میم کوین

پوریا آسترکی، سردبیر مجله بلاک‌چین و کارشناس بازار ارزهای دیجیتال توضیح می‌دهد: میم‌کوین و شت‌کوین‌ها در مقاطعی که کریپتو رو به بالاست، در کوتاه مدت بازدهی خوبی دارند. ولی سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهایی مانند بیت‌کوین با نگاه بلندمدت مطمئن‌تر از شت‌کوین‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها از اوایل سال ۲۰۲۳ شروع شد و این روند تا پیش از هاوینگ بیت‌کوین نیز ادامه داشت تا این رمزارز محبوب سقف تاریخی خود را پشت سر گذارد. بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ رکوردی جدید یعنی ۷۳ هزار و ۷۰۰ دلار را به ثبت رساند ولی در آستانه هاوینگ خود قرمزپوش شد. هم اکنون بیت‌کوین با وجود اتمام هاوینگ در محدوده ۶۱ هزار دلار معامله می‌شود. با مثبت شدن جو در بازار رمزارزها قیمت میم‌کوین و شت‌کوین‌ها نیز افزایش قابل توجهی داشتند، به‌طوری که شیبا به عنوان یکی از شت‌کوین‌ها محبوب کریپتو در طول هفته گذشته رشد ۱۳.۵ درصدی را به دست آورد و طی یک سال گذشته بازدهی حدود ۱۴۵ درصدی را به ثبت رساند. اکنون این شت‌کوین ۰.۰۰۰۰۲۲ دلار قیمت دارد و یا SOLAMA و سوپر ترامپ از دیگر شت‌کوین‌ها در مدت کوتاهی چند برابر رشد تجربه کردند. بررسی وضعیت صرافی‌های داخلی نشان می‌دهد صعود کریپتو در سال جاری و بازدهی مثبت میم‌کوین و شت‌کوین‌ها در طول روزهای اخیر سبب شده عطش ایرانی‌ها برای خرید این کوین‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد.

پوریا آسترکی، سردبیر مجله بلاک‌چین و کارشناس بازار ارزهای دیجیتال با تاکید بر این موضوع درباره سرمایه‌گذاری در بازار شت‌کوین‌ها به خبرنگار ایراسین توضیح می‌دهد: میم‌کوین و شت‌کوین‌ها در مقاطعی که بازار رو به بالاست، بازدهی خوبی دارند، بر فرض مثال اگر ارزش بیت کوین ۶۰ درصد رشد کند، ارزش بعضی از میم‌کوین‌ها ده برابر می‌شود. از این رو بازدهی سرمایه گذاری در این حوزه درصورت صعودن بودن کریپتو در کوتاه‌مدت بسیار بالاست.

درحال حاضر ارزش بازار شیبا به عنوان یکی از محبوب‌ترین شت‌کوین‌ها حدود ۱۴ میلیارد دلار است و ارزش بازار بعضی از میم‌کوین‌ها به حوالی ۱۰۰ میلیون لار می‌رسد. آسترکی با اشاره به ارزش بازار پایین به عنوان یکی از دلایل بازدهی سریع میم‌کوین‌ها بیان می‌دارد: میم‌کوین‌ها یا شت‌کوین‌ها ارزش بازار کمتری دارند و با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری و سرعت بازدهی در آن‌ها بالاتر است، برای مثال ارزش بازار بیت‌کوین یک تریلیون دلار است، اگر قرار باشد ارزش بازار آن دو برابر شود باید یک تریلیون دلار سرمایه وارد شود که دشوار و در عین حال زمان‌بر است. در مقابل ارزش بازار بعضی از شت‌کوین‌ها تنها ۱۰۰ میلیون دلار است که جذب ۱۰۰ میلیون دلار راحت‌تر و در کوتاه مدت امکان پذیر است.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین ارزش شت‌کوین‌ها در کوتاه مدت به راحتی بالا می‌رود. البته این به معنای تایید این پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیست.

شت‌کوین‌ها، سرمایه‌گذاری پر ریسک

به اعتقاد آسترکی سرمایه‌گذاری در بازار میم‌کوین و شت‌کوین‌ها بسیار پرریسک بوده و نباید افراد با دارایی ضروری خود وارد این بازار شود. این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در این خصوص می‌گوید: به نظر بنده سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزهایی مانند بیت کوین با نگاه بلندمدت مطمئن‌تر از شت‌کوین‌ها است. البته عده‌ای تمام سرمایه یا پس انداز خود را صرف خرید شت‌کوین می‌کنند که این نوع سرمایه‌گذاری اشتباه است. اگر کاربری تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد، باید سرمایه‌ای را وارد این بازار کند که از دست رفتن آن تاثیری در زندگی عادی و روزمره آن نداشته باشد.

آسترکی با تاکید بر پر ریسک بودن بازار ارزهای دیجیتال اظهار می‌کند: در حقیقت باید پولی وارد این بازار شود که اگر کاربر تا پنج سال آینده به آن دسترستی نداشته باشد یا سرمایه به هر دلیل از دست برود، کیفیت زندگی آن دچار مشکل نشود. در غیر این صورت سرمایه‌گذاری در بازار پرریسک کریپتو معقول نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =