• ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
  • کد خبر: 46076
  • readingTime: ۳ دقیقه
اجاره مسکن

رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان ماه به مدت ۲۰ روز جاری شد تا علاوه‌بر شهر به بازار املاک تجاری نیز جان تازه‌ای ببخشد. اگرچه بازگشایی آب زاینده ‌رود همواره با رونق کسب‌وکارهای همجوار با رودخانه همراه است ولی بررسی آگهی‌های رهن و اجاره املاک تجاری نشان می‌دهد قرارداد اجاره مغازه‌های همسایه با زاینده‌رود با اعداد نجومی بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان ماه به مدت ۲۰ روز برای تامین آب کشت پاییزه غرب و شرق اصفهان جاری شد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بازگشایی آب زاینده‌رود همواره با رونق کسب‌وکارهای همجوار با رودخانه همراه خواهد شد تاجایی‌که شماری از کسبه اصفهانی به امید جاری شدن رودخانه در اطراف زاینده‌رود به ویژه‌ پل‌های تاریخی مغازه اجاره می‌کنند. با این اوصاف مبلغ رهن و اجاره یک مغازه در همسایگی زاینده‌رود چقدر است؟ جزئیات آگهی‌های رهن و اجاره املاک تجاری در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد قرارداد مغازه‌های اطراف رودخانه با نمای پل‌های تاریخی شهر با اعدادی باور نکردنی بسته می‌شوند و اجاره یک مغازه ۳۰ یا ۴۰ مترمربعی به ودیعه میلیاردی و اجاره ماهانه چند ده میلیون تومانی نیاز دارد.

پل خواجو، گل سرسبد املاک تجاری

گران‌ترین مغازه‌ها در حوالی پل خواجو قرار دارند و مبلغ رهن و اجاره آن‌ها در روزهای اخیر دست‌خوش تغییرات زیادی شده ‌است. یک مغازه ۵۶ مترمربعی بر پل خواجو با رهن دو میلیارد تومانی و اجاره ماهانه ۹ میلیون تومانی در پلتفرم‌های آنلاین برای اجاره آگهی شده است. در همین منطقه یک مغازه کوچک‌تر یعنی ۴۰ مترمربعی ولی با نمای مستقیم پل با ودیعه دو میلیارد تومانی و ماهانه ۲۵ میلیون تومان اجاره داده می‌شود. کمی پایین‌تر در بلوار آبشار اول یک مغازه ۴۲ مترمربعی با فاصله ۷۰ مترمربعی از پل خواجو با ودیعه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۱۴ میلیون تومان به دست مستاجر سپرده می‌شود. اوضاع در خیابان مشتاق نیز به همین منوال است، مغازه‌ها با ودیعه میلیاردی و اجاره ماهانه چند ده میلیون تومانی آگهی شده‌اند و هرچه مغازه به پل خواجو نزدیک‌تر باشد، مستاجر باید رهن و اجاره بیشتری بپردازد؛ برای نمونه مغازه‌ای ۳۲ مترمربعی در خیابان مشتاق بر پل‌خواجو که با رهن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۲۵ میلیون تومان و مغازه‌ای دیگری در این خیابان با فاصله ۱۰۰ متری از پل که با رهن دو میلیارد تومانی و اجاره ماهانه ۱۸ میلیون تومان آگهی شده است.

سی‌وسه‌پل، املاک تجاری کم با قیمت نجومی

املاک تجاری در همسایگی سی‌وسه پل نیز بازار شلوغ و پرتقاضایی دارد و از افزایش قیمت‌ها عقب نمانده است. اکنون مغازه‌های خوش‌جا با نمای پل با قیمتی بالایی اجاره داده می‌شوند؛ مانند مغازه‌ ۳۰ مترمربعی نزدیک به سی‌وسه پل، این مغازه سه میلیارد تومان رهن و ماهانه ۲۴ میلیون تومان اجاره دارد. بررسی آگهی‌های اجاره املاک تجاری اطراف سی‌وسه پل از قیمت بسیار بالای مبالغ رهن و اجاره حکایت می‌کند. به گفته شماری از فعالان بازار مسکن، تعداد مغازه‌های خالی در اطراف سی‌وسه پل نسبت به پل خواجو کمتر بوده و به دنبال این موضوع قیمت‌ها بالاتر است؛ برای‌نمونه یک مغازه ۴۵ مترمربعی نزدیک به سی‌وسه‌پل با ودیعه دو میلیارد تومانی و اجاره ماهانه ۴۰ میلیون تومانی آگهی شده ‌است.

اطراف رودخانه به دور از پل‌های تاریخی شهر

رهن و اجاره مغازه در اطراف رودخانه کمتر از املاک تجاری نزدیک به پل‌های تاریخی نصف‌جهان است با این حال این مغازه‌ها نیز از قافله گرانی جا نمانده‌اند. یک مغازه ۳۸ مترمربعی در بلوار ملت مابین پل آذر و پل فلزی با ودیعه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۱۵ میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. همچنین اجاره مغازه ۳۸ مترمربعی در منطقه آبشار سوم حوالی رودخانه به ودیعه ۹۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۹ میلیون تومانی نیاز دارد.

بررسی‌های میدانی از آگهی‌های رهن و اجاره املاک تجاری در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد کانکس‌های واقع در پارک‌ها به ویژه ناژوان نیز پس از بازگشایی رودخانه با قیمت بالایی اجاره داده می‌شوند؛ برای نمونه یک کانکس ۱۲ مترمربعی در ناژوان با ودیعه یک میلیارد تومانی و اجاره ماهانه ۱۷ میلیون تومانی با قابلیت تبدیل به دو میلیارد تومان رهن کامل آگهی شده است. در بوستان سعدی نیز تعداد محدودی کانکس کوچک با ودیعه و اجاره ماهانه نجومی اجاره شده‌اند. به گفته فعالان این حوزه گاهی مشتری برای کانکس‌های واقع در پارک‌های پرتردد شهر در کمتر از یک هفته پیدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =