• ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 48256
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

هفته سوم دی‌ماه نزدیک به ۵۵ درصد از محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا برابر با یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۴۵ تن محصول فولادی معامله شد. عرضه‌ها نسبت به ۲ هفته قبل کاهش چشم‌گیری داشت اما سطح تقاضا برای محصولاتی مانند تختال، انواع ورق و تیرآهن صعودی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا طی هفته سوم دی‌ ماه نسبت به یک هفته قبل کاهش یافت. هفته دوم دی‌ماه بیش از ۴ میلیون عرضه در این بخش صورت گرفت اما عرضه‌ها در هفته سوم دی به حدود ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تن محصول فولادی رسید. برای این میزان عرضه نزدیک به یک میلیون و ۵۶۵ هزار تن تقاضا به ثبت رسید اما در نهایت کمتر از ۵۵ درصد از حجم عرضه یعنی یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۴۵ تن از محصولات معامله شد. این هفته نیز مانند هفته قبل تختال نوع C یکی از پرتقاضاترین محصولات بازار بود، ضمن اینکه عرضه کنندگان سطح عرضه محصولاتی مانند میلگرد را کاهشی دادند. بعضی از عرضه‌ها و معاملات هفته گذشته به صورت جدول زیر است:

معامله ۹۸ درصدی تیرآهن در هفته سوم دی‌ماه

در معاملات هفته سوم دی‌ماه ۷۲ هزار تن تختال C در بورس کالا عرضه شد. برای این مقدار ۱۴۴ هزار تن تقاضا روی تابلو رفت و در نهایت تمام میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت. تختال C روزهای پرتقاضایی را پشت سر می‌گذارد و به همین دلیل طی هفته‌های گذشته تمام عرضه معامله می‌شود. تیرآهن نیز مانند تختال روزهای پرتقاضایی را سپری می‌کند.

در بازار آهن‌ آلات اکنون تیرآهن پرتقاضا است، میلگرد در رکود کامل به سر می‌برد اما تقاضا برای نبشی و ناودانی نیز متوسط ارزیابی می‌شود. هفته گذشته برای ۸ هزار و ۱۱۹ تن تیرآهن در بورس کالا حدود ۱۴ هزار و ۱۲۲ تن تقاضا وجود داشت و انتها ۸ هزار و ۴ تن از میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت. یعنی نزدیک به ۹۸ درصد از عرضه‌ تیرآهن معامله شد.

حجم معاملات میلگرد نیز این هفته افزایشی بود اما باید توجه داشت میزان عرضه میلگرد نسبت به هفته‌های قبل کاهش چشم‌گیری داشته‌است. این هفته حدود ۹۳ هزار تن میلگرد عرضه شد و تنها ۵۶ هزار و ۱۶۱ تن از آنها معامله شد. در حقیقت تقاضا نسبت به هفته‌های قبل تفاوت چندانی نداشت اما عرضه تنها ۳۰ درصد از مقدار معمولی در هفته‌های پیش از این بود، میزان عرضه نبشی و ناودانی نیز نسبت آذرماه تفاوت چندانی نداشت.

هفته سوم دی‌ماه ۸۱ درصد از نبشی عرضه شده در بورس کالا معامله شد. در بازار ناودانی نیز حجم معاملات به ۷۶ درصد از حجم عرضه رسید. در بازار ورق‌های فولادی نیز عرضه‌ها نسبت به دو هفته قبل کمتر بود با این حال نزدیک به ۴۳۰ هزار تن ورق عرضه شد و حدود ۳۸۷ هزار تن از آنها یعنی ۹۰ درصد حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =