شمش طلا

صعود طلای جهانی از ابتدای هفته، با وجود رویکرد محتاطانه بازار، معامله‌گران را نسبت به تداوم این روند امیدوار ساخته است. جلسه فدرال رزرو و سرنخ‌های احتمالی از پله‌های کاهشی نرخ بهره می‌تواند سرنوشت صعودی بازار را رقم زند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایلنا، با وجود پستی و بلندی‌های بسیار در اولین ماه سال ۲۰۲۴، انس جهانی طلا روزهای پایانی ژانویه را با ثبت کندل‌های سبز در نمودار قیمت خود پشت سر می‌گذارد. با این حال، به واسطه ترس گسترده مارکت از ریسک تصمیم‌گیری نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تقاضا برای دلار آمریکا افزایش یافته است.

رویکرد محافظه‌کارانه سرمایه‌گذاران

نگرانی‌های بازار نسبت به اقتصاد چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده در خاورمیانه، انس طلای جهانی را مجبور به در پیش گرفتن رویه‌ای محافظه‌کارانه کرده است. سنتیمنت ریسک‌گریز حاکم بر معاملات طلای جهانی، باعث شده است که دلار آمریکا به‌عنوان یک دارایی امن با اقبال مواجه شود و در سوی دیگر، قیمت طلا را بیشتر کاهش دهد.

داده‌های رسمی تولید صنعتی چین نشان داد که این کشور در ماه ژانویه برای دومین ماه متوالی دچار انقباض شده است؛ از این رو پیش‌نگرانی بازار در مورد انجام‌ندادن اقدامات تشویقی بزرگ توسط مقامات برای تقویت اقتصاد، ادامه دارد.

با این وجود، به نظر می‌رسد که افت قیمت طلا به دلیل کاهش مداوم نرخ بهره اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده تعدیل شده است؛ چرا که سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به برنامه خرید اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز جاری، نگاهی محتاطانه دارند.

کارشناسان انتظار دارند که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده درست مثل طرح‌های فروش اوراق قرضه اخیر، سهم اوراق قرضه با درجه اعتباری بالاتر را افزایش دهد.

پاول سرنخی از پله‌های کاهش نرخ بهره می‌دهد؟

از سوی دیگر، بازآرایی بازار اوراق قرضه قبل از تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس کل فدرال رزرو، می‌تواند به ضعف مداوم نرخ بهره اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نسبت داده شود.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران انس، انتظار دارند فدرال رزرو پس از پایان نشست سیاست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، تمرکز اصلی بر کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه پاول برای یافتن هرگونه سرنخی در مورد زمان و سرعت کاهش نرخ بهره خواهد بود.

داده‌های روز گذشته نشان داد که تعداد فرصت‌های شغلی JOLTS آمریکا در دسامبر به طور غیرمنتظره افزایش یافته است، که نشان می‌دهد بازار کار هنوز مقاوم است و از فدرال رزرو برای انجام کاهش‌های شدید نرخ بهره جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =