بازار مسکن

رصد جزئیات جدیدترین فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد ارزان‌ترین املاک فروشی اصفهان شامل سوئیت‌هایی با متراژ حداکثر ۸۵ مترمربع می‌شود. حداقل قیمت خرید هر مترمربع این املاک ۱۵ میلیون تومان است و این بها برای سوئیت‌های نوساز به هر مترمربع ۴۲ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار مسکن اصفهان در سه فصل ابتدایی سال جاری وضعیتی متفاوت با سال‌های گذشته داشت و این شرایط در زمستان ۱۴۰۲ نیز پابرجاست؛ دیگر مانند سال ۹۷ به قبل خبری از آپارتمان‌های چند صد میلیون تومانی یا حتی یکی دو میلیارد تومانی در شهر نیست و یا مانند سال‌ ۱۴۰۲ نیز قیمت‌ها لحظه به لحظه بالا نمی‌رود و ثبات نسبی بر بازار مسکن اصفهان حاکم است. رصد مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار آنلاین خرید و فروش مسکن در اصفهان نشان می‌دهد ارزان‌ترین املاک فروشی در شهر شامل سوئیت‌هایی با متراژ حداکثر ۸۵ مترمربع می‌شود. کف قیمت خرید هر مترمربع سوئیت‌های عرضه شده در پلتفرم‌های آنلاین ۱۵ میلیون تومان است، البته این قیمت‌ها توسط فروشنده پیشنهاد شده‌ و امکان دریافت تخفیف وجود دارد. همچنین تقاضا برای خرید این املاک بالاست و سازندگان با درنظرگرفتن این موضوع اقدام به ساخت سوئیت‌های اقتصادی در نقاط مختلف شهر کرده‌اند.

زیرمیلیاردی‌ها

خرید آپارتمان تک خواب یا خانه‌های کلنگی در اصفهان با بهای کمتر از یک میلیارد تومان در اکثر محله‌های شهر غیرممکن است. درمقابل بررسی جدیدترین آگهی‌های فروش ملک در دی ماه در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد سوئیت‌های زیادی با متراژ ۳۵ تا ۶۵ مترمربع در اصفهان با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان به فروش می‌رسند. خریداران برای خرید این املاک مسکونی باید دست‌کم مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار داشته باشد؛ مانند سوئیت ۳۶ مترمربعی در طبقه همکف با انباری در محله ولیعصر که با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. همچنین سوئیت‌های دیگری با متراژ بالاتر در دیگر مناطق شهر با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان به فروش می‌رسند ولی عمر ساخت بالایی دارند؛ برای مثال فروشنده‌ای در خیابان پروین سوئیت ۴۵ مترمربعی ساخت سال ۸۸ خود را با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است، مالک دیگری سوئیت ۵۷ مترمربعی خود را با ۳۰ سال ساخت در خیابان ۲۴ متری با بهای ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند و یا سوئیت ۶۵ مترمربعی در خیابان قائمیه با ۲۷ سال سن بنا با بهای ۹۴۰ میلیون تومان آگهی شده است.

زیر دومیلیارد بودجه طلایی برای خرید سوئیت‌ها

طبق جزئیات جدیدترین آگهی‌های فروش ملک در اصفهان، مالکان سوئیت‌های مناسبی را با قیمت یک تا دو میلیارد تومان به ویژه در منطقه هزارجریب آگهی کرده‌اند، درحالی‌که متوسط قیمت‌ها در زمستان سال گذشته بیش از این بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر مالکان به دلیل رکود حاکم بر بازار عبارت "تخفیف برای مشتریان واقعی" را ضمن آگهی فروش خود درج کرده‌اند و به همین دلیل امکان خرید ملک آن‌ها با قیمت مناسبی وجود دارد؛ تاجایی که با این بودجه می‌توان یک سوئیت ۸۵ مترمربعی یعنی متراژی معادل یک آپارتمان نقلی خریداری کرد. سوئیت ۸۵ مترمربعی با دو سال سن بنا در آتشگاه با بهای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۵۰ مترمربعی در بلوار کشاورز با ۱۵ سال عمر بنا به نرخ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، ۴۶ مترمربعی ساخت سال ۷۰ به قبل در کوی امام به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۴۴ مترمربعی با پنج سال سن در خیابان وحدت به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ۴۲ مترمربعی با ۳۰ سال سن در هزار جریب با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش سوئیت‌های یک تا دو میلیارد تومانی در اصفهان است. همچنین شماری از مالکان شرایط پرداختی ترکیبی یعنی بخشی به صورت پول نقد و مابقی خودرو کم‌کارکرد را برای فروش املاک خود درنظر گرفته‌اند، برای نمونه مالکی سوئیت ۵۵ مترمربعی خود در منطقه دو طفلان را در ازای دریافت یک میلیارد تومان پول نقد و یک خودرو ایرانی کم‌کارکرد به فروش می‌رساند.

نوسازهای زیر سه میلیاردی

دو تا سه میلیارد تومان بودجه خرید یک سوئیت نوساز در اصفهان است. این سوئیت‌ها از امکاناتی از قبیل داشتن پارکینگ مسقف بهره می‌برند و یا در مناطق به اصطلاح بالاشهر احداث شده‌اند؛ برای مثال سوئیت ۵۰ مترمربعی با چهار سال سن بنا ولی نوساز-صفر در محله مهرآباد با قیمت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است که کابینت پلی گلاس، دیوارکوب صفر و قابلیت اضافه کردن اتاق ازجمله ویژگی‌های این سوئیت محسوب می‌شود. همچنین سوئیت ۳۵ مترمربعی در خیابان وحید به نرخ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ۴۵ مترمربعی در محله شهید کشوری با بهای دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، ۵۰ مترمربعی پارکینگ‌دار در منطقه جابرانصاری به قیمت دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۸۵ مترمربعی در خانه اصفهان با قیمت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در شمار آگهی‌های فروش املاک نوساز قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =