• ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 6192
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات

در ماه می صادرات چین به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهشی بود، اما واردات کمی بهبود یافته است.

به گزارش ایراسین، احتمال می رود صادرات چین در ماه مه پس از بازگشت دوباره شگفت آور به حالت قبلی اش مجددا کاهشی شود، زیرا انتظار می رود که بسته شدن بازار جهانی به دلیل انتشار ویروس کرونا منجر به کاهش تقاضا شود ، اما واردات برخی از نشانه های پیشرفت را نشان می دهد که تولید کنندگان چینی روی پای خود قرار گرفتند.

براساس برآورد متوسط از نظرسنجی 23 اقتصاددان ، در مقایسه با سود 3.5درصدی غیر منتظره در ماه آوریل ، انتظار می رود صادرات در دومین اقتصاد بزرگ جهان 7درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

نظرسنجی نشان می دهد که واردات به میزان 9.7درصد در سال کاهش یافته است.

هر دو نظرسنجی کارخانه‌های رسمی و خصوصی در ماه مه نشان داد که شاخص‌های فرعی برای سفارشات صادراتی همچنان در حال کاهش است و در این زمینه پیشنهاد شد که headwinds خارجی قوی در مورد صادر کنندگان چینی در کوتاه‌مدت وجود داشته باشد.

با برجسته کردن دیدگاه نامطمئن، دولت در اواخر ماه مه اعلام کرد که هدف رشد سالانه را برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ تعیین نکرده است. اقتصاد در سه ماهه اول سال 6.8درصد کاهش یافته است.

Nomura به عنوان یک شرکت فعال اقتصادی در چین در گزارشی گفت: "با وجود رشد صادرات بیش از حد انتظار از ماه آوریل ، ما هنوز معتقدیم که رشد صادرات چین ممکن است در ماه های آینده به شدت کاهش یابد ، زیرا تأثیر تاخیر ناشی از رکود سفارشات صادراتی جدید در مارس ، آوریل و حتی ماه مه ، می تواند به طور کامل آغاز شود. نومورا در گزارشی گفت که تخمین زده می شود صادرات در ماه مه 8درصدکاهش داشته باشد.

بسیاری از صادرکنندگان چینی که سهامشان به فروش نرسیده و سفارشهای خارجی آنها لغو شده است، کارمندان را بیکار می کنند و به تجارت الکترونیک می‌روند تا بازار داخلی را هدف قرار دهند. یکی از فعالان و تاجران چینی نیز در این باره گفته است که طی 15 سال گذشته چنین اتفاقاتی در صنعت رخ نداده بوده است.

یکی از نقاط روشن، صادرات تجهیزات پزشکی بوده‌است. در نیمه اول ماه مه، چین ۶۳.۲ میلیارد یوآن (۸.۹ میلیارد دلار) تجهیزات پزشکی را ارسال کرده است.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =