با اشاره به پایبندی و تعهد شرکت فولاد مبارکه در راستای رسالت و نگاه اجتماعی گفت: شرکت فولاد مبارکه با تکمیل ورزشگاه نقش جهان مسئولیت اجتماعی خود را به منصه ظهور رسانده است و با توجه به حوزه گردشگری ورزشی؛ مجموعه ورزشی نقش جهان توانسته یکی از مجموعه های شایان توجه باشگاه‌های حرفه‌ای در سطح فوتبال خاورمیانه و منطقه باشد.

ورزشگاه نقش جهان یک نماد عظیم ملی است

 سید محمد طباطبایی از ورزشگاه نقش جهان به عنوان نماد عظیم ملی و نماد عظیم ورزشی در سطح آسیا و کشور نام برد و بیان داشت: با توجه به اینکه این مجموعه در راستای بحث ظرفیت های ملی ساخته شده، اگر میزبانی های آسیایی در حوزه فوتبال به ویژه جام ملت های آسیا شامل حال کشورمان شود؛ به طورحتم ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان می‌تواند به عنوان یک پروژه ملی بار عظیمی از میزبانی این رقابت‌ها را به دوش بکشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: هواداران طلایی پوش سپاهان پیرامون داشتن یک ورزشگاه اختصاصی خواسته به حقی را دنبال می کردند که شرکت فولاد مبارکه در زمینه بحث رسالت اجتماعی آن را احساس کرد و به خوبی به خواسته هواداران پرشور سپاهانی پاسخ داد.

فولاد مبارکه با حمایت خود ورزشگاه نقش جهان را به یک نماد ملی تبدیل کرد

زیبنده نبود تیمی به بزرگی سپاهان ورزشگاه اختصاصی نداشته باشد

وی با بیان اینکه زیبنده نبود تیمی به بزرگی فولاد مبارکه سپاهان ورزشگاه اختصاصی نداشته باشد، افزود: باشگاه بزرگ فولاد مبارکه سپاهان که به عنوان یک مکتب ورزشی دیرینه در فوتبال و ورزش کشور محسوب می شود برای برگزاری مسابقات آسیایی خود راهی فولادشهر می شد و در ورزشگاه اختصاص ذوب آهن میزبان رقبا بود و  می طلبید که مسئولین شرکت فولاد مبارکه با یک برنامه‌ریزی و فکر اساسی در راستای میزبانی رقابت‌های آسیایی اقدام کنند که خوشبختانه در بحث ورزشگاه نقش جهان ورود کردند.

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه واگذاری ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه محاسن خیلی زیادی داشت، افزود: من از همه دست‌اندرکاران و مسئولین به ویژه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، وزیر صمت و وزیر ورزش و جوانان تقدیر و تشکر می کنم چرا که مساعدت های بسیاری در این زمینه صورت گرفت و خوشبختانه طی یک فرایند حقوقی و قانونی، ورزشگاه نقش جهان به مدت ۴۶ سال به باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان واگذار شد که امیدوارم در آینده شاهد میزبانی مسابقات آسیایی و حتی جهانی در این ورزشگاه باشیم.

امیدواریم دهکده المپیک تکمیل شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولین فولاد به ویژه مسئولین ورزش کشور طرح جامعی که در مجموعه نقش جهان با عنوان طرح المپیک نام نهاده شده به اتمام برسد.

وی در ادامه به پیشرفت فیزیکی مکان های ورزشی مجموعه نقش جهان اشاره کرد و گفت: سالن اختصاصی جانبازان یک استخر۵۰ متری قهرمانی ویژه رقابت های ملی و بین المللی است که پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته است. همچنین پیست دوچرخه سواری نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طباطبایی با اشاره به جانمایی مناسب ورزشگاه نقش جهان گفت: تکمیل فرایند عمرانی این مجموعه می‌تواند نقش جهان را در کنار مجموعه ورزشی آزادی تهران به عنوان دومین ابر پروژه ورزشی کشور قرار دهد و گامی موثر در راستای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی باشد.

سید محمد طباطبایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های مطلوبی که در مجموعه نقش جهان وجود دارد، امیدواریم با همکاری مسئولین استانی و کشوری در اسرع وقت شاهد انعقاد قرارداد در راستای تکمیل فازهای دیگر مجموعه‌های ورزشی نقش جهان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان افزود: از همه عزیزانی که در جهت خواسته به حق مردم اصفهان در راستای تکمیل ورزشگاه نقش جهان تلاش کردند، تشکر و قدردانی می کنم که امروز این مجموعه به عنوان یکی ورزشگاه های بسیار عالی از نظر استانداردهای AFC  در اختیار فوتبال استان اصفهان قرار گیرد.

استان اصفهان یک ورزشگاه در حد استانداردهای بین المللی نداشت

سیدحسین محمودیه رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در گفت و گو با ایراسین گفت: متاسفانه پروژه ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان قریب به ۳۰ سال زمان برد تا به این مرحله برسد. با توجه به اینکه اصفهان در ورزش به ویژه فوتبال پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی دارد و به نوعی قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما یک ورزشگاه در حد استانداردهای بین المللی نداشت و همه بازی‌ها در فولادشهر به میزبانی ورزشگاه ذوب آهن برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه تکمیل استادیوم نقش جهان تبدیل به مطالبه به حق مردم شد، ادامه داد: هواداران تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان برای دیدن بازی های تیم خود اتوبان اصفهان – فولادشهر را طی می کردند که بارها تصادفات منجر به مرگ را شاهد بودیم، به همین دلیل یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان اصفهان، تکمیل استادیوم نقش جهان بود و ظرف یک دهه گذشته، تکمیل این پروژه تبدیل به مطالبه به حق مردم اصفهان شد و مختصص به قشر جوان و ورزشکار نبود بلکه تبدیل به یک مطالبه عمومی از مسئولین استان شد.

به دنبال تکمیل ورزشگاه نقش جهان توسط اعتبارات دولتی بودیم

سیدحسین محمودیه افزود: سئوالات مردم پیرامون تکمیل ورزش نقش جهان از مسئولین این بود که چرا باید استانی همچون اصفهان با پتانسیل، و ظرفیت‌های عظیم هنوز پس از چندین سال نتوانسته استادیوم نقش جهان را به بهره‌برداری برساند؟! نهایتا دستگاه متولی یعنی اداره کل ورزش و جوانان به این صرافت افتاد و مسئولین استانی و کشوری از ما خواستند که پیگیری تکمیل این پروژه را در دستورکار قرار دهیم.

رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه، دنبال تکمیل پروژه ورزشگاه نقش جهان توسط اعتبارات دولتی بودیم، گفت: تکمیل این پروژه شامل بخش های متعددی بود، فاز یک ورزشگاه ایرادات فراوانی داشت، صندلی، سرویس رختکن و پاویون مطابق با استانداردهای بین المللی AFC نداشت، سال ها تلاش کردیم که با همین اعتبارات دولتی وزارت ورزش و جوانان به هر طریقی شده این پروژه را به اتمام برسانیم. اما متاسفانه با تزریق اعتبارات دولتی روند تکمیل ابرپروژه نقش جهان به جایی نمی رسید، چراکه در بحث اعتبارات دولتی با محدودیت‌های مواجه بودیم و در نگاه اعتبارات دولتی پرداخت این اعتبارات در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی جزو اولویت‌های کشور نبود.

فولاد مبارکه با حمایت خود ورزشگاه نقش جهان را به یک نماد ملی تبدیل کرد

 تکمیل فاز یک ورزشگاه نقش جهان براساس آخرین استانداردهای بین المللی

سیدحسین محمودیه بیان داشت: برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان از مجموعه های مختلف همچون شهرداری، مجتمع فولاد مبارکه و حتی بخش خصوصی دعوت شد و در این زمینه مسئولین استانی و کشوری به ما بسیار کمک کردند، در نهایت طی جلسات متعدد و تصمیمات مقامات بالادستی این تصمیم اتخاذ شد که با شرکت فولاد مبارکه عقد قرارداد داشته باشیم.

رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان به پارامترهای شرکت فولاد مبارکه برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان اشاره کرد و افزود: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تیم فوتبالی دارد که یکی از قدرت های فوتبال ایران محسوب می شود، اما این تیم بزرگ ورزشگاه اختصاصی نداشت. دومین پارامتر اینکه ورزشگاه فولاد مبارکه سپاهان تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده بود و مسئولین شرکت فولاد مبارکه یکی از وظایف خود را پاسخگوی مطالبات اجتماعی می دانستند.

سیدحسین محمودیه ادامه داد: مسئولین شرکت فولاد مبارکه در راستای رسالت و مسئولیت اجتماعی، علاقمندی زیادی از خود برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان نشان دادند و مساعدت ویژه ای کردند. این شرکت فاز یک را تکمیل نمودند، در قسمت سرویس‌ها و رختکن بازیکن ها براساس آخرین استانداردهای بین المللی بازسازی و ترمیم شد، چمن ورزشگاه را دوباره از نو واکاوی نمودند که چمن بسیار خوبی شده است (زیر این چمن نزدیک به ۳۳ کیلومتر لوله گذاری، سیستم هیتینگ و موتورخانه پیش‌بینی شده است)، دستگاه های آب شیرین کن برای چمن در نظر گرفتند که آب مطلوبی به آن برسد و همیشه سبز باشد.

فولاد مبارکه با حمایت خود ورزشگاه نقش جهان را به یک نماد ملی تبدیل کرد

ورزشگاه نقش جهان نزدیک به ۸۰ درصد تکمیل شده است

رئیس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه پس از تکمیل فاز یک به فاز دوم ورزشگاه نقش جهان ورود کرد، ادامه داد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه روند تکمیل فاز دوم را نیز به خوبی به اتمام رساند و در بحث تاسیسات، محوطه سازی، پارکینگ، پلت فرم اطراف و سرویس های بهداشتی (هر چهار گوشه ورزشگاه ۸۰ چشمه موجود است) و... کار بزرگی صورت گرفت و هنوز هم ادامه دارد.

وی در پایان گفت: ورزشگاه نقش جهان نزدیک به ۸۰ درصد تکمیل شده و فکر می کنم با رویه ای که فولاد مبارکه پیش گرفته به زودی شاهد تکمیل ۱۰۰ درصدی این پروژه عظیم خواهیم بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =