ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: امسال تولید در چارملو بسیار خوب پیش رفته و همه چیز طبق برنامه در حال انجام است، در تولید کنسانتره از برنامه تولید جلوتر هستیم. همچنین در داخل چادرملو اکتشافات جدیدی در حال انجام است و به ذخایر جدیدی دست پیدا خواهیم کرد.

ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره خرید ماشین آلات معدنی در زمینه حفاری عمیق گفت: قطعا تکنولوژی ماشین آلات معدنی در زمینه حفاری های عمیق به زودی و ظرف چهار تا پنج ماه آینده به چادرملو خواهد رسید. ما در حال انتخاب ماشین آلات برای خرید هستیم و در این زمینه شرکتی ثبت کرده ایم و با تکمیل تیم این شرکت در حال رایزنی و انتخاب برای خرید تجهیزات و ماشین آلات هستیم.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه گفت: با توجه به اینکه قدرت انتخاب نداریم در حال رایزنی با کشورهای مختلف در این زمینه هستیم و هر کشوری که تجهیزات به ما بفروشد و از هر کجا که بتوانیم خرید کنیم این اقدام صورت خواهد گرفت زیرا ایران در خصوص اکتشاف از رقبای خارجی خود عقب است، و برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به ذخایر عمیق دسترسی داشته باشیم. در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در عمق بیش از 1000 متری شناسایی شده اما بهره برداری از آنها بدون بهره گیری از تجهیزات جدید امکان پذیر نیست.

تقی زاده به برنامه جدید وزیر صمت در زمینه ابطال پهنه های بلاتکلیف اشاره کرد و افزود: ما به شدت از برنامه‌ای که از سوی وزیر صمت برای ابطال پهنه‌های بلاتکلیف ارائه شده استقبال می کنیم. این کار اقدام بسیار خوبی است و می تواند بسیار اثر بخش است. اگر این اتفاق بیفتد و این پهنه ها در اختیار شرکت های خصوصی بزرگ قرار بگیرد و آنها بتوانند اکتشافات عمیق انجام دهند و انقلابی در زمینه معدنکاری صورت می گیرد و با این اقدام زمینه کار کردن شرکت‌های گوناگون بر روی این مناطق ایجاد می شود و تکلیف این معادن مشخص می شود زیرا دست روی هر پهنه ای گذاشته می شود خواهید دید که چند نقطه از آن ثبت شده است.

وی در خاتمه به وضعیت چادرملو پرداخت و گفت: امسال تولید در چارملو بسیار خوب پیش رفته و همه چیز طبق برنامه در حال انجام است. در تولید کنسانتره از برنامه تولید جلوتر هستیم. همچنین در داخل چادرملو اکتشافات جدیدی در حال انجام است و به ذخایر جدیدی دست پیدا خواهیم کرد. در حال حاضر روی این ذخایر جدید کار می کنیم و با آمدن دستگاه های حفاری آن را تکمیل خواهیم کرد. البته فعلا از مقادیر آن اطلاع دقیقی نداریم.

شایان ذکر است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نه ماهه نخست سال جاری، ۱۵۲ هزار میلیارد ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. در ۹ ماهه نخست امسال این شرکت بیش از ۱۲ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۲۶۳ تن انواع محصولات تولید کرده است.

در این مدت چادرملو هفت میلیون و ۷۷۸ هزار و ۷۰۲ تن کنسانتره آهن (خشک)، ۲۵۴ هزار و ۱۴۷ تن سنگ دانه‌بندی و ۴۵ هزار و ۱۰۵ تن آپاتیت در مجتمع معدنی و ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۸۷ تن گندله، یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۵۵۴ تن آهن اسفنجی و ۷۴۵ هزار و ۴۶۸ تن شمش فولاد در مجتمع صنعتی خود تولید کرده است .مجموع تولیدات ۹ ماهه امسال چادرملو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱.۴۵ درصدی نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =