جعفریان

محمدحسین جعفریان، رئیس اداره فروش بورس و مراکز خدمات فولاد مبارکه بر این باور است در میانه نوسانات شدید بازار جهانی فولاد، که تحت تأثیر رکود تقاضا در برخی مناطق، رشد هزینه‌های تولید و سیاست‌های حمایتی کشورها قرار دارد، فولاد مبارکه با اجرای استراتژی تاب‌آوری و برنامه ریزی برای شبکه فروش برخط سراسری، جایگاه خود را به‌عنوان یک بازیگر مطمئن و پیشرو حفظ کرده است. این رویکرد نه تنها اعتماد مشتریان داخلی را تثبیت کرده، بلکه توان رقابتی شرکت را در برابر چالش‌های جهانی ارتقا داده است.

محمدحسین جعفریان، رئیس اداره فروش بورس و مراکز خدماتی فولاد مبارکه، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایراسین، تاب‌آوری را به‌منزله «توانایی ایجاد و حفظ اعتماد پایدار در ذهن مشتری» تعریف کرد، اعتمادی که به گفته او، بر پایه دو ستون اصلی کیفیت مداوم محصول و استمرار تأمین حتی در شرایط بحرانی شکل می‌گیرد.

وی نمایشگاه‌های تخصصی را فرصتی کم‌نظیر برای هم‌افزایی دانست و تصریح کرد: فولاد مبارکه در هر رویداد متناسب با محوریت آن، نوآوری‌ها، پروژه‌های توسعه‌ای و توانمندی‌های عملیاتی خود را با صنعتگران و فعالان بازار به اشتراک می‌گذارد.

رئیس اداره فروش بورس و مراکز خدماتی فولاد مبارکه با اشاره به نوسانات شدید و غیرقابل پیش‌بینی اقتصاد داخلی، بر اهمیت انعطاف‌پذیری در سیستم‌های فروش و پشتیبانی تأکید کرد: امکانی که فولاد مبارکه با پیاده‌سازی بستر فروش و خدمات پشتیبانی برخط در اختیار مشتریان قرار داده است. این سامانه، به مشتریان اطمینان می‌دهد که حتی در شرایطی که زنجیره‌های تأمین جهانی با بحران مواجه هستند، نیازهایشان به‌موقع و با کیفیت تضمین‌شده برآورده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازار فولاد در تابستان ۲۰۲۵ از جذابیت بالایی برخوردار نیست و در اروپا، قیمت ورق گرم (HRC) رشد محدودی به دلیل پیش‌بینی اجرای قوانین جدید کربن‌گیری (مانند CBAM در سال ۲۰۲۶) تجربه کرد، اما تقاضا در صنایع کلیدی همچون خودرو و ساختمان همچنان کم‌رمق باقی ماند. در مقابل، آمریکا با کاهش تقاضا و مازاد عرضه روبه‌روست و تولیدکنندگان برای تحریک خریداران، قیمت پایه را پایین آورده‌اند. بازار چین نیز پس از افت جزئی قیمت‌ها، در وضعیتی نسبتاً باثبات اما کم‌تحرک قرار دارد، چرا که ذخایر بالای کارخانه‌ها و احتیاط خریداران، مانع از رونق معاملات شده است، گفت: در چنین فضایی که قدرت مانور بسیاری از تولیدکنندگان جهانی محدود شده، فولاد مبارکه با اتکا بر شبکه گسترده مراکز خدماتی در سراسر کشور، عامل سرعت و دسترسی را به یکی از مزیت‌های رقابتی خود تبدیل کرده است. این مراکز نه فقط تأمین‌کننده محصول، بلکه شریک راهبردی مشتریان با توان ارائه خدمات متنوع، کوتاه‌ترین زمان تحویل و پاسخگویی لحظه‌ای به نیاز بازار محسوب می‌شوند.

جعفریان تصریح کرد: علاوه بر این حفظ و تقویت سهم بازار در دوران رکود نسبی جهانی نیازمند مدیریت هوشمندانه زنجیره تأمین و شناسایی فرصت‌های صادراتی فروش و ارائه خدمات حتی در بازارهایی با تقاضای محدود است. تجربه نشان داده که انعطاف‌پذیری در تعیین مسیرهای فروش و انطباق با استانداردهای بازارهای مقصد، نقشی کلیدی در پایداری سودآوری دارد.

وی بر این باور است که تاب‌آوری در صنعت فولاد امروز فراتر از مفهومی دفاعی است و به یک موضع تهاجمی تبدیل شده است؛ به‌ویژه وقتی بتوان از ابزارهایی همچون فناوری‌های دیجیتال، تحلیل داده‌های بازار و هوشمندسازی فرآیندها برای تصمیم‌گیری سریع و دقیق بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =