محمدحسین جعفریان، رئیس اداره فروش بورس و مراکز خدماتی فولاد مبارکه، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایراسین، تابآوری را بهمنزله «توانایی ایجاد و حفظ اعتماد پایدار در ذهن مشتری» تعریف کرد، اعتمادی که به گفته او، بر پایه دو ستون اصلی کیفیت مداوم محصول و استمرار تأمین حتی در شرایط بحرانی شکل میگیرد.
وی نمایشگاههای تخصصی را فرصتی کمنظیر برای همافزایی دانست و تصریح کرد: فولاد مبارکه در هر رویداد متناسب با محوریت آن، نوآوریها، پروژههای توسعهای و توانمندیهای عملیاتی خود را با صنعتگران و فعالان بازار به اشتراک میگذارد.
رئیس اداره فروش بورس و مراکز خدماتی فولاد مبارکه با اشاره به نوسانات شدید و غیرقابل پیشبینی اقتصاد داخلی، بر اهمیت انعطافپذیری در سیستمهای فروش و پشتیبانی تأکید کرد: امکانی که فولاد مبارکه با پیادهسازی بستر فروش و خدمات پشتیبانی برخط در اختیار مشتریان قرار داده است. این سامانه، به مشتریان اطمینان میدهد که حتی در شرایطی که زنجیرههای تأمین جهانی با بحران مواجه هستند، نیازهایشان بهموقع و با کیفیت تضمینشده برآورده خواهد شد.
وی با بیان اینکه بازار فولاد در تابستان ۲۰۲۵ از جذابیت بالایی برخوردار نیست و در اروپا، قیمت ورق گرم (HRC) رشد محدودی به دلیل پیشبینی اجرای قوانین جدید کربنگیری (مانند CBAM در سال ۲۰۲۶) تجربه کرد، اما تقاضا در صنایع کلیدی همچون خودرو و ساختمان همچنان کمرمق باقی ماند. در مقابل، آمریکا با کاهش تقاضا و مازاد عرضه روبهروست و تولیدکنندگان برای تحریک خریداران، قیمت پایه را پایین آوردهاند. بازار چین نیز پس از افت جزئی قیمتها، در وضعیتی نسبتاً باثبات اما کمتحرک قرار دارد، چرا که ذخایر بالای کارخانهها و احتیاط خریداران، مانع از رونق معاملات شده است، گفت: در چنین فضایی که قدرت مانور بسیاری از تولیدکنندگان جهانی محدود شده، فولاد مبارکه با اتکا بر شبکه گسترده مراکز خدماتی در سراسر کشور، عامل سرعت و دسترسی را به یکی از مزیتهای رقابتی خود تبدیل کرده است. این مراکز نه فقط تأمینکننده محصول، بلکه شریک راهبردی مشتریان با توان ارائه خدمات متنوع، کوتاهترین زمان تحویل و پاسخگویی لحظهای به نیاز بازار محسوب میشوند.
جعفریان تصریح کرد: علاوه بر این حفظ و تقویت سهم بازار در دوران رکود نسبی جهانی نیازمند مدیریت هوشمندانه زنجیره تأمین و شناسایی فرصتهای صادراتی فروش و ارائه خدمات حتی در بازارهایی با تقاضای محدود است. تجربه نشان داده که انعطافپذیری در تعیین مسیرهای فروش و انطباق با استانداردهای بازارهای مقصد، نقشی کلیدی در پایداری سودآوری دارد.
وی بر این باور است که تابآوری در صنعت فولاد امروز فراتر از مفهومی دفاعی است و به یک موضع تهاجمی تبدیل شده است؛ بهویژه وقتی بتوان از ابزارهایی همچون فناوریهای دیجیتال، تحلیل دادههای بازار و هوشمندسازی فرآیندها برای تصمیمگیری سریع و دقیق بهره برد.
ارسال نظر