• ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
  • کد خبر: 49126
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

قیمت سکه طرح جدید و طلای آبشده در هفته دوم بهمن ماه به سقف تاریخی خود نزدیک شد. با این حال سکه پس از نزدیک شدن به کانال ۳۵ میلیون تومان به شدت ریزشی شد و طلای آبشده از سقف ۱۳ میلیون تومان به کانال ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته سکه امامی در محدوده بالاتر از ۳۳ میلیون تومان جا خوش کرد، پیش از این فعالان بازار تحلیل می‌کردند اگر سکه در کانال ۳۰ میلیون تومان تثبیت شود، احتمال رشد قیمت تا ۳۵ میلیون تومان نیز وجود دارد. هفته گذشته نیز قیمت سکه رشد چشم‌گیری داشت، اگرچه در نیمه دوم هفته بازار از فاز صعودی به نزولی تغییر کرد.

بازار سکه و طلا در سودای سقف‌شکنی قیمت‌ها

هفته گذشته بازار سکه دو فاز متفاوت را تجربه کرد. در نیمه اول هفته قیمت‌ها با سرعت رشد می‌کرد. خریداران بدون توجه به توصیه بازاریان و فقط با هدف کسب سود بیشتر سکه می‌خریدند و به قول بازاریان بازار سکه در فاز "بخر جا نمانی! " قرار داشت ولی در نیمه دوم هفته شرایط تغییر کرد تا این بار فروشندگان حرف اول و آخر را بزنند.

بازار سکه و طلا در سودای سقف‌شکنی قیمت‌ها

قیمت سکه پس از برخورد با محدوده ۳۵ میلیون و در واکنش به اخبار سیاسی کاهشی شد ولی این کاهش به شدت سه هفته قبل نبود. سه هفته قبل وقتی بانک‌مرکزی از ضرب سکه‌های جدید خبر داد قیمت سکه امامی با شدت زیادی ریزشی شد ولی هفته گذشته شدت ریزش‌ها به مراتب کمتر بود. شرایط در بازار طلای آبشده نیز مانند سکه امامی است و از محدوده نزدیک به سقف تاریخی ریزشی شد.

بازار سکه و طلا در سودای سقف‌شکنی قیمت‌ها

اگرچه در معاملات کاغذی و تعدادی از اتاق‌های معاملاتی قیمت طلای آبشده سقف تاریخی خود را پشت سر گذاشت. منابع مختلف اعلام قیمت مدعی‌اند قیمت طلای آبشده در هفته گذشته به کانال ۱۳ میلیون تومان نیز وارد شد ولی با افزایش عرضه دوباره به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت. طلای آبشده هفته گذشته را با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پایان رساند.

ریزش قیمت سکه و طلای آبشده در نیمه دوم هفته زیان سنگینی برای معامله گران کوتاه مدت داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد یک شب پیش از آغاز موج ریزشی در بازار افراد زیادی معاملات خرید باز کرده بودند. بسیاری از آنها همچنان در معامله قرار دارند و معتقدند قیمت‌ها به سقف هفته گذشته باز می‌گردد.

روند قیمتی سکه و طلا در هفته پیش‌رو

فعالان بازار سکه و طلا از ادامه‌دار بودن روند افزایشی قیمت‌ها در هفته سوم بهمن‌ماه خبر می‌هند. علیرضا جودکی یکی از فعالان بازار در این باره به خبرنگار ایراسین گفت: آنچه در نیمه دوم هفته گذشته دیدیم یک اصلاح قیمتی است و پس از آن باید منتظر موج صعودی بعدی باشیم. اگرچه قیمت‌ها در بازار طلا به صورت سنتی در ماه رجب و شعبان و همچنان پایان سال افزایشی می‌شد ولی باید در نظر داشت ماه رمضان یکی از رکودی‌ترین بازه‌های زمانی در بازار طلا است. جودکی در این باره گفت: بدون شک با آغاز ماه رمضان بازار وارد اصلاح زمانی می‌شود و اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد موج صعودی بعدی در فصل بهار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =