محمد کشتی آرای- عضو هیات مدیره اتحادیه

محمد کشتی آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز و رشد تقاضا برای خرید طلا و سکه در ماه‌های پایانی سال دو عامل اصلی برای صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سکه تمام هفته گذشته در کانال ۳۱ میلیون تومانی جا خوش کرد و در شروع هفته پایانی دی ماه ۳۳ میلیون تومان را پشت سرگذاشت تا حالا نزدیک‌تر از هر زمانی به فتح قله‌های جدید باشد. روز گذشته صعود متوالی قیمت سکه تمام با رشد بهای طلای ۱۸ عیار و دیگر اعضای خانواده سکه در بازار داخلی همراه شد. فعالان بازار طلا و سکه، روند این بازار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند و رشد نرخ ارز را را دلیل اصلی رشد قیمت‌ها می‌دانند. محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره علت صعودی شدن قیمت طلا و سکه به خبرنگار ایراسین گفت: بازار طلا طی دو سه ماه گذشته در ثبات و آرامش به سر می‌برد ولی افزایش نرخ ارز و رشد تقاضا در ماه‌های پایانی سال دو عامل اصلی برای صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد مراسم‌ها با فرارسیدن ماه‌های رجب و شعبان و در پیش بودن ماه رمضان افزایش می‌یابد و به دنبال این موضوع تقاضا برای خرید طلا و سکه به‌صورت طبیعی در بازار بالا رفته است.

هفته طوفانی در بازار طلا

روز گذشته بازار طلا و سکه یک‌دست صعودی بود و قیمت سکه تمام شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ با افزایش بیش از یک میلیون تومانی به حوالی ۳۳ میلیون تومان رسید. همچنین حباب سکه از هفت میلیون تومان عبور کرد. نیم سکه با رشد حدود ۸۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان ایستاد. ربع سکه نیز در اولین روز هفته جاری با رشد ۳۰۰ هزار تومانی بازگشایی شد تا این قطعه با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شود. قیمت طلا نیز در شروع معاملات این هفته از افزایش قیمت‌ها ب نصیب نماند و هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد قیمت حدود ۶۰ هزار تومانی به محدوده دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. شماری از معامله‌گران مدعی‌اند نرخ ارز به بازار طلا و سکه آرایش صعودی بخشیده است و در روزهای آتی سکه تمام به کانال ۳۵ میلیون تومان و طلای ۱۸ عیار به منطقه سه میلیون تومانی ورود خواهد کرد. درمقابل نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر معتقد است بانک مرکزی مانع روند صعودی نرخ ارز خواهد شد، وی دراین باره توضیح داد: همانطور که گفته شد رشد نرخ ارز یکی از دلایل صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه محسوب می‌شود که مهم‌ترین علت افزایش قیمت ارز در بازار افزایش تقاضا فصلی از سوی شرکت‌ها در ماه‌های پایانی سال است. با این ‌حال بانک مرکزی بازار ارز را کنترل خواهد کرد و اجازه التهاب به بازار را نمی‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =