• ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر: 47712
  • readingTime: ۲ دقیقه
رسول جزینی

سرمربی تیم کشتی‌فرنگی سپاهان گفت: سعی کردم متخصصان کشتی اصفهان را دور هم جمع کنم، یکدلی و حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در کنار هیات کشتی اصفهان باعث شد ۲ ماه اخیر نتایج خوبی برای کشتی اصفهان رقم بخورد و طلسم ناکامی‌ها شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی، گرامیداشت ده هزار و نود شهید استان قم روزهای ۶ لغایت ۸ دی ماه در سالن شهید حیدریان شهر قم برگزار شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی‌زاده، کشتی‌گیر اصفهانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با عبور از سد رقبای خود در دیدار نهایی مغلوب رسول گرمسیری از خوزستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

رسول جزینی، سرمربی تیم کشتی‌فرنگی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در رابطه با شرایط این مسابقات اظهار داشت: فکر می‌کنم مسابقات امسال، یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات چند سال اخیر بود، در ۳۰ سالی که در کشتی حضور دارم به یاد ندارم این تعداد کشتی‌گیر نامی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده باشد.

وی افزود: به جز محمدرضا گرایی، هادی ساروی و امین میرزازاده، تمام نام‌آوران کشتی فرنگی ایران در این مسابقات شرکت کرده بودند؛ حتی نفرات اول تیم ملی جوانان و نوجوانان آینده‌دار در این رقابت‌ها حضور داشتند.

جزینی تصریح کرد: مدال‌هایی که در این رقابت‌ها کسب شد ارزش جهانی دارد، چون تیم ملی ما در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطوح بالای دنیا قرار دارد و اگر کسی مدال داخلی کسب کند، در رقابت‌های بین‌المللی نیز مدعی کسب مدال خواهد بود و حتی نفرات دوم و سوم کشور نیز شانس قهرمانی آسیا را دارند.

سرمربی تیم کشتی‌فرنگی فولاد مبارکه سپاهان با بیان این که شاهد برگزاری مسابقات سنگینی بودیم، خاطرنشان کرد: مسیری که در ۶، ۷ ماه اخیر طی شده است باعث شد تا این نتایج رقم بخورد هرچند ما راضی نیستیم و می‌دانیم که لیاقت جایگاه‌های بالاتری را داریم؛ عباس مهدی‌زاده مدال نقره کسب کرد اما من اعتقاد دارم نقره او از جنس طلا بود و اشتباهات داوری در دیدار نهایی باعث شد مدال طلا او با نقره عوض شود.

وی ادامه داد: مطمئن باشید در آینده خبرهای بسیار خوبی در رابطه با کشتی اصفهان خواهید شنید، باید بر روی کشتی پایه تمرکز کنیم تا پشتوانه‌سازی شود و این مسیر منتهی به قله شود؛ هدف‌گذاری ما باید برای مدال طلای المپیک باشد، امکانات و استعدادهایی که وجود دارد می‌تواند به دست آوردن این چنین افتخاراتی منجر شود.

جزینی با بیان این که تا کنون در کشتی اصفهان این اتفاق رخ نداده است، خاطرنشان کرد: اما در آینده‌ای نه چندان دور، دست یافتن به آن دور از دسترس نیست؛ سعی کردم متخصصان کشتی اصفهان را دور هم جمع کنم، یکدلی و حمایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در کنار هیات کشتی اصفهان باعث شد ۲ ماه اخیر نتایج خوبی برای کشتی اصفهان رقم بخورد و طلسم ناکامی‌ها شکسته شود.

سرمربی تیم سپاهان گفت: همیشه می‌تواند شرایط بهتر باشد، باید منطقی فکر کنیم و هنوز در اول راه قرار داریم، در ۷ ماه اخیر باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و هیات کشتی تمام همکاری‌های لازم را انجام دادند، اشخاصی هم چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی در کنار ما بودند و کمک کردند که این نتیجه رقم بخورد، وقتی جلوتر برویم، قطعا نیاز به توجه و امکانات بیشتری داریم.

وی در پایان گفت: اصفهان این پتانسیل را دارد که میزبان اردوی تیم ملی باشد، اصفهان به اندازه‌ای پتانسیل دارد که راه ۲۳ ساله را در ۷ ماه پیمود، گرفتن میزبانی باعث می‌شود کشتی اصفهان در ایران مطرح شود و می‌تواند تبلیغی برای ورود بچه‌های اصفهان به رشته کشتی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =