توسعه نورد گرم

مدیر اجرای پروژه‌های توسعه نورد گرم فولاد مبارکه از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های توسعه این ناحیه خبر داد.

به گزارش ایراسین، عبدالکریم مولایی اظهار کرد: در توقف سالانه نورد گرم که از تاریخ ۱۹/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ به مدت ۱۳ روز برگزار شد، تعداد ۴ پروژه بزرگ در حوزه‌های برق و اتوماسیون نورد گرم با موفقیت انجام و این خط تولید بسیار استراتژیک و حساس با آمادگی کامل تحویل همکاران حوزه بهره‌برداری شد.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این پروژه‌ها گفت: یکی از پروژه‌های انجام‌شده و بسیار مهم، نوسازی درایوهای DC اصلی و کمکی نورد گرم بود که طی آن اقدامات ذیل انجام شد: تعویض درایوهای قفسه رافینگ R1؛ تعویض درایوهای قفسه اجر E1؛ تعویض درایوهای اسکرودان رافینگ G3R و تعویض درایو پینچ‌رول کویلر ۲.

مدیر اجرای پروژه‌های توسعه نورد گرم فولاد مبارکه افزود: دومین پروژه، جایگزینی PLC کوره‌های پیش‌گرم نورد گرم بود که در این راستا اقدامات ذیل نیز با موفقیت به ثمر رسید: تعویض PLC کوره شماره ۳ نورد گرم؛ تعویض PLC کوره شماره ۴ نورد گرم؛ تعویض PLC-COMMON نورد گرم که به‌منظور کاهش حجم فعالیت‌های شات‌دان تعویض PLC کوره شماره ۱ و ۲ قبل از توقف سالانه هم‌زمان با شات‌دان هر کوره انجام گرفت.

به گفته وی سومین پروژه، تعویض سیستم اتوماسیون آب در گردش کوره‌های پیش‌گرم نورد گرم و چهارمین آن، پروژه نوسازی درایوها و سیستم کنترل اسکین پاس تکمیلی نورد گرم بوده است؛ ضمن اینکه بخشی از پروژه ترمیم و تقویت سازه بتنی نورد گرم نیز که نیازمند توقف سالانه بود به‌طور هم‌زمان انجام شد.

مولایی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های فوق در ابتدا کلیه تابلوهای قدیم دمونتاژ و تعداد ۲۰ مجموعه شامل ۱۱۹ سلول تابلو با تعداد سیگنالی بالغ‌بر ۳۸۸۰ سیگنال در مدت ۱۳ روز نصب، سیگنال‌چک و فانکشن‌چک و تست و راه‌اندازی شد. در این بازه زمانی کوتاه حدود ۲۷۰۰۰ نفر ساعت کار شامل تیم‌های پیمانکار بهره‌بردار توسعه و نظارت انجام گرفت.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه‌ها همکاری و همدلی بسیار خوب تیم پروژه و ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قابل‌بهبود و پیش‌بینی و ارائه راهکار مناسب برای ریسک‌های شناسایی‌شده پروژه قبل از توقف بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =