جان‌نثاری

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۷۴۳ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در اصفهان تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: فرایند انتخابات در قانون اساسی و قانون انتخابات پیش بینی شده، نقطه شروع فرایند انتخابات تعیین روز انتخابات است و مطابق آن چینش تقویم انتخابات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تقویم انتخابات مطابق با مر قانون انجام شده و تاکنون با مشکلی روبرو نشده است، ادامه داد: امسال برای نخستین بار هیأت بررسی تبلیغات را در فرایند برگزاری داریم که این امر به کاهش تخلفات داوطلبان کمک قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه ما حفره‌ای در قانون و روند اجرای انتخابات نداریم، افزود: در حال حاضر در استان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های فنی و پشتیبانی، آموزش و حراست را داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار هیئت اجرایی مرکزی در وزارت کشور تشکیل شده است، گفت: این در حالی است که تا پیش از این هیأت اجرایی تنها در فرمانداری‌ها فعال بود.

جان‌نثاری با اشاره به فعالیت ۶۲ هیئت اجرایی انتخابات در استان اصفهان ابراز کرد: از این تعداد ۲۸ هیئت در مرکز فرمانداری‌ها، ۲۸ هیئت در بخشداری‌های مستقل و ۶ هیئت مربوط به اقلیت‌های دینی هستند.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در اصفهان فعال می‌شود

وی تعداد شعب اخذ رأی استان اصفهان را سه هزار و ۱۶۱ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۴۶۸ شعبه شهری، ۶۷۵ شعبه روستایی و همچنین دو هزار و ۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تأیید صلاحیت نهایی ۷۴۳ داوطلب مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از این تعداد ۲۹۶ نفر از شهرستان اصفهان و چهار شهرستان شرق اصفهان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص تفکیک داوطلبان احزاب نیز گفت: ما توجهی به احزاب در روند برگزاری انتخابات نداریم و برای ما مشارکت همگانی است.

جان‌نثاری زمان برگزاری انتخابات را ۱۰ ساعت و از ساعت ۸ تا ۱۸ اعلام کرد و ادامه و ادامه داد: امنیت شعب و امنیت عمومی مورد توجه است و انتخاباتی در امنیت کامل خواهیم داشت.

وی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برای استان اصفهان طبق نظر شورای نگهبان و شورای نظارت انتخابات الکترونیک را نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد از افرادی که در معرض تأیید صلاحیت قرار گرفتند، در استان تأیید صلاحیت شدند، اضافه کرد: افزایش تعداد داوطلبان بیانگر امید داشتن مردم به نظام و آینده کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =