تابلوی بورس

هفته اول اردیبهشت‌ماه برای فعالان بازار سرمایه رویایی به پایان رسید. میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته ۶۹.۹ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. شاخص کل سطح مقاومت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را رد کرد ولی شاخص کل هم‌وزن در هفته پیش‌رو به ایستگاه مقاومتی ۷۷۰ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شاخص کل بورس تهران با جهش کم سابقه‌ای موفق به عبور از سطح ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد شد تا اردیبهشت برای بازار سرمایه صعودی آغاز شود. شاخص کل در طول معاملات این هفته به بالاترین عدد از خرداد ماه سال ۱۴۰۲ رسید و به تعبیر بسیاری از فعالان بازار این تازه آغاز روند صعودی بازار سرمایه بود. هفته اول اردیبهشت ماه شاخص کل بورس با رشد ۴.۳۵ درصدی از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و اکنون در یک قدمی سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار واحد قرار دارد.

بهشت سرمایه‌گذاران در بورس طی هفته اول اردیبهشت

شاخص کل بورس در صورت عبور از سطح ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار واحد امکان رشد تا سقف تاریخی ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد را دارد. اخباری مانند احتمال افزایش قیمت دلار در سامانه نیما، معامله‌گران را نسبت به رشد قیمت سهام امیدوار کرده است. در روزهای پایانی هفته نرخ دلار در سامانه نیما مرز ۴۱ هزار تومان را رد کرد. مسئولین تا کنون اظهار نظر رسمی پیرامون افزایش نرخ دلار در سامانه نیما نداشته‌اند ولی اخبار غیررسمی بسیاری در این مورد شنیده می‌شود. این جو مثبت شاخص کل هم‌وزن را نیز بر مدار صعود قرار داد.

هفته اول اردیبهشت‌ماه شاخص کل هم‌وزن با جهش ۵.۵۴ درصدی از ۷۲۳ هزار واحد تا ۷۶۳ هزار واحد رشد کرد و در هفته آینده باید با مقاومت سنگین ۷۷۰ هزار واحد مواجه شود. شاخص هم‌وزن در طول ۱ سال گذشته دست‌کم ۴ مرتبه برای عبور از سطح ۷۷۰ هزار واحد ناموفق بود و هربار پس از رسیدن به این محدوده ریزشی شد.

بهشت سرمایه‌گذاران در بورس طی هفته اول اردیبهشت

آیا شاخص کل هم وزن این بار موفق به عبور از سطح پیش‌رو می‌شود؟ بسیاری از فعالان بازار در شبکه‌های اجتماعی به این سوال پاسخ مثبت دادند و معتقدند عبور از این مقاومت به معنای آغاز روند صعودی جدیدی برای نمادهای کوچک بازار است. افزایش چشم‌گیر ارزش معاملات خرد نیز بر خوش‌بینی فعالان بازار افزوده است. این هفته میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه به بالاترین سطح در طول ۵ هفته اخیر رسید.

بهشت سرمایه‌گذاران در بورس طی هفته اول اردیبهشت

میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته دوم اردیبهشت ماه با رشد ۶۹.۹ درصدی نسبت به هفته پایانی فروردین ماه به عدد ۵,۶۹۰ میلیارد تومان رسید. در بسیاری از روزهای هفته به خصوص روز شنبه ارزش معاملات خرد فراتر از ۶ هزار میلیارد تومان بود. یکی از فعالان بازار سرمایه در صفحه خود درباره این موضوع نوشت: اگر ارزش معاملات برای ۳ روز متوالی بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد شاخص کل بورس سقف تاریخی خود را می‌شکند.

صعود شاخص کل و شاخص کم هم‌وزن در طول هفته گذشته همراه با رشد چشم‌گیر ارزش معاملات همراه بود و همین مسئله فعالان بازار را نسبت به آینده قیمت‌ها امیدوار کرده است. هفته گذشته اخباری مانند مالیات بر عایدی سرمایه نیز دلیلی شد تا در کنار شایعات افزایش نرخ دلار در سامانه نیما بازار بورس مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =