طلا

بیت‌کوین و انس طلا در طول هفته گذشته بارها سقف تاریخی خود را شکستند و رکورد بالایی به ثبت رساندند. با این وجود داده‌های رسمی از ورود سرمایه‌های جدید خبر می‌دهد. برای مثال بانک مرکزی چین در ماه فوریه برای شانزدهمین ماه پیاپی بر موجودی طلای خود افزود و حالا ۲۲۵۷ تن طلا دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌کوین در هفته گذشته ۲ مرتبه سقف تاریخی خود را شکست و انس طلا نیز نه یک یا دو بار بلکه ۵ مرتبه سقف تاریخی جدیدتری به ثبت رساند تا هفته اول ماه مارس در سال ۲۰۲۴ تبدیل به بی‌سابقه‌ترین روزها در تاریخ بازارهای مالی شود. این هفته چراغ اول را بیت‌کوین روشن کرد.

روز دوشنبه قیمت بیت‌کوین به یک قدمی سقف ۶۹ هزار دلار رسید ولی موفق به عبور از این محدوده نشد، سپس در روز سه‌شنبه بیت‌کوین محدوده ۶۹ هزار دلار را پشت سر گذاشت و تا ۶۹ هزار و ۳۲۴ دلار افزایش یافت ولی خیلی سریع تا کانال ۵۹ هزار دلار ریزشی شد. در روز دوشنبه انس طلا نیز به سمت بالاترین قیمت خود در طول تاریخ حرکت کرد.

دسامبر ۲۰۲۳ قیمت انس طلا به محدوده ۲۱۴۸ دلار رسید و روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه هفته گذشته انس به قیمت ۲۱۵۲ دلار صعود کرد تا سقف تاریخی جدیدی به ثبت برساند ولی هفته برای انس طلا و بیت‌کوین تازه از روی پنج‌شنبه و جمعه آغاز شد تا دوباره به سوی سقف‌های تاریخی حمله کنند. روز پنج شنبه انس طلا سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۲۱۷۰ دلار به ثبت رساند ولی بیت‌کوین در کانال ۶۷ تا ۶۸ هزار دلار نوسان می‌کرد تا اینکه روز جمعه بیت‌کوین و طلا همراه با هم سقف‌های جدیدی زدند.

انس طلا روز جمعه چراغ اول را روشن کرد و ساعت ۱۷ به محدوده ۲۱۸۰ دلار صعود کرد. سپس ساعت ۱۹ بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار رسید. این بالاترین قیمت بیت‌کوین در طول تاریخ است. همزمان با ثبت این رکورد قیمتی در صرافی‌های داخلی هر بیت‌کوین با قیمت ۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان معامله شد. بیت‌کوین پس از ثبت این سقف به کانال ۶۷ هزار دلار عقب‌نشینی کرد ولی انس طلا سقف دیگری در محدوده ۲۱۹۵ دلار به ثبت رساند و به معاملات هفتگی پایان داد. سقف‌شکنی همزمان بیت‌کوین و انس طلا در چند روز پیاپی، هفته رویایی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشت ولی برای فعالان بازار فیوچرز حامل زیان سنگینی بود. به خصوص بیت‌کوین هربار پس از برخورد به سقف تاریخی با شدت ریزشی شد و همین مسئله حساب معامله‌گران بسیاری را لیکویید کرد.

آیا شکست سقف‌ها ادامه دارد؟

آیا روزهای رویایی بیت‌کوین و انس طلا تمام شد یا در هفته پیش‌روی دوباره سقف تاریخی جدیدی ثبت می‌کنند؟ بخشی از فعالان بازار عقیده دارند روند صعودی قیمت بیت‌کوین و طلا ادامه دارد. داده‌ها از ورود سرمایه‌های جدید به ETF تازه تأیید شده بیت‌کوین خبر می‌دهد ضمن اینکه تا هاوینگ کمتر از ۵۰ روز دیگر فاصله باقی مانده است.

بیت‌کوین برای نخستین‌بار در طول تاریخ پیش از هاوینگ موفق به شکست سقف تاریخی خود شد و داده‌های شبکه از ورود سرمایه‌های جدید به بازار رمزارزها خبر می‌دهد. از طرفی در بازار طلا نیز داده‌ها نشان می‌دهد بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در حال خرید طلا هستند. با وجود شکست چندباره قیمت انس طلا ولی بانک‌های مرکزی شدت تقاضا را کاهش نداده‌اند. برای مثال بانک مرکزی چین در ماه فوریه برای شانزدهمین ماه متوالی به ذخایر طلای خود افزود. داده‌های رسمی نشان می‌دهد دارایی طلای بانک چین در ماه فوریه ۳۹۰ هزار تروی انس افزایش یافته است و به سطح ۲۲۵۷ تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =