• ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر: 45359
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش طلا

محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی گفت: تا زمانی که کف قیمتی ۱۹۳۸ دلاری انس شکسته نشود نباید منتظر چرخش روند باشیم، نمودار طلا فعلا نشانه‌هایی برای شکست سقف یا کف ندارد ولی در بازار رمزارزها نقدینگی جدیدی وارد نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک ماه پس از آغاز تنش‌های جدید در خاورمیانه قیمت طلا و بیت‌کوین به شدت صعودی شد. انس طلا از کانال ۱۸۰۰ دلار تا نزدیکی ۲ هزار دلار افزایش پیدا کرد و بیت‌کوین موفق به صعود تا کانال ۳۵ هزار دلار شد. ضمن اینکه هر دو کندل‌های ماه اکتبر را پرقدرت به پایان رساندند. با این حساب آیا روند صعودی قیمت طلا و بیت‌کوین ادامه‌دار است؟ محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این سوال گفت: سرمایه‌گذاران پیش از تحلیل طلا و بیت‌کوین باید در نظر داشته‌ باشند تناقضات بسیار زیاد و کم سابقه است. میرزایی با مثال زدن همبستگی اوراق قرضه و قیمت انس طلا ادامه داد: قیمت طلا طی ۲۵ سال گذشته همبستگی بسیار قوی با اواراق قرضه داشته است ولی اکنون این همبستگی از بین رفته‌ است، یعنی ما با تناقضاتی مواجهیم که در طول چند دهه اخیر کم‌سابقه است. اکنون باید ببینیم این همبستگی کاملا از دست رفته‌ است و یا فاصله‌ میان هم را پر خواهند کرد؟

روند صعودی طلا و بیت‌کوین ادامه‌دار است؟

میرزایی معتقد است اخبار جنگی و مواضع گیری طرفین غیردرگیر نیز واضح و مشخص نیست. وی در این‌باره افزود: سخنرانی‌ها یا موضع‌ گیری‌های طرفین غیر درگیر نشان می‌دهد می‌خواهند افکار عمومی را برای هر سناریویی آماده کنند و احتمال افزایش تنش یا آتش بس وجود دارد. با این اوصاف آیا روند صعودی طلا ادامه‌ دار است؟ این کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این سوال گفت: در مورد انس طلا در محدوده تصمیم‌گیری قرار داریم و با دو سناریو مواجه هستیم. در سناریو اول در صورت از دست رفتن ناحیه ۱۹۳۷ باید منتظر ریزش تا کف ۱۸۰۰ باشیم.

روند صعودی طلا و بیت‌کوین ادامه‌دار است؟

سناریوی دوم از نظر میرزایی شکست سقف تاریخی و صعود به قله‌های قیمتی جدید است. با این حساب طلا باید ابتدا سقف‌های قیمتی تاریخی خود را پشت سر بگذارد.

روند صعودی طلا و بیت‌کوین ادامه‌دار است؟

میرزایی در مورد سناریوی نزولی طلا گفت: تا زمانی که کف قیمتی ۱۹۳۸ شکسته نشود نباید منتظر چرخش روند باشیم، نمودار طلا فعلا نشانه‌هایی برای شکست سقف یا کف ندارد. در مقابل قیمت بیت‌کوین نسبت به طلا هنوز با سقف تاریخی فاصله دارد و کندل ماه اکتبر را پرقدرت تمام کرد. با این حال آیا بیت‌کوین تا سقف تاریخی خود صعودی خواهد بود؟ میرزایی پاسخ داد: همچنان نشانه قوی از ورود نقدینگی به بازار رمزارزها دیده نمی‌شود که این مسئله از مقایسه شاخص توتال و بیت‌کوین قابل استناد است.

روند صعودی طلا و بیت‌کوین ادامه‌دار است؟

شاخص توتال حجم کل بازار رمزارزها را به نمایش می‌گذارد. میرزایی در این‌باره گفت: اگرچه بیت‌کوین سقف مهمی را شکست ولی توتال هنوز سقف قیمتی مقابل خود را پشت سرنگذاشته‌ است یعنی حجم بازار صعود قیمت بیت‌کوین را تایید نمی‌کند. میرزایی با تاکید به روند نزولی بیت‌کوین گفت: هنوز هیچ سیگنالی مبنی بر اتمام روند نزولی بیت‌کوین وجود ندارد پس بهتر است سرمایه‌گذاران تازه‌وارد با احتیاط ورود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =