• ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 46830
  • readingTime: ۳ دقیقه
مسئولیت اجتماعی

جلسه تشریح نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و فعالان این حوزه در شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

به گزارش ایراسین، بابک دارابی در جلسه تشریح نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی در شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تلاش می‌شود در هر نقطه‌ای از کشور که مردم نیاز به اجرای پروژه یا انجام کاری دارند ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها دعای خیر مردم را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را در اجرای پروژه‌ها سهیم و به سمن‌های محیط پیرامونی توجه کنیم، افزود: این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری و از موارد مهم گام دوم انقلاب است، در هر پروژه که از مردم بعنوان نیروی کار، لجستیک و خرید بعنوان زنجیره ارزش استفاده شده آن پروژه موفق و خروجی خوبی داشته است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به نظام نامه مسئولیت اجتماعی، خاطر نشان کرد: ما نظام نامه مسئولیت اجتماعی در وزارت قبل داشتیم، اما هدف ما این نبود که این نظام نامه تنها کتابخانه‌ای باشد بلکه خواهان این بودیم که برنامه بتواند دست ما را برای همراه کردن جامعه محلی باز بگذارد.

وی با عنوان اینکه آیین نامه‌های خوبی در این نظام نامه گنجانده شد، بیان کرد: از جمله موارد می توان به تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های محیط پیرامونی شرکت‌ها برای رفع نیازهای آنها اشاره کرد که مجری را ملزم به اینکار می کند.

نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی می تواند سبب وحدت رویه شود

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در جلسه تشریح نظام نامه مسئولیت اجتماعی در شرکت نفت و گاز پارس، اظهار داشت: اکثر منابع مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی نفت تامین می شود.

وی در خصوص مشکل پیش روی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، افزود: عدم وجود وحدت رویه مشکلی است که در حال حاضر در این فعالیت‌ها شاهد آن هستیم.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نظام نامه مسئولیت اجتماعی، عنوان کرد: این نظام‌نامه می‌تواند وحدت رویه خوبی را در راستای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی ایجاد کند.

حجت الاسلام موسوی با عنوان اینکه مسئولیت اجتماعی دارای چند بعد است، بیان کرد: باید به ابعاد مختلف این فعالیت‌ها توجه شود تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

توجه به اثرات دراز مدت و توسعه پایدار

امیر آرین اصل نیز در این مراسم با بیان اینکه ما در برابر اثراتی که بر محیط پیرامونی خود می‌گذاریم مسئول هستیم، اظهار داشت: این اثرات هستند که مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بر اساس آن تعریف می شود.

وی افزود: ما مسئولیم که در کنار تامین نیاز نسل فعلی برای آیندگان نیز حق قائل شویم.

مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پار در توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: اگر در تصمیم گیری‌ها به اثرات دراز مدت توجه کنیم یعنی در راستای توسعه پایدار حرکت کردیم.

همچنین در ادامه انصاری کارشناس ارشد امور مسئولیت اجتماعی نفت، نظام نامه را معرفی کرد و با ارائه‌ای بحث نظام نامه، اهداف، برنامه ها، روش اجرا، الزامات و توصیه ها را که بر مبنای استاندارد های موجود کشور و بر اساس سابقه وجود نظام نامه در صنعت نفت کشور بهره گیری از استاندارد ایزو۲۶۰۰۰ و استاندارد بومی ملی مسئولیت اجتماعی این نظام نامه طراحی و به تایید وزیر نفت رسید را تشریح کرد.

پس از آن دکتر فضلی در مورد نحوه گزارش پایداری و تشریح چرایی گزارش پایداری، روش های اجرا و اهمیت گزارش پایداری موضوعاتی ارائه کرد و در حاشیه این ارائه تاکید کرد که با توجه به برگزاری ششمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، تمامی شرکت تابعه وزارت نفت گزارشات پایداری و مسئولیت اجتماع خود را تا پایان بهمن ماه سال جاری به دبیر خانه همایش که همان بخش امور مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است ارسال کنند که در سال ۱۴۰۳ ششمین همایش برگزار و از آثار برتر و گزارش های پایداری برتر معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است،جلسه تشریح نظام نامه مسئولیت اجتماعی در شرکت نفت و گاز پارس با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ، مشاور اجتماعی شرکت ملی نفت ، مشاور اجتماعی شرکت نفت و گاز پارس کارشناسان ارشد امور مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ، رئیس انجمن آن، معاونین، مدیران و کارشناسان ارشد شرکت نفت و گاز پارس در سال جلسات شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =