مهدی حجازی

سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان می‌گوید: رکود و تورم بازیگران اصلی بازار مسکن هستند. از این‌رو ما شاهد کاهش قیمت‌ مسکن در سال جاری نخواهیم بود و باتوجه به شرایط تورمی، مسکن گران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دو ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده است و هر ساله بازار مسکن در این زمان از سال با جنب و جوش خریداران و فروشندگان مواجه می‌شد تا مشاوران املاک معاملات به نسبت زیادی را به ثبت برسانند. ولی این روزها فعالان بازار مسکن اصفهان شرایطی متفاوت با سال‌های گذشته را پشت سر می‌گذارند، بازار خالی از خریدار شده و فعالان چشم انتظار مشتری و انجام معامله هستند. مشاهدات میدانی از رکود شدید خرید و فروش ملک در اصفهان حکایت می‌کند تاجایی که بیشتر فایل‌های مشاوران املاک خاک می‌خورد و تنها فروشندگان قیمت ملک خود را بروز رسانی کرده و بالا می‌برند. درمقابل بازارهای موازی با بازار مسکن مانند طلا، سکه و خودرو نوسانات صعودی را پشت سر می‌گذارند ولی در بازار مسکن حتی خبر از صعود چشمگیر قیمت‌ها نیست. سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان درخصوص وضعیت فعلی بازار مسکن به خبرنگار ایراسین می‌گوید: بازار مسکن همچنان میزبان رکود و تورم است. وضعیت بازار مسکن از ابتدای سال تا به الان تغییر نکرده و تنها شرایط تورمی این بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برخی از کارشناسان معتقدند بازار مسکن یکی از کم سابقه‌ترین دوران رکود تورمی خود را می‌گذراند که این رکود حاکم بر بازار مسکن نتیجه به کارگیری سیاست‌های انقباضی است و انتظار نمی‌روند شرایط بازار در ماه‌های آتی تغییر کند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با تاکید بر این موضوع بیان می‌دارد: رکود بازیگر اصلی بازار مسکن در سال جاری محسوب می‌شود. ازطرفی شرایط تورمی بر روی قیمت متریال و مصالح ساختمانی تأثیر می‌گذارد و رشد قیمت‌ها را به دنبال دارد. بدون شک در روزهای آتی ما گرانی مصالح ساختمانی از قبیل آهن، میلگرد، آجر، سنگ و… را پیش رو خواهیم داشت و گران شدن متریال ساختمان به منزله رشد قیمت مسکن است.

بازار مسکن جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد

گفت‌وگو با تعدادی از مشاوران املاک اصفهان نشان می‌دهد بازار مسکن مانند سابق حتی برای سوداگران نیز جذابیتی برای سرمایه گذاری ندارد و سرمایه‌گذاری در این بازار از اولویت خارج شده است. از سوی دیگر خریداران مصرفی به علت کاهش شدید قدرت خرید توان حضور در بازار مسکن را از دست داده‌اند؛ از این‌رو خبری از دوران رونق پس رکود در بازار مسکن اصفهان در سال ۱۴۰۲ نخواهد بود. حجازی نیز خاطرنشان می‌کند: قطعاً ما چیزی به عنوان کاهش قیمت مسکن در سال جاری نخواهیم داشت و باتوجه به رکود توأم با تورم و رشد قیمت مصالح ساختمانی، مسکن گران خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =