شمش طلا

قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به یک و نیم درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید زیرا داده‌های ناامیدکننده کارخانه‌های آمریکا و کاهش احساسات مصرف کننده، احتمال کاهش نرخ بهره را در اوایل سال تقویت کرد.

به گزارش ایراسین، قیمت نقطه‌ای طلا تا سایت ۱۱:۳۰ صبح به وقت اروپا با بیش از ۴/۱ درصد افزایش به ۰۳/۲۰۷۵ دلار در هر اونس رسید که حدود ۶۰ دلار از بالاترین رکورد ثبت شده در دسامبر ۲۰۲۳ کمتر بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۴/۱ درصد افزایش به ۷۰/۲۰۸۳ دلار در هر اونس رسید.

با افزایش شتاب کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلا به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید

اظهارات تعدادی از مقامات فدرال رزرو همچنین بر بازده اوراق قرضه تأثیر گذاشت که به نوبه خود باعث افزایش قیمت طلا شد. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که مایل است بانک مرکزی سهم خود را از اوراق خزانه کوتاه مدت افزایش دهد. اوستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز در سخنرانی روز جمعه به CNBC گفت که معتقد است نرخ وجوه فدرال رزرو کاملاً محدود کننده است.

توماس بارکین، همتای وی در ریچموند به طور جداگانه گفت که بازارها در پاسخ به داده‌های اقتصادی کاهش نرخ کمتری را قیمت گذاری می‌کنند. لوری لوگان، همتای ارشد فدرال رزرو دالاس، تکرار کرد که احتمالاً شروع به کاهش سرعت کاهش ترازنامه مناسب خواهد بود. تحلیلگران جی پی مورگان در اوایل این هفته گفتند که انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا، همراه با ضعیف شدن دلار آمریکا، همچنان به افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داد و قیمت این فلز را تا سال ۲۰۲۵ به بالاترین حد خود خواهد رساند. گرگوری شییرر، رئیس استراتژی فلزات پایه و گرانبهای بانک گفت: «درمیان تمام فلزات، ما بیشترین اعتقاد را در پیش بینی میان مدت، قیمت صعودی طلا داریم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =