• ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
  • کد خبر: 47252
  • readingTime: ۳ دقیقه
بازار مسکن

احمدعلی‌آقاجان، کارشناس بازار مسکن می‌گوید: از دید سرمایه‌گذاری در اصفهان دو منطقه بهارستان و شهید کشوری به دلیل راه‌اندازی خطوط مترو در آینده نزدیک، از شرایط خوبی برخوردارند. همچنین قیمت ملک در این دو منطقه بالا نیست و عموم افراد می‌توانند صاحب خانه شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احمدعلی‌آقاجان، کارشناس بازار مسکن درباره محله‌هایی از اصفهان که با دید سرمایه‌گذاری برای خرید ملک مناسب است به خبرنگار ایراسین می‌گوید: از دید سرمایه‌گذاری در اصفهان دو منطقه بهارستان و شهید کشوری از شرایط خوبی برخوردارند که علت اصلی این موضوع به راه‌اندازی خطوط مترو در آینده نزدیک در این دو منطقه باز می‌گردد. همچنین قیمت ملک در بهارستان و شهید کشوری چندان بالا نیست و عموم افراد می‌توانند در این مناطق ملک خریدای کنند.

بررسی آگهی‌های فروش ملک در پلتفرم‌های آنلاین در پاییز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد تعداد زیادی آپارتمان‌ در منطقه شهید کشوری و بهارستان با رنج قیمت یک تا ۱۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسند که در میان آن‌ها هم املاک نوساز و هم قدیمی با متراژ کوچک و بزرگ به چشم می‌خورد.

شهید کشوری

بازار مسکن شهید کشوری در طول سال جاری داغ بود و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد محله شهید کشوری به تنهایی بازار مسکن بسیار بزرگی دارد و روزهای پرعرضه‌ای را می‌گذارند. براساس جزئیات آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین در محله شهید کشوری، بیشتر املاک این منطقه در پاییز ۱۴۰۲ بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا چهار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی کشوری در بیشتر مشاهدات کمتر از دو میلیارد تومان قیمت‌ دارند و ارزان‌ترین املاک مسکونی این منطقه را تشکیل می‌دهند. آپارتمان ۷۰ مترمربعی نوساز با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، آپارتمان ۶۳ مترمربعی با چهارسال ساخت با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و آپارتمان ۵۵ مترمربعی نوساز با قیمت یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان از ارزان‌ترین آپارتمان‌های فروشی محله شهید کشوری است. آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر یعنی ۷۰ تا ۱۲۰ مترمربعی در این منطقه قیمتی بیش از دو میلیارد تومان دارند؛ مانند آپارتمان ۱۰۵ مترمربعی خام با قیمت دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۱۸ مترمربعی نوساز با قیمت سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد تعداد املاک قدیمی فروشی در این منطقه انگشت‌شمار است و آپارتمان‌های نوساز بیشتر آگهی‌های فروش کشوری را تشکیل می‌دهند که سازندگان اکثر آن‌ها را با امکانات کامل عرضه می‌کنند.

املاک لاکچری‌های شهید کشوری متراژ بزرگی درمقایسه با سایر آپارتمان‌های لوکس شهر ندارند ولی اکثر آن‌ها در طبقات بالا برج‌های نوساز واقع شده و به اصطلاح پنت‌هاوس هستند؛ به‌صورتی‌که سازندگان در محله شهید کشوری برای هر برج نوساز یک پنت‌هاوس نقلی با امکانات و طراحی اقتصادی احداث کرده‌اند. پنت‌هاوس‌های شهید کشوری با قیمت کمتر از ۱۰ میلیارد تومان در شمار ارزان‌ترین پنت‌هاوس‌های اصفهان قرار می‌گیرند. پنت‌هاوس ۱۸۰ مترمربعی نوساز-خام واقع در طبقه ۱۶ با قیمت ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پنت‌هاوس ۱۰۸ مترمربعی نوساز در طبقه ۱۵ با بهای هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ازجمله آپارتمان‌های لاکچری شهید کشوری در طول پاییز ۱۴۰۲ هستند.

بهارستان

یک تا دو میلیارد تومان، بیشترین آگهی‌ فروش آپارتمان در شهر بهارستان در این بازه قیمتی ثبت شده‌اند. تعداد آگهی‌های فروش آپارتمان در بهارستان مانند شهید کشوری زیاد است و درمیان آن‌ها سوئیت‌هایی با متراژ کمتر از ۵۵ مترمربعی یا آپارتمان‌های بزرگتر از ۱۵۰ مترمربع هم به چشم می‌خورد. ارزان‌ترین آپارتمان‌های بهارستان عمرساخت بالایی دارند؛ مانند آپارتمان ۷۰ مترمربعی ساخت سال ۷۱ با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و یا آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی ساخت سال ۸۱ با بهای یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد آپارتمان‌های نوساز در بهارستان نیز کم نیست؛ آپارتمان ۸۰ مترمربعی و نوساز به قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، آپارتمان ۹۸ مترمربعی نوساز به قیمت یک میلیارد و ۹۸۰ مترمربع و آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی و نوساز- خام به قیمت دو میلیارد تومان از جمله آگهی‌های فروش در بهارستان به شمار می‌روند. طی سال‌های گذشته ساخت وساز مسکن در بهارستان رونق پیدا کرده است و به همین دلیل آپارتمان‌های نوساز این منطقه ازنظر امکانات و متراژ از تنوع بالایی برخورداند.

براساس جزئیات آگهی‌های فروش ملک در این منطقه بازار مسکن بهارستان در انحصار آپارتمان‌های اقتصادی است و در این محله برخلاف شهید کشوری کم‌تر آپارتمان لاکچری عرضه می‌شود؛ به‌طوری‌که طبق آگهی‌های منتشر شده با بودجه حداکثر شش میلیارد تومانی امکان خرید یک آپارتمان نوساز و لاکچری در بهارستان وجود دارد؛ ازجمله این املاک باید به آپارتمان ۱۸۵ مترمربعی با دو سال عمرساخت و قیمت پنج میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان و آپارتمان ۱۹۰ مترمربعی نوساز با نرخ پنج میلیاد و ۸۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =