سلاجقه

معاون رییس‌جمهور اعلام کرد ۱۵ تا ۲۰ درصد آلودگی هوا تهران ناشی از پسماندسوزی در جنوب این شهر است و شهرداری را مکلف کرده ایم هر چه سریع تر جلوی فعالیت خاطیان را بگیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، علی سلاجقه در آئین گرامیداشت روز جهانی خاک که در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از پسماندسوزی در جنوب این کلانشهر است. شهرداری تهران را مکلف کرده‌ایم که هر چه سریع‌تر جلوی فعالیت این خاطیان را بگیرد زیرا ما به دور از هر گونه شعار مسائل زیست محیطی کشور را دنبال می‌کنیم و سلامت مردم برای ما اهمیت دارد.

وی به موضوع پسماند سراوان نیز اشاره کرد که منابع آلاینده و شیرابه‌ها تمام منابع آب و خاک منطقه را از بین می‌برد و اظهار کرد: به رغم اینکه در دولت‌های گذشته شعارهای زیادی بر علیه آلودگی این منطقه داده شد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتاد ولی در ۲ سال کار دولت مردمی سیزدهم ۶۰ درصد آلودگی این منطقه ساماندهی شده و رفع شده و این در حالی است که شهرداری و استانداری گیلان پای کار است.

وی همچنین به موضوع تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: صندوق ملی محیط زیست کشور در موضوع انزلی ورود کرده تا شرایط آنجا را نجات می‌دهد ولی باید گفت که در مساله آلایندگی خاک موضوع بسیار گسترده‌تر از چیزی است که گفته می‌شود.

سلاجقه در ادامه به موضوع دومین دور سفر رئیس جمهور به البرز که روز جمعه گذشته انجام شد اشاره کرد و افزود: در این روز به عنوان نماینده رئیس جمهور به اشتهارد رفتیم که با فعالیت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد روبرو شدیم که این واحدها روزانه چهار هزار مترمکعب فاضلاب را وارد رودخانه شور کرج که تالاب نقره قم می‌رسید، می‌ریختند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای تالاب نقره در حوزه گردشگری و آب و خاک، تصریح کرد: برای این معضل نیز تصمیم‌گیری لازم را انجام دادیم و مقرر شد تا از ابتدای سال آینده حتی یک قطره فاضلاب وارد رودخانه شور نشود وگرنه برخوردهای قاطعانه و محکم‌تری با مسؤولان این شهرک انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه به فعالیت ۶۵ کارخانه روغن غیرمجاز در این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: این واحدها در حال از بین بردن منابع آب و خاک این منطقه هستند که تصمیم‌گیری لازم نیز برای آنها انجام شد.

وی افزود: ما در حوزه برخورد با آلاینده‌ها و آلودگی‌ها به تکلیفمان عمل می‌کنیم ولی از دانشگاه هم می‌خواهیم ورود کند ضمن اینکه نباید فقط به منابع خاک کشاورزی پرداخت و حوزه‌های آبخیزداری را رها کرد و مدیریت نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =