• ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
  • کد خبر: 46760
  • readingTime: ۱ دقیقه
بیت کوین

سقف ریالی قیمت بیت‌کوین شکسته شد. سال ۲۰۲۱ وقتی بیت‌کوین به ۶۹ هزار دلار رسید قیمت ریالی آن به مرز ۲ میلیارد تومان نزدیک شد و امروز با وجود رشد قیمت بیت‌کوین به ۴۲ هزار دلار، قیمت آن در صرافی‌های داخلی به بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت ریالی بیت‌کوین سقف تاریخی خود را شکست. اگرچه قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار همچنان با سقف تاریخی فاصله زیادی دارد ولی بیت‌کوین به ریال اکنون با بالاترین قیمت در طول تاریخ معامله می‌شود. روند بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۳ صعودی شد تا قیمت بیت‌کوین از ۱۵ هزار دلار تا ۴۲ هزار دلار رشد کند ولی سقف تاریخی قیمت بیت‌کوین در محدوده ۶۹ هزار دلار قرار دارد. با این وجود با تتر به نرخ ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت‌ بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

سقف ریالی بیت‌کوین شکسته شد

دو سال قبل وقتی بیت‌کوین به سقف ۶۹ هزار دلاری رسید قیمت تتر یا همان دلار دیجیتال بین ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان نوسان می‌کرد و بیت‌کوین تنها در بعضی از صرافی‌ها به مرز ۲ میلیارد تومان نزدیک شد و سپس با شدت زیادی ریزشی شد. در بازار نزولی سال ۲۰۲۲ قیمت ریالی بیت‌کوین برای مدت‌ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان نوسان می‌کرد ولی در موج صعودی فعلی قیمت‌ها در بازار رمزارزها قیمت بیت‌کوین با تتر ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. اگر بیت‌کوین به سقف قیمتی سال ۲۰۲۱ یعنی ۶۹ هزار دلار برسد قیمت آن در صرافی‌های داخلی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

در مقابل اتریوم هنوز فاصله زیادی با سقف ریالی خود دارد. با وجود رشد قیمت بیت‌کوین در طول روزهای گذشته قیمت اتریوم رشد چشم‌گیری نداشت. دوسال قبل وقتی بیت‌کوین با قیمتی بالاتر از ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد قیمت اتریوم بالاتر از ۳ هزار و ۵۰۰ دلار بود ولی اکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دلار است. سقف ریالی اتریوم حدود ۱۴۰ میلیون تومان است ولی قیمت آن اکنون در صرافی‌های داخلی به مرز ۱۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

سقف ریالی بیت‌کوین شکسته شد

بسیاری از رمزارزها در طول روزهای گذشته رشد قیمت خیره‌کننده‌ای به ثبت رسانده‌اند مانند سولانا ولی همچنان با سقف ریالی خود فاصله زیادی دارند. در میان رمزارزهای معتبر بازار کمتر موردی از سقف ریالی خود عبور کرد و بسیاری از آنها فاصله زیادی تا سقف دارند ولی باید در نظر داشت فاز حرکتی بازار رمزارزها اول حرکت بیت‌کوین و سپس سایر رمزارزهاست. یعنی احتمال صعودی قیمت سنگین سایر رمزارزها در طول روزهای آینده وجود دارد و با توجه به این مسئله شاید سقف ریالی سایر رمزارزها در طول روزهای آینده شکسته‌شود. البته در صورت ریزش قیمت بیت‌کوین رویای صعودی برای سایر رمزارزها برباد خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =