مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن می‌گوید: بازار مرغ از شرایط مناسبی برخوردار است و هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و عرضه مرغ در کشور در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر خبر از کاهش قیمت مرغ دارد. این محصول حدود یک ما قبل با قیمتی حوالی هر کیلوگرم ۸۸ تا ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسید و حتی در اواسط زمستان قیمت هر کیلوگرم مرغ نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان شد اما این روزها خبری از گرانی مرغ یا صف‌های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا مرغ فروشی‌های شهر برای خرید مرغ با کد ملی و قیمت تنظیم بازاری نیست.

صدرا علی اکبرخانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به وضعیت مساعد بازار مرغ در آستانه سال ۱۴۰۳ به خبرنگار ایراسین می‌گوید: میزان تولید مرغ در کشور بالا بوده و عرضه آن هم از شرایط مناسبی برخوردار است، به طوری که هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و عرضه مرغ در کشور در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز به تازگی از افزایش میزان جوجه‌ریزی ماهانه خبر داد، به‌طوری که این میزان از ۱۵۱ میلیون قطعه در ماه عبور کرد و طبق پیش‌بینی‌ها میزان جوجه‌ریزی در فروردین ۱۴۰۳ از بهمن ۱۴۰۲ بیشتر خواهد بود.

بر اساس مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر هر کیلوگرم مرغ با قیمتی بین ۷۹ تا ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و این محصول نه‌تنها با قیمت مصوب خود عرضه می‌شود بلکه در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمتی کمتر از نرخ مصوب یعنی حوالی ۷۴ تا ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان دارد.

اکبرخانی درباره قیمت مصوب مرغ توضیح می‌دهد: سقف قیمت هر کیلوگرم مرغ برای خرده فروشی‌ها ۸۵ هزار تومان است و مرغ باید با این قیمت به دست مصرف‌کننده برسد. عرضه هر کیلوگرم مرغ با قیمتی بیش از ۸۵ هزار تومان ممنوع بوده و تخلف به حساب می‌آید. مردم باید هرگونه گران فروشی مرغ را گزارش دهند و این مسئله قابل پیگیری است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص عرضه مرغ با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب نیز اظهار می‌کند: این احتمال وجود دارد بعضی از فروشگاه‌ها از جهاد کشاورزی یارانه دریافت کنند یا اختلاف قیمت مرغ با نرخ مصوب را به نوعی دیگر بپردازند. ولی درمجموع قیمت مصوب مرغ ۸۵ هزار تومان است.

در این میان مرغ منجمد به ندرت در مرغ فروشی‌های شهر عرضه می‌شود که اکبرخانی با اشاره به عدم نیاز به توزیع مرغ منجمد در شرایط فعلی بیان می‌دارد: بازار در شرایط فعلی نیازی به توزیع مرغ منجمد ندارد زیرا وضعیت بازار مرغ گرم عادی است. در حال حاضر مرغ منجمد نه‌تنها در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود بلکه در انبارها نیز ذخیره شده تا در مواقع ضروری در بازار توزیع شود.

در انتها مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره قیمت مرغ منجمد و نحوه خرید آن توضیح می‌دهد: هر کیلوگرم مرغ منجمد باید با اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومان کمتر از مرغ گرم به دست مصرف‌کننده برسد و خریداران جهت تهیه مرغ منجمد باید به میادین میوه و تره‌بار مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =