بزرگراه

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: یکی از آسیب‌ها و تهدیدات در حوزه راه‌های کلانشهر اصفهان، نبود راه موازی در برخی بزرگراه‌ها است.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، سرهنگ علی مولوی اظهار کرد: این آسیب که سبب بروز حوادث ترافیکی و در شرایطی تصادفات زنجیره‌ای و مسدود شدن طولانی مدت مسیر می‌شود به دغدغه جدی برای پلیس راه تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: از جمله بزرگراه‌هایی که در اصفهان فاقد راه موازی هستند می‌توان به بزرگراه شهید دستجردی (حد فاصل پایانه مسافربری صفه تا پل راه آهن) و بزرگراه خلیج فارس (پل راه آهن تا پلیس راه) اشاره کرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: با این وجود، اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در این ۲ مسیر دست انجام است که شامل روکش آسفالت و نیوجرسی گذاری (جدا کننده راه‌ها) در سرتاسر مسیر به سمت پلیس راه است.

وی همچنین با اشاره به استاندارد نبودن برخی بزرگراه‌های اصفهان به لحاظ شیب تند و نور خیره کننده برای دید رانندگان گفت: نیوجرسی گذاری در بیشتر بزرگراه‌های اصفهان با هدف ایمنی مسیر و ممانعت از خروج خودرو از سمت مخالف به طرف دیگر جاده و جلوگیری از آسیب به دید رانندگان در دست اقدام است.

سرهنگ مولوی، همچنین شیار زنی در برخی جاده‌های بزرگراهی استان که از آسفالت صاف و نامناسب برخوردار است و می‌تواند موجب لغزندگی جاده شود را از دیگر اقدامات پلیس راه برای رفع حادثه خیز بودن این مسیرها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۵ نقطه در بزرگراه‌های استان از جمله آزاد راه معلم، جاده بهارستان – شیراز و کنارگذر شرق اصفهان توسط اداره کل راهداری استان شناسایی شده و در حال ایمن سازی است.

تاثیر زیباسازی ۳۰ کیلومتری شهرها در کاهش تصادفات

رئیس پلیس راه استان اصفهان یکی از اقدامات مهم و مؤثر در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را زیباسازی محدوده ۳۰ کیلومتری مُشرف به شهرها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رُخ می‌دهد افزود: تداخل تردد خودروهای سنگین و سبک، موتورسیکلت و عابر پیاده در این محدوده، خستگی و تعجیل رانندگان در رسیدن به مقصد، افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی و دیگر موارد سبب بروز حوادث ترافیکی سنگین می‌شود.

سرهنگ مولوی یادآور شد: بر این اساس در کنار ساماندهی و آرام‌سازی این محدوده‌ها، پلیس طرح «توقف و حرکت» را در ایستگاه‌های پلیس راه نزدیک به شهرهای اصفهان با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اجرا می‌کند.

استان اصفهان یکی از استان‌های تأثیرگذار در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور است که از نظر وجود مسیرهای آزادراهی، رتبه اول را در کشور دارد.

روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان اصفهان به سبب همجواری با ۹ استان و قرار گرفتن در مرکز کشور تردد دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =