مهدی حجازی

سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان می‌گوید: باتوجه به تجربه‌ انتخابات در دوره‌های چهار ساله‌ قبلی، مردم در این زمان وارد فاز انتخابات می‌شوند و اقلیت به فکر معامله در بازارهای مختلف می‌افتند. از این‌رو بازار مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ رنگ رونق را به خود نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار مسکن در سال جاری در یکی از رکودی‌ترین دوره‌های خود به سر می‌برد. رصد بازار نشان می‌دهد هرساله تقاضا برای خرید و فروش مسکن با آغاز دو ماه پایانی سال و نزدیک شدن به سال نو بالا می‌رفت ولی حالا فرا رسیدن سال جدید دیگر تأثیری بر بازار کم رونق مسکن ندارد و همچنان رکود بر این بازار سایه انداخته است. سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در دو ماه پایانی سال جاری به خبرنگار ایراسین می‌گوید: بازار مسکن در روزهای مختلف سال با توجه مناسبت‌های مختلف رکودی است؛ برای مثال در ایام محرم و صفر، ماه رمضان، در خرداد ماه هنگام امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها، زمان انتخابات و… کمتر کسی برای خرید و فروش خانه یا اجاره به مشاوران املاک مراجعه می‌کند. در پایان سال جاری نیز انتخابات را در پیش داریم و شرایط منحصر به فردی نه‌تنها در بازار مسکن بلکه در دیگر بازارهای نیز به وجود می‌آید.

حجازی ادامه می‌دهد: با توجه به منحنی تورم و رکود، افزایش و کاهش قیمت‌ها طی سال‌های گذشته و جو سیاسی جامعه، مردم ما به‌زودی درگیر بحث‌های انتخاباتی، تبلیغات، سخنرانی، مصاحبه‌ها و امثال آن می‌شوند و کشور به سمت این قضایا حرکت می‌کند. درنتیجه مشاوران املاک تا پایان سال فعالیت چندانی در بازار نخواهند داشت.

رکود توأم با تورم مهمان بازار تا پایان ۱۴۰۲

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در روزهای اخیر باوجود کسادی بازار، حجم آگهی‌های فروش آپارتمان بر در و دیوار شهر اصفهان افزایش یافته است و نرخ‌های پیشنهادی در بازار مسکن رشد جزئی پیدا کرده‌اند؛ این در حالی است که احتمال ادامه رکود بازار تا پایان سال وجود دارد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان دراین‌باره توضیح می‌دهد: اگر بحث انتخابات در میان نبود، بدون شک رونق نسبی در بازار طی روزهای پایانی سال به وجود می‌آمد. ولی با توجه به تجربه انتخابات در دوره‌های چهار ساله قبلی، مردم در این زمان وارد فاز انتخابات می‌شوند و اقلیت به فکر معامله در حوزه‌های مختلف می‌افتند.

حجازی در انتها خاطر نشان کرد: پیش‌بینی من این است بازار مسکن تا پایان سال رنگ رونق را به خود نمی‌بیند و با همین فرمان پیش خواهیم رفت تا میزبان رکود توأم با تورم تا انتهای سال ۱۴۰۲ باشیم.

به اعتقاد کنش‌گران بازار مسکن کاهش معاملات نه‌تنها این بازار را در دو ماه پایانی سال جاری معلق کرده است بلکه با شروع سال جدید و آغاز ماه رمضان نیز رکود از بازار رخت بر نخواهد بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =